Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Brukar inte få kramp. Måste på toa nästan med en gång efter att jag ätit nåt, riktigt jobbigt. Får inte ont alls utan känner bara att nu är det dags igen.
Jag har som du. Har prövat alla möjliga kombin - lite fett, LCHF, Ayurvediskt, Levande Föda osv. Levande Föda mår jag ju bäst av men det är nåt med magen som jag inte kommer på. Jag kan tala om att 'vården' naturligtvis inte hittat nåt, jag gissade på tarmarna men det var magen (enl alternativmedicinen, och jag har absolut NOLL magsyra, o allt annat dom sa stämde.) Sen hade jag ingen galla, knappt nån funkande bukspottkörtel osv. Med deras metoder är jag mkt mkt bättre, behöver bara gå en gång om dan numera , men helt bra är jag inte.
Om din galla är dålig, och din bukspottkörtel inte utsöndrar enzymer nog, så får man sånt. Fluoxetin skadar ju t.ex bukspottkörteln och orsakar diabetes. Du kan prova med att tillföra Ergozym (finns på hälsokosten och är mkt bättre än vårdens enzymer), eller prova metoden att INTE blanda protein och kolhydrater. Boken 'Ät vad du är' har brev från just såna som dig, som hade tokdiarrer hela tiden, och inte blev hjälpta av vården, och en av människorna som dessuton hade fibromyalgi blev av med den oxå nästan mesamma. De blev bättre från diarrer på några dagar, de hade ständiga diarreer och var hungriga etc. Den förbjuder ingen mat, poängen är hur man kombinerar.
http://www.bokia.se/at-vad-du-ar-han...FSgumAodKRtY5A
Kött och fisk äts inte med potatis, ris etc utan med gröna grönsaker. Sedan kan man äta ris, makaroner, bröd etc med andra sorters stärkelserika varor som bönor osv.
Detta är gammal kunskap, tibetanerna äter aldrig bröd, ris och stärkelsrika varor med kött, fisk, ägg etc. Du kan ju pröva, för funkar det så gör det det medddetsamma.