Citat:
Ursprungligen postat av Insanedude
Jag har i över ett år nu lidit av förstoppning konstant. Det spelar typ ingen roll vad jag äter heller, utan det blir alltid i slutändan att jag blir förstoppad fastän det kanske klaras utan smärtor de flesta dagarna. Ska söka för detta skiten nu, men har inte orkat än. Fast nu börjar jag bli rädd som tusan.
Hur som helst, någon som kanske har några aningar om vad det kan vara? Skulle vara skönt att få lite synpunkter nu innan, fast jag ska söka för det. Har i några år nu haft en väldigt konstig utåtbukt på höger sida magen bredvid naveln. Det är ungefär som en utbuktning av huden, som att det är en liten del av en tennisboll som sticker ut ur magen fast bara tillräckligt mycket för att man ska se att det är en utåtbukt.
En annan sak är att ibland när jag verkligen försöker sitta och trycka på när jag är på toa när jag är som hårdast, så blir det när jag reser mig upp sedan att hela högra benet bara domnar av och jag tappar känseln i nedre magpartiet och i pungen nästan känns det som, extremt obehagligt.
Vad är den vanliga orsaken till sådan här förstoppning? Är det gluten eller laktosintolerans som brukar kännetecka sådana här fall? Det som skrämmer mig är ifall det är cancer, isåfall känns det som jag är för sent och kommer att dö :/
Några ideer eller egna erfarenheter?
hur gammal är du?
min far hade knölar från det jag var 5 år och sa alltid att det var cancer, att han skulle dö snart
Han blev 85
jag hade cancer i hjärnan när jag var tretton, gick till sjukhuset och de tog bort en vårta på huvet som jag inte kunde se själv, men känna
Jag är sextio idag
nä du har andra problem tror jag
Ngn skrev försök att lägga om kosten; det är ett mycket bra råd
Motionera en hel del för att få igång TARMPERELSTATIKEN (tarmrörelser)
Det räcker med 4-5 gånger i veckan - måttligt eller hårt om du vill träna bra
Mitt råd till dig
1. Du vill att läkaren undersöker ändtarmen på dig för du vill inte oroa dig - kräv det - jag vill att ni...
2. du vill även att de tar andra relevanta prover för att antingen undanröja faran eller komma på faran.
Du kan säga att det kanske kan kännas överdrivet, men att du inte fungera annars som människa. Inte klarar av jobb eller studier-det biter.
2. be om kostråd. medicinering kan väl vara ok kortsiktigt, men du vill ha kostråd helst
3. Gå in på en hälsokostbutik och rådfråga dem. Idag är de ganska bra till skillnad från förr - välutbildade.
Och den där tennisbollen är nog bara en vanlig knuta som vi alla har, men inte letar efter.
När du bajsar och krystar är det inte så konstigt att du får muskelkramper då du tar i som fasen och det är stora muskelgrupper du aktiverar.
Jag har haft cancer i 15 år och hjärtfel i 25 år, men för 15 år sedan försvann dom av sig själva.
bra att du söker, det lugnar dig och du får bra råd