Hej, jag heter borgarbracka och är 30 år fyllda (och några till) och lever tillsammans med min sambo och våra två barn...
Det här med att kolla porr när man lever i en relation alltså. Själv har jag aldrig riktigt förstått problemet. Jag själv har ett mycket aktivt sexliv med mig själv, har alltid haft. Det påverkas inte
så mycket av om jag lever i en relation eller inte. För mig är självsex och sex med en man två vitt skilda saker. Att jag självsexar när jag är i en relation betyder
inte att mannen jag lever med inte kan tillfredsställa mig. Inte alls. Som sagt, det är två olika saker som tillfredsställer två olika behov.
Jag personligen är ingen stor porrkonsument. (Jag har bättre filmer inne i huvudet.

) Men det händer att jag kollar porr när jag självsexar och det har absolut ingenting att göra med att jag vill se män som är porrigare/snyggare/kåtare/whatever än mannen jag ligger med. En självklarhet att så inte är fallet. Jag gör det för att för att jag tycker om att se folk knulla. Punkt.
Jag har inte så stor koll på min sambos porrkonsumtion. Det är inget vi direkt pratar om. Men jag förstår att han ser på porr. Och han förstår att jag gör det. Det är ytterst sällan vi kollar porr tillsammans. Ibland undrar jag
vad han ser på. Och han undrar troligen vad jag kollar på. Men mitt självsex är mitt självsex är mitt självsex. Och hans är hans. Ibland händer det att jag kollar på något riktigt udda och smutsigt och det har jag ingen större lust att tala om. Det är min ensak.
Vi har egna datorer, iPads och iPhones och jag har
aldrig någonsin gått igenom historiken för att snoka efter vilka sidor han har varit inne på. Och jag hoppas för allt i världen att han låter mina saker vara i fred.
Jag har som sagt aldrig haft något problem med att en partner har konsumerat porr. De har inte gjort det för att de tycker att jag är ful eller att jag är ett dåligt ligg. Men alla jag levt med har haft ett "normalt" förhållningssätt till porren. De har förstått att porr (tyvärr) ofta är jävligt tillrättalagt och regisserat och att det egna sexlivet inte alltid ser ut på det viset. Jag har heller aldrig varit tillsammans med någon som överkonsumerat och vars hela liv kretsat kring porr och som inte kunnat knulla verkliga kvinnor. Hade det varit på det viset hade jag givetvis ogillat det.
Jag borde kanske PM:at istället men nu gjorde jag inte det. Jag hoppas att jag givit dig ett okej svar. Vill du prata mer kan du PM:a.