• 1
  • 2
2012-01-06, 09:40
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Ännu ett rån i Skåne där man tog kassaskåpet med sig. En ny trend i det nya Sverige. Denna gång i Hofterup, nära Landskrona och Lund.

Citat:
Fyra maskerade män trängde sig in i villan tidigt på torsdagsmorgonen och hotade en person, som vaktade huset medan familjen var på resa, med ett skjutvapen.
Bakbunden tvingades husvakten se männen ge sig iväg med ett större kassaskåp.

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...nd-boende.html
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2012-01-06 kl. 09:42.
Citera
2012-01-06, 09:46
Medlem
Xiztecs avatar
Skulle inte förvåna mig om det var uppgjort. Alltså att husvakten ringde in killarna för att sno någonting för att sedan dela på bytet.
Citera
2012-01-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Skulle inte förvåna mig om det var uppgjort. Alltså att husvakten ringde in killarna för att sno någonting för att sedan dela på bytet.
Absolut inte, husvakten var släktingar till husets ägare, och det fanns små barn i huset som även de bevittnade detta (husets ägares barn). En mycket grisig historia, där husvakterna är fullkomligt oskyldiga och väldigt chockade.
Citera
2012-01-06, 14:48
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Absolut inte, husvakten var släktingar till husets ägare, och det fanns små barn i huset som även de bevittnade detta (husets ägares barn). En mycket grisig historia, där husvakterna är fullkomligt oskyldiga och väldigt chockade.

Gick de bara på random? De visst säkert att det fanns ett kassaskåp. Ligger nära till hands att någon tipsat nån. Öststatare?
Citera
2012-01-06, 17:01
Medlem
NEJ inga öststatare, samma gäng som sist ! även polisen vet , men "tvingades" släppa dem sist , för jävligt ! man skulle knacka dörr i Hofterup hos grannarna, HA det sa man i Veberöd också men det sket polisen i trots att grannarna satt inne med vissa iaktagelser

https://www.flashback.org/t1066537
Citera
2012-01-06, 19:54
Medlem
Jag bor på samma gata,ingen polis som knackat på min dörr... men har inte sett något heller...
Citera
2012-01-06, 19:58
Medlem
Bor själv väldigt nära huset som blev rånat,kör förbi dagligen. Måste vara någon med bra kännedom. Huset i sig är lite speciellt,men absolut inte flashigt,ej heller bilarna som står där. Huset ligger absolut inte så att det skulle vara någon "random," verkar som ett bra ställe" grej. Känner inte dem boende närmre men verkar vara väldigt sympatiska trevliga vanliga människor...
Citera
2012-01-06, 22:25
Medlem
MedelLagoms avatar
Att gärningsmännen finns att hitta i Landskrona lär inte vara en högoddsare.
Var det en rik familj? Vad har föräldrarna för yrken?
Citera
2012-01-07, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Gick de bara på random? De visst säkert att det fanns ett kassaskåp. Ligger nära till hands att någon tipsat nån. Öststatare?
Ingen aning, har ju personligen svårt att tro på att GM bara gissade. BO var egenföretagare av något slag, tror inte firman gick dåligt. Många egenföretagare har ju ett lager med pengar från svarta affärer hemma. Hjälper till när man inte vill att allt ska synas i bokföringen, samt gör det enklare med utbetalning med svarta löner. Hur det var i detta fallet har jag dock ingen aning om, vad jag hörde var BO ingen ful fisk utan rätt så oskyldig.

Det har varit en våg av liknande brott som det redan har sagts. Vad jag har hört så pratade gärningsmännen svenska. När de plockar in dessa så upphör nog kassaskåpsräderna nog för nu. Helt säker på att det är samma mongogäng som gjort de andra dåden.

Det ligger nära till hands att misstänka att de väljer sina offer på kunskap om att det finns pengar hemma.
Citera
2012-01-07, 09:38
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Ingen aning, har ju personligen svårt att tro på att GM bara gissade. BO var egenföretagare av något slag, tror inte firman gick dåligt. Många egenföretagare har ju ett lager med pengar från svarta affärer hemma. Hjälper till när man inte vill att allt ska synas i bokföringen, samt gör det enklare med utbetalning med svarta löner. Hur det var i detta fallet har jag dock ingen aning om, vad jag hörde var BO ingen ful fisk utan rätt så oskyldig.

Det har varit en våg av liknande brott som det redan har sagts. Vad jag har hört så pratade gärningsmännen svenska. När de plockar in dessa så upphör nog kassaskåpsräderna nog för nu. Helt säker på att det är samma mongogäng som gjort de andra dåden.

Det ligger nära till hands att misstänka att de väljer sina offer på kunskap om att det finns pengar hemma.

Det här funderar jag på. Företagare har väl oftast inga pengar hemma om det inte är i taxi eller restaurangbranschen. Svarta pengar?
Citera
2012-01-07, 10:46
Medlem
Familjen i Veberöd var i restaurangbranchen ! vilken branch i Hofterup ?

Svarta pengar finns i alla brancher ! alla som har eget med egen bokföring har möjlighet att "ta hem" pengar, vilket är den enda möjligheten för just svarta pengar ! vita hamnar på banken.

Varför har man ett kassaskåp hemma ??? för att rädda familjeminnen från brand , ha ha ha det är väl den vanligaste "anledningen"

Nej inte från Landskrona !! jag vet orten men man skall inte beblanda sig för mkt,
Citera
2012-01-07, 15:14
Medlem
H.N.Fs avatar
Obehagligt sådant där. Har själv vart med om en liknande sak när jag vaktade mina kusiners hem. Fast där smög det runt 2 typer ute på tomten så jag släppte ut min 40kg pitbull/Doggo blandning efter dem Typerna fick lägga benen på ryggen så det stod härliga till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in