2012-01-11, 11:57
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azula
Jag skulle vilja att det fanns ett forum där bara kvinnliga användare har tillträde, för att kvinnliga användare ska lockas till mer aktivitet, istället för att som nu terroriseras av medelålders sexistiska män.

Helt lysande idé. Jag kan dessutom se framför mig hur man på Aftonbladets redaktion viker sig dubbla av skratt.

Analogt med din idé kan man också tänka sig att man startar ett religionsforum enbart för religiösa eller ett utlandsforum för dom som har utländskt påbrå.

Citera
2012-01-11, 16:09
Medlem
Eliza CTs avatar
Du måste ha hamnat på fel forum! Efter knappa 6 månader o. 300 inlägg vill du ha ett kvinnoforum!
Enda jag kan se är att du själv skrivit på fel forumdelar, skrivit inlägg som just dragit till sej "terroriserande medelålders sexistiska män" (oj, en så jobbig mening)

Jag har varit här närmare 4 år och har bara fått ett mindre antal trevliga, humoristiska och försynta förfrågningar ang singel? ålder?
Ett ärligt och vänligt svar har övergått till trivsamma PM då och då, vilket jag uppskattar (utan sexistiska förväntningar från någon sida)

Så granska dej själv i första hand. Fundera på om du själv ska starta ett "kvinnoforum".
Du kan ändå aldrig vara säker på vem som deltar.
Mvh
Citera
2012-01-12, 09:19
Medlem
Vid en snabb titt på var TS har skrivit sina inlägg så förstår jag varför h*n, troligtvis hon, känner sig kränkt av terroriserande medelålders sexistiska män. Jag tror inte vi medelålders män håller till i anarkokapitalism, judiska maktförhållande och liknande ämnen, mest för att vi inte orkar, så jag tror inte att vi som grupp är skyldiga.

Hur som.

De begränsningar som finns på forumet styrs ju av antal inlägg och tid på forumet som ett slags kvalitéstämpel. Det vore olyckligt at på ett anonymt forum tvingas uppge en del av sin identitet för att exludera en stor del av användarna, då tar man ju bort en del av det skydd som finns. Nej, detta var en riktigt dålig idé.

Citera
2012-01-12, 11:07
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Vid en snabb titt på var TS har skrivit sina inlägg så förstår jag varför h*n, troligtvis hon, känner sig kränkt av terroriserande medelålders sexistiska män. Jag tror inte vi medelålders män håller till i anarkokapitalism, judiska maktförhållande och liknande ämnen, mest för att vi inte orkar, så jag tror inte att vi som grupp är skyldiga.

Hur som.

De begränsningar som finns på forumet styrs ju av antal inlägg och tid på forumet som ett slags kvalitéstämpel. Det vore olyckligt at på ett anonymt forum tvingas uppge en del av sin identitet för att exludera en stor del av användarna, då tar man ju bort en del av det skydd som finns. Nej, detta var en riktigt dålig idé.

Jag är bara glad av att Flashback håller fast vid jämlikheten på sitt forum... De frågar ju inte efter kön på deltagarna vid reggningen och behandlar folk lika. Inga gräddfiler på Flashback för att man är kvinna..

Special instruktioner för TS...
Jag är kvinna själv.

Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB

Citera
2012-01-12, 17:34
Medlem
Sprickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azula
Det skulle vara bra om det fanns förutsättningar för att exempelvis inte bli trakasserad av högerextremister i forum där dessa inte har att göra.

Sagt av idioten som startade den här tråden: https://www.flashback.org/t1744826

Kommentar överflödig.
Citera
2012-01-12, 20:12
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Jag misstänker att din puertila föreställning om en ihopfantiserad kvinnlig enad front kommer krossas till grus i ett ev. "kvinnoforum".

Jag skulle vilja att det fanns ett forum där bara kvinnliga användare har tillträde, för att kvinnliga användare ska lockas till mer aktivitet, istället för att som nu terroriseras av medelålders sexistiska män.

1: Du bryter dig effekt igenom VPN-tunnlar och proxyskydd noterar jag då du uttalar dig med skabrös övertygelse att de som ifrågasätter dig är både medelålders och män. Du spyr väl inte ut dig dessa påståenden utan legitim grund?

Om du vill ha ditt rasistiska, drogliberala och sexistiska forum i fred så kanske det skulle vara bra en bra idé med ett forum för oss som inte gillar rasism, drogliberalism och sexism?

2: Vad menar du? Det finns inget universellt systerskap där alla kvinnor enas mot "rasism, drogliberalism och sexism". Kvinnor är ingen enad ideologisk eller politisk grupp. Kvinnor har aldrig drivit frågor gemensamt. Ex.v kom flera av de starkaste rösterna mot kvinnlig rösträtt under 1900talet från kvinnor.

Det skulle vara bra om det fanns förutsättningar för att exempelvis inte bli trakasserad av högerextremister i forum där dessa inte har att göra.

3: Som ovanstående. "Högerextremist" är inte synonymt med man.

Hur kommer det sig då att det största forumet är ett forum som huvudsakligen blivit ett tillhåll för rasister?

4: Män och kvinnor delar inte dina perversa vanföreställningar.
Senast redigerad av HemligaSallskapet 2012-01-12 kl. 20:24.
Citera
2012-01-13, 04:02
Medlem
bombaccis avatar
Urdålig ide. Flashback skulle inte tjäna något på att ha olika stängda delforum. De kvinnor som hatar män så mycket att de inte ens kan tolerera att män svarar på deras inlägg kan dra åt någon lesbisk-planet istället.

Personligen struntar jag om det är en man eller kvinna bakom inlägget, lär knappast träffa personen medvetet ändå.
Senast redigerad av bombacci 2012-01-13 kl. 04:04.
Citera
2012-01-13, 04:54
Medlem
Quid pro quos avatar
Är det några i samhället som är trakasserade så är det väl medelålders män.
Sådan tur att de har FB där de kan mobba alla osexistiska kvinnor tillbaka.

Det finns annars en pletora av forum där man kan kanalisera alla former av politiskt korrekta åsikter, exempelvis manshat, antisvenskhet och åldersförakt, men väldigt få där man kan kritisera dem.

Den som i likhet med TS har behov av censur och önskan att utestänga personer från debatt passar antagligen helt enkelt inte på FB.
Citera
2012-01-14, 19:11
Medlem
Wow, och jag som hoppades på att den här tråden skulle handla om att någon ville att kvinnor skulle ta för sig mer på flashback och även diskutera vardagliga saker här på flashback. Då jag tycker flashback mår otroligt bra av mångfalden.

Istället möts jag av en person som föreslår att sveriges största forum för yttrandefrihet ska skapa en stängd del där en viss grupp människor inte får yttra sig alls - och rättfärdigar det med inskränkta fördommar .

Ont:
Flashback står för yttrandefriheten. Nästintill den enda plats i sverige där yttrandefrihet faktiskt tillämpas och du är fri att diskutera istort sett vad du vill, med vem du vill, oavsett attityd, åsikt, bakgrund o.s.v

Är det på något vis jobbigt så finns det andra delar på internet som går att besöka. Härlig sak det här med internet va? Vem som helst får välja helt själv
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in