• 1
  • 2
2012-01-18, 18:01
Medlem
lithionits avatar
du kanske fått nån överkänslighet mot laktos eller gluten? magbesvär pga. ssri brukar gå över efter ett par månader när man stått kvar på samma dos.

Stress kan också göra att man blir kroniskt dålig och uppsvälld i magen.
Citera
2012-01-18, 19:09
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
du kanske fått nån överkänslighet mot laktos eller gluten? magbesvär pga. ssri brukar gå över efter ett par månader när man stått kvar på samma dos.

Stress kan också göra att man blir kroniskt dålig och uppsvälld i magen.

Ja jag har fått på samma dos sen den dag jag började med medicinen i aug 2010. Inte haft nån uppföjlning heller..

Jag ska nog ta och kolla upp hur det är om jag har en överkänslighet. Jag har ju gått i dom tankarna ett par gånger att det kanske är där skon klämmer.

Usch jag är så dålig att ta tag i och fixa läkartider och sen gå iväg då jag väl har en tid. Jag borde ta tjuren vid hornen och fixa en tid och gå dit. Vet jag inte vad jag ska säga så skriver jag en lapp som jag lämnar fram till läkaren där jag även skrivit hur trött jag blir efter att få kuta på toan ( kan somna många ggr efter toabesöken), samt annat jag kan komma på ang denna "skit".

Jag var ju iväg och kollade mig för några månader sen. Fick svar på proverna som togs, levervärden och blodvärden, att dom var normala. Då jag även var till läkaren sist så klämde han ju på magen min samt kände inne i analen. Var inga problem. Men jag tycker det känns som att det blev "klart fort" vad det kan vara för fel och känns konstigt det inte blev nån mer vidare uppföljning typ. Spec då han vet hur jobbigt jag har det så borde han ju ha frågat mig om jag är nöjd eller så.

Lär ju lösa sig tillslut. Men jag blir bara så trött. Var iväg och storhandlade idag och vågade inte äta nåt alls innan ifall toan skulle kalla då jag var ute.
Citera
2012-01-18, 20:56
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
kanske päronen bjuder på kaffe efter maten?

nä långt ifrån varje gång det blir kaffe efter maten.....så nä
Citera
2012-01-23, 05:38
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Kan också bero på att tarmarna kommer igång lite och arbetar lite mer när du rör dig och då får du gå ofta på muggen, gärna med lite kramp i magen och dåligt arbetad avföring. Ett resultat av mkt stillasittande.
Citera
2012-01-23, 09:18
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Kan också bero på att tarmarna kommer igång lite och arbetar lite mer när du rör dig och då får du gå ofta på muggen, gärna med lite kramp i magen och dåligt arbetad avföring. Ett resultat av mkt stillasittande.

Ska ta och maila min läkare och berätta hur jag upplever det ang magen.
Citera
2012-01-24, 19:28
Medlem
Citat:
borde man inte få förstoppning av mycket stillasittande och inte rännskita?
Citera
2012-01-24, 22:48
Medlem
låter som de skulle kunna vara IBS, eller crohns eller liknande tarmsjukdom... Kan väl vara värt att kolla upp så småningom..
Citera
2012-01-24, 22:51
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehjarrett
borde man inte få förstoppning av mycket stillasittande och inte rännskita?
Du misstolkade mitt inlägg, läs om tack.
Citera
2012-01-25, 06:40
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:

Brukar inte få kramp. Måste på toa nästan med en gång efter att jag ätit nåt, riktigt jobbigt. Får inte ont alls utan känner bara att nu är det dags igen.
Citera
2012-01-25, 10:40
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Brukar inte få kramp. Måste på toa nästan med en gång efter att jag ätit nåt, riktigt jobbigt. Får inte ont alls utan känner bara att nu är det dags igen.

Jag har som du. Har prövat alla möjliga kombin - lite fett, LCHF, Ayurvediskt, Levande Föda osv. Levande Föda mår jag ju bäst av men det är nåt med magen som jag inte kommer på. Jag kan tala om att 'vården' naturligtvis inte hittat nåt, jag gissade på tarmarna men det var magen (enl alternativmedicinen, och jag har absolut NOLL magsyra, o allt annat dom sa stämde.) Sen hade jag ingen galla, knappt nån funkande bukspottkörtel osv. Med deras metoder är jag mkt mkt bättre, behöver bara gå en gång om dan numera , men helt bra är jag inte.

Om din galla är dålig, och din bukspottkörtel inte utsöndrar enzymer nog, så får man sånt. Fluoxetin skadar ju t.ex bukspottkörteln och orsakar diabetes. Du kan prova med att tillföra Ergozym (finns på hälsokosten och är mkt bättre än vårdens enzymer), eller prova metoden att INTE blanda protein och kolhydrater. Boken 'Ät vad du är' har brev från just såna som dig, som hade tokdiarrer hela tiden, och inte blev hjälpta av vården, och en av människorna som dessuton hade fibromyalgi blev av med den oxå nästan mesamma. De blev bättre från diarrer på några dagar, de hade ständiga diarreer och var hungriga etc. Den förbjuder ingen mat, poängen är hur man kombinerar.

http://www.bokia.se/at-vad-du-ar-han...FSgumAodKRtY5A

Kött och fisk äts inte med potatis, ris etc utan med gröna grönsaker. Sedan kan man äta ris, makaroner, bröd etc med andra sorters stärkelserika varor som bönor osv.

Detta är gammal kunskap, tibetanerna äter aldrig bröd, ris och stärkelsrika varor med kött, fisk, ägg etc. Du kan ju pröva, för funkar det så gör det det medddetsamma.
Senast redigerad av K595 2012-01-25 kl. 10:43.
Citera
2015-06-21, 11:09
Medlem
MoveMes avatar
jag har samma problem förutom att jag har enorma smärtor med. Tog flera år innan jag kom på medecinen, Dimor 2mg är det billigaste. tar en eller två när jag fått första ont i magen men min mor har samma problem, hon botar det genom att inte äta kolhydrater, hennes måltider består mest av kokt fisk och ärtor... men det är för svårt för mig, äter jag en dimor kan det ta upp till ibland en vecka innan jag får problem igen, men nu måste jag äta det nästan en gång om dagen...aj aj i magen...nog dags att ta en till innan man äter ..hua
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in