2012-01-07, 12:36
Medlem
Har även tänkt att man kanske ska höra med afghanerna när man ska köpa cb? För många tar väl med sig svartafghan ifrån deras hemland?
Citera
2012-01-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Jag beställde svart-afghan när jag var i Iran senast.
De tog dom en dag, men när de kom fram, då var det de kletigaste svarta afghanen jag nånsin sett och rökt. Kostade mig 30kr/5gr, och då åkte de till gränsen för att hämta direkt från Afghanistan.

De bästa svarta jag har rökt har vart i Iran.
Inte ens Amsterdam och Kalifornien har dessa kvalitéer.

Och spriten kryllar det överallt. Lite snack med några ungdomar i nån gitarrbutik får dig till de rätta.

Den var uppdaterad senast 2007, tror böterna har ökat extremt, och de hellre piskar en än att ta emot några dollar. Så var försiktiga därnere.

Men läste på wikipedialänken att det var lagligt med innehav upp till 15g. Är de hårdare/snällare mot turister när det kommer till innehav osv?
Citera
2012-01-07, 13:46
Medlem
Etrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjaman1
Så detta stämmer inte i iran? http://en.wikipedia.org/wiki/Legalit...bis_by_country det står att det är lagligt att ha cb under 15g och det ända som händer är att man får betala en liten böter? ligger Qum nära tehran?

Jag är inte så insatt i drogscenen i Iran, eller någon annanstans heller för den delen. Men jag tror att han som pratar om Qom försöker driva med dig. Qom är Irans motsvarighet till Vatikanstaten.
Citera
2012-01-07, 13:51
Medlem
Mujaheeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quiros
hmm. har en kompis som är ifrån Iran, han tillsammans med en annan vän var där för något år sedan och sa att det var jäkligt svårt att få tag på. Man får inte ens sälja sprit där om det inte är religiösa grupper som äger affären (inte muslimer) och de får bara sälja till samma religiösa grupp (antar att dom skiter i vad du har för religion eller inte)

Hmmm då är nog inte dina iranska kompisar iranier egentligen, för i Iran är det väldigt enkelt att få tag i både cannabis och opium/heroin och det finns t.o.m "opiumhålor" där du får ditt opium/röka serverat av kvinnligpersonal, dock är det nog inget man hittar till som turist, men att fråga taxichaffisar m.m efter röka är såklart ett säkert kort.

Satt senast igår med en iranier och diskuterade detta för jag funderar själv att åka dit som turist och vill nog röka lite hashish då också. =)

Min kompis som är iranier röker iaf cannabis 24/7 när han är i Iran.
Citera
2012-01-07, 16:03
Medlem
busungen1234s avatar
http://www.e-stoned.com/rec/89-Cannabis-in-Iran

Kanske kan ge dig någon information!
Citera
2012-01-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt
Men läste på wikipedialänken att det var lagligt med innehav upp till 15g. Är de hårdare/snällare mot turister när det kommer till innehav osv?

Wikipedia är ingen fakta-site.
Vad du måste kolla är var informationen kommer ifrån, jag menar, vilka referenser är källan och hur pålitliga är dom.

Människor stenas, piskas, hängs och får stora böter på sex/drogrelaterade brott.
Tror inte det spelar roll om du har 3gr röka i fickan eller om du har 3kilo i bilen, tar en Basij dig så är du hängd. Dom skiter i. Nej, tror inte heller att cannabis är lagligt i Iran, då Iran följer Koranen och att Koranen inte tillåter droger så tror ja något är skumt, dock funkade inte din wikipedia länk heller.

Citat:
Ursprungligen postat av busungen1234
http://www.e-stoned.com/rec/89-Cannabis-in-Iran

Kanske kan ge dig någon information!

Alla kan göra en grön gif-hemsida med 90tals hemsidesidesign, men de betyder inte att källan är korrekt. Där står det att varje gram kostar 2-3dollar, medan ja köpte 5gr svart för mindre än 3.5dollar. Informationen på dessa sidor kommer från 2006-2007, blir du tagen av en Basij med 1gr röka, så får du vara beredd på att försöka muta honom, något som inte går bra, eller så kanske du blir av med ena armen och lär dig att inte tro på Internet?
Citera
2012-01-07, 19:04
Medlem
Är det någon som har köpt röktillbehör där även? Vad är priserna? Finns det vaporizers?
Citera
2012-01-07, 19:44
Medlem
Fan har ingen av er kollat på filmen Circumstance? Där kan du få lite uppfattning om hur det är och festa i Iran. Jag kollade på filmen med tjejen, kan bara säga att det var obekvämt

OT: Jag har själv inte varit där på över 10 år men har hört att man kan ha skit kul om man hänger med "rätt" folk.
Citera
2012-01-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammos
Fan har ingen av er kollat på filmen Circumstance? Där kan du få lite uppfattning om hur det är och festa i Iran. Jag kollade på filmen med tjejen, kan bara säga att det var obekvämt

OT: Jag har själv inte varit där på över 10 år men har hört att man kan ha skit kul om man hänger med "rätt" folk.

Laddar ner filmen nu
Citera
2012-01-07, 22:14
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjaman1
Rökte något där nere? Isåfall hur bra vad det tycker du? Var det mycket bättre än det som finns i sverige? 50 000 rial är drygt 30 kr

30 kr är väldig lite pengar, även i Iran. Jag är ganska säker på att dom menade toman och inte rial. Toman är den inofficiella namnet för valutan där man tagit bort en nolla för att förenkla lite i vardagliga sammanhang.

Om någon säger "50 000" så menar man toman, dvs 500 000 rial. Det skulle isf betyda 300 kr. fast det låter fortfarande väldigt lite tycker jag? Eftersom sprit är en smuggelvara borde det kosta ganska mycket
Citera
2012-01-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
30 kr är väldig lite pengar, även i Iran. Jag är ganska säker på att dom menade toman och inte rial. Toman är den inofficiella namnet för valutan där man tagit bort en nolla för att förenkla lite i vardagliga sammanhang.

Om någon säger "50 000" så menar man toman, dvs 500 000 rial. Det skulle isf betyda 300 kr. fast det låter fortfarande väldigt lite tycker jag? Eftersom sprit är en smuggelvara borde det kosta ganska mycket

Jag är själv Iranier och har hört att sprit kostar ungefär lika mycket som i sverige cirka 250 kr för en 70s
Citera
2012-01-08, 21:27
Medlem
breeze420s avatar
Har hört att Iran har stora problem med diverse narkotikamissbrukare, så straffet är ganska högt. Jag skulle nog inte åka dit och röka på, skulle inte vilja riskera att hamna i ett Iranskt fängelse eller bli sönderpiskad för att jag tog ett par gåsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in