2012-01-08, 23:47
Medlem
ischs avatar
Det finns reda, har du inte fått tillträde än? Lätt hänt när man driver ett forum med stor fokus på anonymitet.
Citera
2012-01-09, 02:48
Medlem
Snacka om att INTE underground-förslag!!!!

Kvinnoforum?! TRAMSIGT såklart, dra till familjeliv.se eller nåt. Typiskt kärringförslag, PAPPERSKORGEN NÄSTA!
Citera
2012-01-09, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azula
Jag skulle vilja att det fanns ett forum där bara kvinnliga användare har tillträde, för att kvinnliga användare ska lockas till mer aktivitet, istället för att som nu terroriseras av medelålders sexistiska män.

jag tycker det är bra att kvinnor hordas till ett område!

Faktiskt, så mycket att det borde vara så IRL också!

Jag blir faktiskt glad att kvinnor blir tvingade till att gå till andra ställen.
Citera
2012-01-09, 02:55
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Jag skulle vilja att det fanns ett forum där bara kvinnliga användare har tillträde, för att kvinnliga användare ska lockas till mer aktivitet, istället för att som nu terroriseras av medelålders sexistiska män.

Hur gör man för att bli terroriserad av medelålders sexistiska män?

Men nej, jag vill inte ha något kvinnoforum. Det är därför flashback är så bra, för man slipper en massa kvinnotjafs. Som många andra skrivit, finns andra forum om det är sånt man är ute efter.
Citera
2012-01-09, 12:22
Medlem
Azulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Hur gör man för att bli terroriserad av medelålders sexistiska män?

Men nej, jag vill inte ha något kvinnoforum. Det är därför flashback är så bra, för man slipper en massa kvinnotjafs. Som många andra skrivit, finns andra forum om det är sånt man är ute efter.

Om du vill ha ditt rasistiska, drogliberala och sexistiska forum i fred så kanske det skulle vara bra en bra idé med ett forum för oss som inte gillar rasism, drogliberalism och sexism?

Skälet till varför sådana ideologier är populära här är inte för att de är överlägsna, utan på grund av en dominans av användare med reaktionära och antisociala åsikter, samt att dessa idéer inte kräver att en tänker till. Denna dominans för antisociala tankar skadar Flashbacks mångfald.

Det skulle vara bra om det fanns förutsättningar för att exempelvis inte bli trakasserad av högerextremister i forum där dessa inte har att göra.
Citera
2012-01-09, 12:56
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Det skulle vara bra om det fanns förutsättningar för att exempelvis inte bli trakasserad av högerextremister i forum där dessa inte har att göra.
Det finns. Nästa gång du drabbas av något sådant så rapporterar du inlägget.
Citera
2012-01-09, 13:09
Medlem
MalusPaterFamiliass avatar
Det finns väl redan forum så det räcker för kvinnor?

https://www.flashback.org/f251

https://www.flashback.org/f79

https://www.flashback.org/f73

https://www.flashback.org/f22

https://www.flashback.org/f23

https://www.flashback.org/f25
Citera
2012-01-09, 15:48
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Om du vill ha ditt rasistiska, drogliberala och sexistiska forum i fred så kanske det skulle vara bra en bra idé med ett forum för oss som inte gillar rasism, drogliberalism och sexism?

Skälet till varför sådana ideologier är populära här är inte för att de är överlägsna, utan på grund av en dominans av användare med reaktionära och antisociala åsikter, samt att dessa idéer inte kräver att en tänker till. Denna dominans för antisociala tankar skadar Flashbacks mångfald.

Seriöst, du anser inte att du tar dig själv på lite för stort allvar?
Om det nu är så jobbigt med alla användare som inte passar in i din mall så finns det en väldigt enkelt lösning på det, lämna fb. Vill du begränsa yttrandefriheten eller vem som har rätt att yttra sig är inte det här rätt ställe för dig.
Citera
2012-01-09, 17:32
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:

Det är ingen som tvingar dig att vara här. På Flashback har varje användare rätt till total anonymitet, och därför kan inget kvinnoforum, vad det nu ska vara bra för, finnas. Det är förresten lika mycket, om inte mer, sexism av dig att vilja ha ett forum där endast kvinnor släpps in. Men det är väl som det brukar vara, sexism är bra så länge det gynnar kvinnor.
Senast redigerad av Detvardåsjälva 2012-01-09 kl. 17:38.
Citera
2012-01-09, 20:55
Medlem
Azulas avatar
Jag har ändrat mig. Det viktiga är inte ett kvinnoseparatistiskt forum, utan en plats på forumet där användare som vill slippa förolämpande tillmälen, rasism, sexism och nihilism kan ta sig en tillflykt.
Citera
2012-01-09, 21:15
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Jag har ändrat mig. Det viktiga är inte ett kvinnoseparatistiskt forum, utan en plats på forumet där användare som vill slippa förolämpande tillmälen, rasism, sexism och nihilism kan ta sig en tillflykt.

Det finns gott om sådana forum. Bara inte här på FB. www.familjeliv.se har ju redan nämnts, varför inte söka dig dit?
Citera
2012-01-09, 21:31
Medlem
Azulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Det finns gott om sådana forum. Bara inte här på FB. www.familjeliv.se har ju redan nämnts, varför inte söka dig dit?

Jag planerar inte att bli mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in