2012-01-08, 19:20
Medlem
Jag har uppfattat cache som någon slags alias-lagring eller hur man nu ska säga. Visst borde det inte vara någon fara att tömma allt skräp som man har på hårddisken under rubriken cache....?
Citera
2012-01-09, 08:54
Moderator
Rassas avatar
Det är ingen fara att radera innehållet i cache-mapparna. Men frågan är varför du vill göra det? Cachen återskapas av de program och tjänster som behöver använda cache, och så länge du inte har några problem med datorn så finns det ingen anledning att radera nånting.
Citera
2012-01-09, 13:49
Medlem
Myx0x3s avatar
Jag skulle inte ta bort cache filerna på din hårddisk om jag vore dig, du kan förlora inställningar och annat.

Att tömma minnet då och då skadar nog inte, jag använder mig av Memory Sweeper på app-store när minnet drar iväg..
Citera
2012-01-09, 18:57
Medlem
towbs avatar
Man ska akta sig från att radera filer på egen hand eller ens genom program som säger sig göra det åt en. Jag har använt mig av http://www.macupdate.com/app/mac/11582/onyx onyx för att rensa lite java cache och sånt när det har behövts (även om det inte ska behövas) men den gång jag blivit tvungen att installera om OS X är när jag rensat såna filer.
Citera
2012-01-09, 19:51
Medlem
Hm, olika bud. Bäst jag inte rör nå't...
Tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in