2012-01-10, 06:46
Medlem
Efilnikufesins avatar
Så om detta verkligen funkar på riktigt så är det bara meddelanden som skrivits före 2009 som kan läsas? (Jag orkar inte gå och kolla själv) M.a.o. jag som skaffade facebook ungefär för ett och ett halvt år sedan behöver inte bekymra mig om något? Även om jag tvivlar på detta stort...
Citera
2012-01-10, 07:24
Medlem
Troians avatar
Jämförde meddelanden i inkorgen med vad som stod på min wall. Det som är från 2008 syns inte på wallen. Tror att grejen är att det wallen användes på ett annat sätt förr i tiden. Det fanns en "svara"-knapp vid varje inlägg, och det man skrev hamnade då på wallen hos den som skrivit det.
Citera
2012-01-10, 07:48
Medlem
Sarikantangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Japp, sen går de även att åtskilja dem genom att det inte kan finnas några gilla eller kommentarer på de PM som visas som inlägg i loggen eftersom att det bara är en tillfällig bugg?

På den tiden var Facebook annorlunda, man kunde inte kommentera status eller trycka gilla, ville man svara på ett inlägg så gjorde man det på avsändarens vägg, därför blev det hela som en chattkonversation!

Det är just detta, att en del här inte vet/minns att det var så som gör det svårt att avgöra om det är något konstigt eller inte. Själv har jag för säkerhets skull stängt ner hela skiten så jag kan inte kolla om det är PRIVAT skickade meddelanden som plötsligt ligger ute på väggen eller om det är precis som jag beskrivit ovan inlägg på det sättet man postade inlägg på den tiden.
Citera
2012-01-10, 07:53
Bannlyst
Detta funkar ej. Ni har glömt av vad som var meddelanden och vad ni skrev på varandras wals
Citera
2012-01-10, 08:00
Bannlyst
Nu har jag dubbelkollat en person som jag ser att jag skickat meddelanden till 2008. Scrollade ned (går jättefort om man trycker på end-knappen) . Sökte efter mitt namn och fann inget

TRRRRRRROOOLLLL
Citera
2012-01-10, 08:22
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Testade detta och såg att det fungera. Helt vansinnigt, fyfan vad värdelöst.
Citera
2012-01-10, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Testade detta och såg att det fungera. Helt vansinnigt, fyfan vad värdelöst.

Varför funkar det inte för alla?
Citera
2012-01-10, 08:24
Medlem
alhfrs avatar
Jag lutar också mer och mer åt att man kan ha varit helt dum i huvudet med vad man skrev på facebook då. Insikten att det skulle bli så stort som det är fanns väl inte riktigt. Jag har för mig att när jag registrerade mig så var man tvungen att ha en uni-mail för att komma in och tanken att ev. chefer/päron/familj etc. skulle få tillgång till ens facebook helt orimlig... Men jag vet inte vad jag ska tro. Hittat mycket dumma/skumma grejer som jag ändå tror man borde tagit via PM...

Edit: stavfel
Citera
2012-01-10, 08:28
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Varför funkar det inte för alla?

Vet inte.

Sen verkar det inte som om alla meddelande är publicerade, det är bara delar av vissa konversationer - så det ser jävla konstigt.
Citera
2012-01-10, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alhfr
Jag lutar också mer och mer åt att man kan ha varit helt dum i huvudet med vad man skrev på facebook då. Insikten att det skulle bli så stort som det är fanns väl inte riktigt. Jag har för mig att när jag registrerade mig så var man tvungen att ha en uni-mail för att komma in och tanken att ev. chefer/päron/familj etc. skulle få tillgång till ens facebook helt orimlig... Men jag vet inte vad jag ska tro. Hittat mycket dumma/skumma grejer som jag ändå tror man borde tagit via PM...

Edit: stavfel

Jag tror det är så. Jag rensar min vägg hela tiden och det står ingenting där.
Citera
2012-01-10, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Vet inte.

Sen verkar det inte som om alla meddelande är publicerade, det är bara delar av vissa konversationer - så det ser jävla konstigt.

Har du jämfört med meddelandena du skickat till personerna? Alla sparas ju som i en tråd om man trycker på meddelande till personen i fråga.
Citera
2012-01-10, 08:31
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Jag tror det är så. Jag rensar min vägg hela tiden och det står ingenting där.

Det ÄR privata meddelanden, det är inte något som helst tvivel om det hela.

Inte för att det är privata konversationer utan för att stilen på inläggen är precis som om dom är mitt i en diskussion, dock så ser man ju inte alla meddelande utan bara ett par.

Citat:
Har du jämfört med meddelandena du skickat till personerna? Alla sparas ju som i en tråd om man trycker på meddelande till personen i fråga.

Jag har inte skickat så mkt meddelanden i huvudtaget, och inte till den här personen.
Men som sagt, alla meddelanden verkar inte publicerade, t.ex så ser man INGA privata meddelanden som personen som äger wallen skickat utan bara svaren.
Så är det i alla fall för mig.

Därför ser det jävligt wierd ut, folk som svarar utan att jag kan se vad som frågat/sagts innan.

Ett exempel:

"a eller hur... nä jag har suttit för droger, vapen, stölder o våldsbrott... gjorde ju behandling samtidigt som xxxxx.. fast på olika behandlingshem i xxxx.. brukade träffa han på möten och så... fan det här landet e "

Så står det i en persons logg. Apropå "inget". Alltså är det ett privat meddelande som slipprat ut.
Senast redigerad av TrumanBurbank 2012-01-10 kl. 08:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in