• 1
  • 2
2012-01-06, 15:04
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
borde ev kunna g utan skiva och dvd-brnnare oxs

ladda hem en w7 iso-fil + installera virtual clonedrive
ladda hem win toflash
har ej testat den varianten men frgan r om det inte funkar

mvh
t
Jo, det borde g att f Win 7 p ett USB via den metoden, har, som du, dock aldrig testat det.
Citera
2012-01-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkman
Har du brjat komma fram till vad du vill gra? Och vad menar du med att "Uppgradera datorn"? r det en OEM-nyckel du har?

Ska installera ett nytt grafik kort och nttagg, killen som ska gra detta t mig sa att det kan vara smart att ha en backup eller skivan till windows 7 ief drivrutinerna skulle krngla.
Citera
2012-01-06, 15:15
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Jo, det borde g att f Win 7 p ett USB via den metoden, har, som du, dock aldrig testat det.

Klart det gr. Du gr alla stegen som guiden visar. Efter det startar du om och bootar usb-stickan som prio1. D r det bara att tuta och kra.

USB is the way nowadays
Citera
2012-01-06, 15:17
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne121
Ska installera ett nytt grafik kort och nttagg, killen som ska gra detta t mig sa att det kan vara smart att ha en backup eller skivan till windows 7 ief drivrutinerna skulle krngla.

Ptja, fast ne. Backup till vad? Tro mig. Inget dligt kommer att ske vid bytet. Se bara till att avinstallera och sedan installera och bla bla.
Citera
2012-01-06, 15:17
Medlem
Kan ven sga som ni redan frstr att jag r ganska dlig p sna hr saker s sidor, videoklipp och dylikt skulle vara till stor hjlp!
Citera
2012-01-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkman
Ptja, fast ne. Backup till vad? Tro mig. Inget dligt kommer att ske vid bytet. Se bara till att avinstallera och sedan installera och bla bla.

haha det lter s enkelt! Men menar du av sjlva Windows 7 eller bara rutinerna fr det gamla grafikortet? Och just att jag vill ha ett stt att f tillbaka Windows 7 r fr att garantin frsvinner frn datorn nr jag ppnar den.
Citera
2012-01-06, 15:23
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne121
haha det lter s enkelt! Men menar du av sjlva Windows 7 eller bara rutinerna fr det gamla grafikortet? Och just att jag vill ha ett stt att f tillbaka Windows 7 r fr att garantin frsvinner frn datorn nr jag ppnar den.

Du har vl en recovery-funktion implenterat i operativsystemet? Dr du kan gra en "backup"-disk och brnna ut p skiva. All legit. Och vad det verkar som s verkar du ha en OEM-nyckel.

Tror nog din dattamaskinsproffs till kompis frstr vad jag menar. S gr inget tills han anlnder. Kp tomma dvd-skivor. Allt gr tmligen fort att utfra med win7!

Lycka till!

Edit: Mste be om urskt fr mina oklara svar p saker och ting. Men gr s hr:

k och kpa tomma dvd-skivor. Med dessa ska du kunna brnna ut ett exemplar av ditt operativsystem, precis som det r. Det ska finnas ett "program" i ditt operativsystem som brnner ut hela ditt X p ett smidigt stt.

Fr du ingen windows-skiva med i kpet s r det tnkt att man ska gra s hr. Fungerar exakt som med nstan alla laptop-kp som har windows.

Ngon fr mer n grna rtta mig om jag har fel nu.
Senast redigerad av Pinkman 2012-01-06 kl. 15:33.
Citera
2012-01-06, 15:31
Medlem
TorrentLovers avatar
Kp tomma DVD-skivor, g till Kontrollpanelen\System och skerhet\Skerhetskopiering och terstllning och sedan r det bara att ta en backup.
Citera
2012-01-06, 15:46
Medlem
Tackar fr alla svar! Om ngot blir fel terkommer jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in