2012-01-08, 12:54
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Har du en smartphone så kan du dela 3g via wifi till Ipad wifi.
Precis. Du spar ju stålar på att köra obegränsad surf på luren och ara dela nätet. Så kör jag och det lirar prima.
Citera
2012-01-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmerB
Det där med Wi-Fi går.

Du kommer inte att använda GPS för att fastställa positionen utan telefonmastarna.
Det är bevisat att det inte går att dela GPS via det sättet ja.
Det blir stor skillnad på positionen i Ipaden och telefonen.
Citera
2012-01-08, 13:57
Medlem
mobilt bredband med Telia kostar 99 kr i mån
Citera
2012-01-08, 14:01
Medlem
PacmanSwes avatar
Om ryktena stämmer så släpper apple en ipad3 i februari. Kan vara vart att vänta om du känner att det inte är ett akut behov
Citera
2012-01-08, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Om ryktena stämmer så släpper apple en ipad3 i februari. Kan vara vart att vänta om du känner att det inte är ett akut behov
Eller en iPad 2s....
Citera
2012-01-09, 20:17
Medlem
Mr.Jack-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treeflow
Jag sålde nyligen min iPad 2, 32GB WiFi. Den passade mig perfekt då jag oftast använde den i hemmet, och ibland i skolan där man ändå har wifi. Jag har iPhone 4S och kan säga att det är helt onödigt att skaffa 3G om du har iPhone, då kan du istället bara surfa på samma abonnemang så att säga. Reser du mycket med tåg/flyg/buss/taxi och ska använda den där?

Jag har tyvärr ingen Iphone, och då alltså inte heller något 3g abonnemang. Jag tänkte främst ha den för surfning hemma och i skolan, som du. Reser väldigt sällan. Någon/några enstaka veckor per år. Vore rätt nice om man kunde lösa ett abonnemang till ipaden som man slänger på innan man vet att man skall resa bort en vecka. Finns det något sådant abonnemang. Typ veckopris när man väl använder det?

Visst vore det intressant med en Ipad 3. Jag har givetvis inte brådska att gå och köpa en Ipad direkt. Men vad tror ni en sån rackare kan gå på när den har lanserats?
Citera
2012-01-09, 21:18
Medlem
GeneralenBravos avatar
Man är snåldum om man bara köper wifimodele....
Citera
2012-01-10, 20:02
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isambard
Eller en iPad 2s....

Ja varför inte:P Med tanke på att det går mer rykten om att apple kommer släppa två ipads detta året så är det kanske inte en möjlighet. Notera att detta bara är lösa rykten från opålitliga källor enligt mig

Källa
Citera
2012-01-10, 20:15
Medlem
treeflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jack-D
Jag har tyvärr ingen Iphone, och då alltså inte heller något 3g abonnemang. Jag tänkte främst ha den för surfning hemma och i skolan, som du. Reser väldigt sällan. Någon/några enstaka veckor per år. Vore rätt nice om man kunde lösa ett abonnemang till ipaden som man slänger på innan man vet att man skall resa bort en vecka. Finns det något sådant abonnemang. Typ veckopris när man väl använder det?

Visst vore det intressant med en Ipad 3. Jag har givetvis inte brådska att gå och köpa en Ipad direkt. Men vad tror ni en sån rackare kan gå på när den har lanserats?

Alltså om du reser så sällan så är nog 3G inget alternativ om du har tillgång till wifi i skolan. Om du nu ska resa kan du ju dra in någon film eller så på paddan. Annars kan du ju också köpa 3G och vänta med att teckna abonnemang till, det är helt upp till dig hur du vill göra Hoppas det blir bra iaf!

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralenBravo
Man är snåldum om man bara köper wifimodele....

Verkligen inte.
Citera
2012-01-10, 21:28
Medlem
Mr.Jack-Ds avatar
[quote=treeflow]Alltså om du reser så sällan så är nog 3G inget alternativ om du har tillgång till wifi i skolan. Om du nu ska resa kan du ju dra in någon film eller så på paddan. Annars kan du ju också köpa 3G och vänta med att teckna abonnemang till, det är helt upp till dig hur du vill göra Hoppas det blir bra iaf!

Funderar på att köpa en 3g ändå. Men är det någon som har koll på om man kan ha någon form av abonnemang som man bara betalar för när man väl använder det? Låt oss säga att jag sticker iväg en vecka till fjällen och vill lösa ett veckoabonnemang. Finns det något sådant?
Citera
2012-01-14, 19:50
Medlem
watcher1970s avatar
https://www.comviq.se/mobilt-bredband-oversikt.aspx

"Surfa med din iPad

Köp Comviq Surf till din surfplatta och betala bara när du surfar. Även perfekt som komplement till ditt wi-fi eller fasta bredband. När du tar med dig surfplattan utanför hemmet tankar du helt enkelt upp så mycket surf du behöver. Du kan tanka för en dag, vecka eller månad. Du har inga löpande kostnader, inget abonnemang eller bindningstider.

Beställ SIM-kort här och kom igång!"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in