2012-01-09, 20:56
Medlem
Hej!

Min stationära dator har sett sina bästa dagar och det är dags för ett nyinköp. Av flera anledningar blir det en laptop. Är dock inte speciellt kunnig så har ett par frågor.

Är det värt att köpa dator i nuläget överhuvudtaget? Har hört att Nvidia står med nya grafikkort runt hörnet, och intells processorer uppgraderas i april.

Om det nu är värt det, är Dell det bästa jag kan få för pengarna? Tänkte mest på:
http://www.webhallen.com/hardvara/146147-dell_xps_l702x_i7-2640m-6gb-750gb-gt555_3gb-17.3_full_hd-win_7_hp

Under 8k hade dock varit mer passande.
Datorn ska helst klara GW2 samtidigt som den spelar HD-film på en separat skärm.

Tack på förhand!
Citera
2012-01-09, 21:17
Medlem
Jag skulle nog vänta tills April när ivy bridge släpps.
Citera
2012-01-09, 21:23
Medlem
Riddarhusets avatar
du skall nog avvakta lite.
I höst kommer asus med en helt ny lösning och kan du avvakta ytterligare kommer Mac med snabbare processorer till jul.

men du skall nog inte förhasta dig för tekniken kommer att ge ytterligare prestanda till lägre pris under 2013. snacka om att du kommer att ångra dig då!

Tycker nog faktiskt att du skall avvakta till maj april 2013 då den "nya generationens laptop" kommer ut.
Ok, visserligen kanske de har en del barnsjukdomar, men under hösten 2013 eller våren 2014 tror jag att de bör vara toppen.
mycket bättre än de som säljs idag

Om 2015 vet man inte så noga, men KAN man avvakta lite, bara några månader, så kommer en ny variant av biokemiska minnen att komma ut som ger allt det man egentligen vill ha.

Så ha lite is i magen.
max till 2016 är mitt tips after att ha jobbat i siliconbyn tre år nu
Citera
2012-01-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
du skall nog avvakta lite.
I höst kommer asus med en helt ny lösning och kan du avvakta ytterligare kommer Mac med snabbare processorer till jul.

men du skall nog inte förhasta dig för tekniken kommer att ge ytterligare prestanda till lägre pris under 2013. snacka om att du kommer att ångra dig då!

Tycker nog faktiskt att du skall avvakta till maj april 2013 då den "nya generationens laptop" kommer ut.
Ok, visserligen kanske de har en del barnsjukdomar, men under hösten 2013 eller våren 2014 tror jag att de bör vara toppen.
mycket bättre än de som säljs idag

Om 2015 vet man inte så noga, men KAN man avvakta lite, bara några månader, så kommer en ny variant av biokemiska minnen att komma ut som ger allt det man egentligen vill ha.

Så ha lite is i magen.
max till 2016 är mitt tips after att ha jobbat i siliconbyn tre år nu
Verkligen jättebra försök att vara rolig, men det blev för mycket efter första meningen tyvärr.

Det handlar inte om att jag ska vänta 3+ månader på en ny dator, utan snarare veckor. Jag har ingen aning alls när Nvidia släpper 600 serien, eller om det ens är någon stor skillnad.
Citera
2012-01-09, 22:03
Medlem
Själv köper jag alltid gammal teknik när den är nästintill gratis.
Citera
2012-01-10, 21:29
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smorkex
Själv köper jag alltid gammal teknik när den är nästintill gratis.

Låter som en skittråkig och dålig lösning för den som vill spela spel.

mycket prisvärd: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=968781
Citera
2012-01-11, 10:10
Medlem
Asus är mesr prisvärd kolla på inet vilken av G74SX du vill ha.
Dom har bättre kylning hållbarare skal stabilare hårdvara än msi samt snyggare.
Dell väljer man endast som företagskund

Mvh
Citera
2012-01-11, 10:53
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukoststol
Asus är mesr prisvärd kolla på inet vilken av G74SX du vill ha.
Dom har bättre kylning hållbarare skal stabilare hårdvara än msi samt snyggare.
Dell väljer man endast som företagskund

Mvh
Skärmarna då? Hos asus.
Citera
2012-01-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Skärmarna då? Hos asus.
Tänkte Sanna. Verkar inte vara HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera