2012-01-08, 01:59
Medlem
SpaceBounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dying
Förrästen, hur mycket väger du då?
Jag var tillsammans med en brud förut som bara åt middag, bestående av typ mackor/ägg/flingor vilket jag fann mycket märkligt. Hon sa också att hon inte var direkt sugen på mat.. men hon var nöjd över det. Och jag med. Hon fick då i sig mat iallfall

Det vore värre om du bara drack té om dagarna

Är väl +1.63, sist jag vägde mig var jag runt kanske runt 60 om jag inte minns helt fel.
Jaa, jag känner precis som henne, att jag inte är sugen. Äter bara då jag blir hungrig (och då menar jag att jag väntar tills det nästan känns som om någon skär mig i magen)
Citera
2012-01-08, 02:04
Medlem
Baba.Sedos avatar
rök 1 joint, vänta 1-2 timmar, sen kommer du äta upp allt du har i kylen.. the munchies
Citera
2012-01-08, 02:05
Medlem
SpaceBounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0n0ff
Du gillar allstså inte:

Någon slags pizza?
Något på mcdonalds, max, burger king?
Du gillar inte någon pasta rätt, pasta med bacon, stuvade makaroner, spenat pasta, pasta med köttfärsås, pastasallad, lasange?
Pommes frites, potatis, ris?
Oxfile, fläskfile, nötkött, griskött, korvstroganoff, tacos, kebab?
Pannkakor, plättar, våfflor, gröt?

INGET av det jag nämnt ovan tycker du ens smakar okej...?

Om så är fallet borde du söka hjälp.

Alltså, visst kan det finnas mat som smakar bättre än vissa andra men jag hatar det iaf.

pasta rätt, pasta med bacon, stuvade makaroner, spenat pasta, pasta med köttfärsås, pastasallad, lasange, potatis, Oxfile, fläskfile, nötkött, griskött, korvstroganoff, tacos, kebab?
Pannkakor, plättar, våfflor, gröt - tackar jag nej till, men som sagt äter jag det iaf.

Ris (endast persiskt) pommes, pizza, mcdonalds cheeseburgare kan jag tänka mig att äta när jag är hungrig men jag hatar fortfarande det. Jag liksom, torteras när jag äter buhuuuuuu
Citera
2012-01-08, 02:05
Medlem
SpaceBounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
rök 1 joint, vänta 1-2 timmar, sen kommer du äta upp allt du har i kylen.. the munchies

Det där ledde till att jag spydde
Några fler förslag haha ?
Citera
2012-01-08, 02:06
Medlem
SpaceBounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zal_zal
Det gäller att hitta kalorikrik mat.. och framförallt mat som man gillar. Kanske att du hittar mat som smakar lite mer... typ mer krydda?

Kryddar på som bara den, blir lite godare, men hatar fortfarande det ...har liksom svårt att få ner det.
Senast redigerad av SpaceBound 2012-01-08 kl. 02:09.
Citera
2012-01-08, 02:10
Medlem
0n0ffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBound
Alltså, visst kan det finnas mat som smakar bättre än vissa andra men jag hatar det iaf.

pasta rätt, pasta med bacon, stuvade makaroner, spenat pasta, pasta med köttfärsås, pastasallad, lasange, potatis, Oxfile, fläskfile, nötkött, griskött, korvstroganoff, tacos, kebab?
Pannkakor, plättar, våfflor, gröt - tackar jag nej till, men som sagt äter jag det iaf.

Ris (endast persiskt) pommes, pizza, mcdonalds cheeseburgare kan jag tänka mig att äta när jag är hungrig men jag hatar fortfarande det. Jag liksom, torteras när jag äter buhuuuuuu

Det kommer inte hålla i längden, vet du nog om själv med. Troligtvis kommer du få näringsbrist och bli sjuk eller liknande om du fortsätter de här banorna. Du måste få i dig vitaminer, gå till apoteket och be om omega3 piller, andra slags näringstabletter så du får något bra in i kroppen. Inte för det är det bästa alternativet heller men någon bra effekt kanske det kan ge i alla fall.
Citera
2012-01-08, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBound
Kryddar på som bara den, blir lite godare, men hatar fortfarande det ...har liksom svårt att få ner det.
Finns det inte någon krydda som funkar bättre än någon annan?
Man ska inte överkrydda. Hoppas att du kan hitta något som gör att du gillar maten.
Citera
2012-01-08, 02:11
Medlem
EchoGreens avatar
Det enda du kan göra är att hitta något du gillar. Alternativt hitta något som är ok, men rikt i kolhydrater och sen hoppas du kan rädda kroppen med kosttillskott tills du löst det med psykolog.
Var glad du inte har kronisk anorexi iaf
Citera
2012-01-08, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
Min aptit försvann när jag sluta röka. Mackor kan jag äta hur mycket som helst av, men riktig mat äter jag inte upp. Vill bara få i mig näring. Ätit pasta och ris i typ 2 år så kanske är nog så att jag tröttnat på det.

Har en bmi på 24 men nu känner jag mig mager, innan jul så fick jag kommentarer att jag hade mage :S men sen sluta jag röka gräs så jag tror det är där de ligger. Uppskattar inte mat längre ser de mer som en börda om det inte är snabbmat förstås.
Citera
2012-01-08, 02:40
Medlem
Mitt råd är att du söker hjälp,det funkar inte i längden att svälta sig själv. Man klarar det ett tag men sedan säger kroppen ifrån. Mat är ju livet
Citera
2012-01-08, 02:47
Medlem
VoodooThingss avatar
Tyckte inte det framgick klart i texten, VAD det är med mat du ogillar?
Är det själva känslan av att svälja geggan?
Eller tycker du bara att allt smakar skit?
Citera
2012-01-08, 02:55
Medlem
smoermebroeds avatar
Tycker synd om dig, god mat är bland det bästa som finns!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in