2005-01-18, 15:44
Medlem
Stålfarfars avatar
Popblaskan OKEJ är idag är en blek skugga av sitt forna jag under storhetstiden på 80-talet.

Storhetstiden med bildtexter på solid gul eller röd bakgrund och fyndiga formuleringar. Själv minns jag en artikel om Iron Maiden och en bild på Dave Murray och Steve Harris som hade texten "Steve och Dave möts i en ettrig gitarrduell". I ett reportage om Mötley Crüe sägs det ha stått "Mick Marss har alltid nya tricks i bakfickan".

Nån som minns andra guldkorn?
Citera
2005-01-18, 15:57
Medlem
OKEJ med det fantastiskt avslöjande reportaget med bilder av Kiss utan smink: "Gene Simmons, utan smink men med sin långa tunga i behåll".

Har ingen aning om varför jag minns just det, men det är ordagrannt återgett!
Citera
2005-01-18, 15:58
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
Jag minns en bild på Eva Dahlgren i boxarhandskar: "En del säger att Eva Dahlgren slår knockout på sig själv med sina inåtvända texter."
Citera
2005-01-18, 16:23
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålfarfar
Popblaskan OKEJ är idag är en blek skugga av sitt forna jag under storhetstiden på 80-talet.

Storhetstiden med bildtexter på solid gul eller röd bakgrund och fyndiga formuleringar. Själv minns jag en artikel om Iron Maiden och en bild på Dave Murray och Steve Harris som hade texten "Steve och Dave möts i en ettrig gitarrduell". I ett reportage om Mötley Crüe sägs det ha stått "Mick Marss har alltid nya tricks i bakfickan".

Nån som minns andra guldkorn?

De brukade ju köra vit text på den fina gula bakgrunden. Alltid lika oläsbart. Gjorde de inte layouten på en Atari ST1040 eller något liknande?

Roligast som jag minns är (tror jag) Chris Holmes i WASP
-Jag har äntligen slutat dricka.

Även Ozzy brukade förekomma med den rubriken.
-Nu har jag äntligen förstått hur illa droger och alkohol är. Det är jätteskönt att vara fri från bördan.

Såhär i efterhand var man otroligt naiv

Samt att Rob Halford alltid pratade om hur mycket han gillade brudar.
Joråsatt.
Citera
2005-01-18, 16:38
Medlem
pentrys avatar
Lite ot men jag antar att ni sett denna sida. http://www.okejklassiker.tk/

Såhär många år i efterhand ångrar jag rejält att jag i mitten på 90-talet gjorde mej av med mina 100+ okejtidningar från 80-talet. Samantha Foxs bröst, Kiss, Blackie Lawless poserande med munnen full av bloddrypande köttslamsor, Venom-affisher och hårdrock vs. synth pennfajter på klotterplanket, läsarnas egna insändare (hette det så?)......suck, ja den tiden
Citera
2005-01-18, 16:39
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Lite ot men jag antar att ni sett denna sida. http://www.okejklassiker.tk/

Såhär många år i efterhand ångrar jag rejält att jag i mitten på 90-talet gjorde mej av med mina 100+ okejtidningar från 80-talet. Samantha Foxs bröst, Kiss, Blackie Lawless poserande med munnen full av bloddrypande köttslamsor, Venom-affisher och hårdrock vs. synth pennfajter på klotterplanket (hette det så?)......suck, ja den tiden

Ja jag saknar synthare mot hårdrockare och alla mot de som gillade reagge
Tack för länken. Har jag helt missat. Finns det något liknande för den sorgligt nedlagda "Rocket" tro? Har nog kvar någon av deras megaplanscher. Tror att det är Paul Young på ena sidan och WASP på den andra.
Ack ja.
Citera
2005-01-18, 16:44
Medlem
Här är en chockerande intervju med Ozzy:

http://hosselton.homeip.net/martin/okej/1986_nr02/sid52_ozzy.jpg

...lägg märke till syntaroverallen han har på sig. Skandal...
Citera
2005-01-18, 16:46
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Bliss
Ja jag saknar synthare mot hårdrockare och alla mot de som gillade reagge
Tack för länken. Har jag helt missat. Finns det något liknande för den sorgligt nedlagda "Rocket" tro? Har nog kvar någon av deras megaplanscher. Tror att det är Paul Young på ena sidan och WASP på den andra.
Ack ja.

Ja just det, Rocket! Höll väl inte igång så länge tyvärr vad jag minns.
Citera
2005-01-18, 16:54
Medlem
von Schmerzs avatar
Jag höll på att garva mig medvetslös när jag såg den här bilden:

http://hosselton.homeip.net/martin/okej/1985_nr16/sid38_madamx.jpg

Var det här verkligen en tuff kille på åttiotalet, eller skrattade ni åt han då också?
Citera
2005-01-18, 17:02
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Jag höll på att garva mig medvetslös när jag såg den här bilden:

http://hosselton.homeip.net/martin/okej/1985_nr16/sid38_madamx.jpg

Var det här verkligen en tuff kille på åttiotalet, eller skrattade ni åt han då också?

Ahhh, Godzilla i Madam X! En grupp bestående av två kvinnor som såg ut som lyxluder från Moskva, Godzilla samt killen som sedan blev sångare i Skidrow (Bach eller något) Hade någon smärre hit med tonårseposet High In High-School. Videon gick varm på Bagen på 80-talet om jag inte minns fel
Citera
2005-01-18, 17:03
Medlem
lab-ones avatar
Han var ju med i Madam X goddamnit! Godzilla blev väl utnämd till den hårdaste basisten något år va? Glömmer aldrig trummisen i Madam X, Roxy eller vad hon nu hette.. Hon var en dam jag nästan blev kär i..
Citera
2005-01-18, 17:05
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Ahhh, Godzilla i Madam X! En grupp bestående av två kvinnor som såg ut som lyxluder från Moskva, Godzilla samt killen som sedan blev sångare i Skidrow (Bach eller något) Hade någon smärre hit med tonårseposet High In High-School. Videon gick varm på Bagen på 80-talet om jag inte minns fel

Väldigt långt ifrån dagens stylade stjärnor med andra ord...

Citat:
Ursprungligen postat av lab-one
Han var ju med i Madam X goddamnit! Godzilla blev väl utnämd till den hårdaste basisten något år va? Glömmer aldrig trummisen i Madam X, Roxy eller vad hon nu hette.. Hon var en dam jag nästan blev kär i..

Plötsligt blev jag väldigt lättad över att jag är för ung för att ha upplevt åttiotalet..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in