Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Det ligger ju någonting i att man ska få ställa dumma frågor. Men sen finns de ju de som verkligen vill diskutera okonfirmerade vetenskapliga teorier utan att förpassas till filosofi/religion/paranormala fenomen.
Precis, det kanske är fel att tala om uppsåt i en sådan här fråga men har man dålig koll på svarta hål, universums storlek etc, vilket majoriteten ändå har, så är ju uppsåtet gott när man startar den femtitolvte tråden om ett sådant ämne.
Normalt sett brukar det alltid finnas någon trevlig och kunnig användare som förklarar saken en gång till. Och jag tror vi helt enkelt får dras med att det förblir så.
Men se det från den ljusa sidan, det är alltid någon som lär sig något genom sin fråga. Och då är de inte okunniga längre.
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Sen har du även rätt i att det är svårt att genomföra. Som jag menade tidigare så är det inte säkert att det finns ett trådunderlag till det, då jag har för mig att riktlinjen är att det ska finnas ~30-40 relativt aktiva trådar i ämnet. Det beror ju givetvis på hur man bedömer aktiv, men det ska ha postats inom det senaste halvåret, som nedre gräns för "aktivitet" i min mening.
Det är ganska korrekt så det går till. Frågan är bara vem av oss som skall plocka ut vilka trådar som skall flyttas? Min kunskapsnivå är för låg för att kunna bedöma vilken allmännivå jag tror det finns på forumet där vi kan dra någon sorts gräns mellan "A" och "B"-trådar.
Om jag får uttala mig utifrån Astronomi där jag moddar så kan jag flytta trådar till ufologi (där jag också moddar) eller till Konspirationer (där jag...eeehm också moddar), jag tycker själv det funkar rätt ok om än inte perfekt att göra så för att hålla Astronomi ganska rent från de värsta ovetenskapliga ämnena. Så för min del behöver jag inte ytterligare en forumsdel för att "städa undan", men visst skulle jag önksa att det fanns ett för "alla frågor om svarta hål, tidsresor och universums uppkomst, storlek och utvidgning"