• 1
  • 2
2012-01-06, 15:04
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
borde ev kunna gå utan skiva och dvd-brännare oxså

ladda hem en w7 iso-fil + installera virtual clonedrive
ladda hem win toflash
har ej testat den varianten men frågan är om det inte funkar

mvh
t
Jo, det borde gå att få Win 7 på ett USB via den metoden, har, som du, dock aldrig testat det.
Citera
2012-01-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkman
Har du börjat komma fram till vad du vill göra? Och vad menar du med att "Uppgradera datorn"? Är det en OEM-nyckel du har?

Ska installera ett nytt grafik kort och nättagg, killen som ska göra detta åt mig sa att det kan vara smart att ha en backup eller skivan till windows 7 ief drivrutinerna skulle krångla.
Citera
2012-01-06, 15:15
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Jo, det borde gå att få Win 7 på ett USB via den metoden, har, som du, dock aldrig testat det.

Klart det går. Du gör alla stegen som guiden visar. Efter det startar du om och bootar usb-stickan som prio1. Då är det bara att tuta och köra.

USB is the way nowadays
Citera
2012-01-06, 15:17
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne121
Ska installera ett nytt grafik kort och nättagg, killen som ska göra detta åt mig sa att det kan vara smart att ha en backup eller skivan till windows 7 ief drivrutinerna skulle krångla.

Ptja, fast ne. Backup till vad? Tro mig. Inget dåligt kommer att ske vid bytet. Se bara till att avinstallera och sedan installera och bla bla.
Citera
2012-01-06, 15:17
Medlem
Kan även säga som ni redan förstår att jag är ganska dålig på såna här saker så sidor, videoklipp och dylikt skulle vara till stor hjälp!
Citera
2012-01-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkman
Ptja, fast ne. Backup till vad? Tro mig. Inget dåligt kommer att ske vid bytet. Se bara till att avinstallera och sedan installera och bla bla.

haha det låter så enkelt! Men menar du av själva Windows 7 eller bara rutinerna för det gamla grafikortet? Och just att jag vill ha ett sätt att få tillbaka Windows 7 är för att garantin försvinner från datorn när jag öppnar den.
Citera
2012-01-06, 15:23
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne121
haha det låter så enkelt! Men menar du av själva Windows 7 eller bara rutinerna för det gamla grafikortet? Och just att jag vill ha ett sätt att få tillbaka Windows 7 är för att garantin försvinner från datorn när jag öppnar den.

Du har väl en recovery-funktion implenterat i operativsystemet? Där du kan göra en "backup"-disk och bränna ut på skiva. All legit. Och vad det verkar som så verkar du ha en OEM-nyckel.

Tror nog din dattamaskinsproffs till kompis förstår vad jag menar. Så gör inget tills han anländer. Köp tomma dvd-skivor. Allt går tämligen fort att utföra med win7!

Lycka till!

Edit: Måste be om ursäkt för mina oklara svar på saker och ting. Men gör så här:

Åk och köpa tomma dvd-skivor. Med dessa ska du kunna bränna ut ett exemplar av ditt operativsystem, precis som det är. Det ska finnas ett "program" i ditt operativsystem som bränner ut hela ditt X på ett smidigt sätt.

Får du ingen windows-skiva med i köpet så är det tänkt att man ska göra så här. Fungerar exakt som med nästan alla laptop-köp som har windows.

Någon får mer än gärna rätta mig om jag har fel nu.
Senast redigerad av Pinkman 2012-01-06 kl. 15:33.
Citera
2012-01-06, 15:31
Medlem
TorrentLovers avatar
Köp tomma DVD-skivor, gå till Kontrollpanelen\System och säkerhet\Säkerhetskopiering och återställning och sedan är det bara att ta en backup.
Citera
2012-01-06, 15:46
Medlem
Tackar för alla svar! Om något blir fel återkommer jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in