2012-01-10, 12:20
  #553
Medlem
t4t5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ralfralf
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14188881.ab

Hahaha, aftonhoran sitter verkligen bara på Flashback och letar desperat efter intressanta nyheter...
Ingen källhänvisning över huvudtaget ens...
Citera
2012-01-10, 12:20
  #554
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoOrDoNot
Nu står det om det på Aftonbladet...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14188881.ab


"Facebook kan läcker dina
privata meddelanden"

..gillar aftonbladet olika?
Citera
2012-01-10, 12:21
  #555
Medlem
Folk som litar på Facebook får stå sitt kast. Sjukligt naivt å tro att internet skulle vara säkert.



Btw: Vem behöver Facebook när det finns Flashback?
__________________
Senast redigerad av Kaymano 2012-01-10 kl. 12:29.
Citera
2012-01-10, 12:23
  #556
Medlem
Kan någon förklara hur man gör? Hur kollar man?
Citera
2012-01-10, 12:24
  #557
Medlem
Brillmongos avatar
Haha lagom till att det har konstaterats att det inte är en bugg så gör aftonhoran en artikel om att det är en bugg. Sorglig tidning.
Citera
2012-01-10, 12:24
  #558
Medlem
ralfralfs avatar
Har bara skummat igenom tråden.. men jag kan iaf se privata meddelande/chat på både dom som har gamla wallen och dom med nya timeline
Citera
2012-01-10, 12:25
  #559
Medlem
Fast det är ju inte en bugg, det är ju bara gamla wall-meddelanden. Är det någon som säger att det är en bugg som även kan hitta det meddelandet i sin inkorg bland sina privata meddelanden? Troligtvis ingen...
Citera
2012-01-10, 12:27
  #560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickan_
Fast det är ju inte en bugg, det är ju bara gamla wall-meddelanden. Är det någon som säger att det är en bugg som även kan hitta det meddelandet i sin inkorg bland sina privata meddelanden? Troligtvis ingen...

LOL! Är det detta alla snackar om? Gamla Wall-meddelandet, vem fan bryr sig om dessa? Dessutom så rensar jag min hela tiden. Den är helt clean nu.
Citera
2012-01-10, 12:31
  #561
Medlem
Enigms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus.prime
LOL! Är det detta alla snackar om? Gamla Wall-meddelandet, vem fan bryr sig om dessa? Dessutom så rensar jag min hela tiden. Den är helt clean nu.

Mhm långt bak i tiden så kunde man inte kommentera på sina vänners loggmeddelande och då skickade man istället frekvent mellan loggarna vilket nu kan se ut som "privata" konversationer och chatter när det egentligen bara är vanliga meddelanden.
Citera
2012-01-10, 12:33
  #562
Medlem
Sociala medier-experten: ”Kan innebära skilsmässor.”

EDIT: "– Det är en fruktansvärd tabbe och en otrolig förtroendekris för Facebook. Folk som redan var rädda för Facebook lär ju inte bli mindre rädda nu, säger hon."

Sjukt att dem uttalar sig på detta viset när det inte ens är en tabbe/bugg. Var inte med på facebook om det är så jävla besvärligt.
__________________
Senast redigerad av daligtnick 2012-01-10 kl. 12:37.
Citera
2012-01-10, 12:35
  #563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossepersson
Nu får ni som tror att det är en bugg komma in i matchen lite.

"Förr i tiden" fanns inga PM, chat eller comments på poster i Facebook, så man skrev direkt på varandras wall. Dessa poster har alltid funnits, skillnaden är att nu med timelinen så är de mycket enklare att se då man kan klicka sig bakåt i tiden lätt. Med den gamla wallen fick man scrolla längst ner, klicka på show older, och sen scrolla längst ner igen och upprepa. Förr i tiden fanns heller inga privacy inställningar på poster utan allt var publikt för vänner.

Det är också av denna anledningen som Facebook ger dig dit att kolla igenom din timeline innan den blir publik, så att du ska kunna kolla igenom vad som finns längre bak i tiden, och radera om du inte vill ha kvar det, de har ju till och med gett dig en bra funktion för detta som de kallar "activity log".

Ni som fortfarande tror det är en bugg, tänkt på att på varje meddelanden ni tror är privat, så står det, i alla fall om man tittar i activity logen, "you posted on xxx wall" eller "xxx posted on you wall/timeline". Och som jag sa tidigare, allt på wallen var förr i tiden publikt för dina vänner.


Fast det fanns pm också, jag har pm från 2007 i min inkorg, dessa syns dock inte i wallen
Citera
2012-01-10, 12:36
  #564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optimus.prime
LOL! Är det detta alla snackar om? Gamla Wall-meddelandet, vem fan bryr sig om dessa? Dessutom så rensar jag min hela tiden. Den är helt clean nu.

Ja det stämmer, som hoodrob beskrivit så bra tidigare i tråden så använde folk facebook på ett annat sätt då och wall-meddelandena var ofta av betydligt privatare karaktär än vad de är idag. Det var exempelvis inte lika tydligt vad folk skrev på varandras wall då det inte fanns en "News Feed" som hela tiden uppdaterade vad dina vänner gjorde.

Det är dessa meddelanden som folk tror är en bugg som visar gamla privata meddelanden, men detta är givetvis felaktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in