• 42 329 online
  • 1 193 480 medlemmar
  • 61 834 725 inlägg
2012-01-08, 22:55
Medlem
Hej, jag och min käre far kom för ett tag sedan in på en diskussion om pyramiderna i egypten då han var lite på lyset, medans jag själv var nykter. Iaf så är inte han alls någon konspirationsteoretiker av något slag, men jag däremot är nyfiken i alla hörn och minsta lilla väcker min nyfikenhet
Och detta som han då sade till mig gjorde iaf det,

han sa att för ca sisådär 15-20 år sedan tog en grupp vetenskapsmän saken i händer och skulle en gång för alla klura ut hur dessa pyramider hade byggts upp med den teknologin som då fanns vid den tiden dessa byggdes. Dessa män spenderade tydligen dagar och nätter med att klura ut denna gåta en gång för alla (avskiljd från civilisationen) och någon vecka eller så in på projektet var dom klar och skulle outa sin redogörelse, vilket aldrig blev av utan dom istället kom med en förklaring om att dom gjorde det skulle hela världshistorien bli tvungen att skrivas om och världen som vi känner till den idag inte skulle kännas igen något mer..

Detta var vad min farsa beskrev med sina egna ord, och nu undrar jag är det någon som har hört talas om något liknande detta? Vore isf riktigt intressant att ta del av lite länkar eller liknande från projektet isf

Eller är det min far som har drömt, vilket skulle göra mig förvånad eftersom det inte är något han brukar göra..
Citera
2012-01-08, 23:00
Medlem
Den där rubriken är väldigt missledande
Citera
2012-01-08, 23:04
Medlem
cpskadans avatar
Har alltid trott att pyramiderna byggdes av cirka 20-30k fria bönder, stenhuggare och ingenjörer.
Storskaligt slaveri uppstod inte förrän senare.

Delar av den egyptiska befolkningen sammankallades ofta då delar av landet riskerade katastrofer, t. ex. översvämningar.

Tänk på hur hängivna många japaner har varit sin kejsare, och fortfarande är.
Genom ett allmänt kall och viss press från soldater et. c. fick nog Faraonen ihop folket och byggde de magnifika skapelserna.

Bara min tro

Edit: Självklart trodde jag att det dolde sig något helt annat under rubriken
Senast redigerad av cpskadan 2012-01-08 kl. 23:07.
Citera
2012-01-08, 23:04
Medlem
sparv3ns avatar
Årets rubrik 2012!

OnT: Det är väl rätt känt att det finns en hel del teorier om pyramiderna? Vore intressant med en källa.
Citera
2012-01-08, 23:12
Medlem
misjahswes avatar
Haha, GRYM rubrik!
Citera
2012-01-08, 23:16
Medlem
Steroidljuss avatar
Låter som en grym hollywoodrulle, ta tag i ett manus så bjuder jag på popcorn...
Citera
2012-01-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Årets rubrik 2012!

OnT: Det är väl rätt känt att det finns en hel del teorier om pyramiderna? Vore intressant med en källa.

det är just källan jag söker, jag tänkte om det är någon som hört talas om samma sak som min far, eller om han bara hade haft en väldigt skön dröm som han ville dela med sig av?
Citera
2012-01-08, 23:24
Medlem
hahah rubriken var kanske inte den bästa slog det mig nu haha
Citera
2012-01-08, 23:28
Medlem
Bisarros avatar
Har du frågat din pappa om det här igen? Han kanske kan förklara bättre när han är nykter.
Citera
2012-01-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Har du frågat din pappa om det här igen? Han kanske kan förklara bättre när han är nykter.

jo faktiskt, men fick samma förklaring och att han inte var så påläst om ämnet utan refererade hela alltet till en kompis som han sa att vi skulle fråga nästa gång vi träffar honom eftersom det var av honom han hade hört det..

Så det är på den nivån om man säger så..
Citera
2012-01-08, 23:34
Medlem
Bisarros avatar
Med största sannolikhet är det en skröna. Någon hittade på, helt enkelt, det är ju inte särskilt svårt att fantisera ihop något dylikt och uppenbarligen blir folk nyfikna. Men visst är det kittlande, man vet ju aldrig.
Citera
2012-01-08, 23:36
Medlem
Jag trodde alltid det var Yautja som lärde människorna att bygga Pyramider.
Hade väl fel då
Citera