2012-01-07, 04:12
Medlem
Revolvers avatar
En lounge som jag jobbade på för något år sedan körde med samma koncept, att all dricks samlades in per vecka och det skedde utdelning måndagen veckan efter. Detta resulterade i en förjävligt låg dricks och jag likt som du protesterade, dock satt jag i den postitionen att barchefen inte kunde kicka mig, och jag sa som det var att denne spelade ut större delen av dricksen till sig själv och korrigerade även kassorna med vår dricks om svinnet blev för stort.

Hursomhaver så fick jag droppen efter ett tag, plockade min dricks och tog halva personalstyrkan med mig till deras konkurrent - likt en boss!

Det jag tycker du ska göra är att se till att så många som möjligt får reda på hur denne chef beter sig, och att det är totalt oacceptabelt. Sen tycker jag du kan bemöta folk i tråden lite trevligare än att be dem rövknulla sin morsor av mörkhyade smurfar, tack för mig - hej!
Citera
2012-01-07, 21:47
Medlem
Tack för svar. Ja, hade ju inte direkt en rolig dag så va tvungen att ge igen för sådana som enbart skapar sig ett medlemskap för att djävlas med andra. Tycker ju det är lite fult att börja kommentera att det är jag som är den dåliga för att jag väljer att jobba för en viss typ av människor. Är man inte curlad och uppväxt med en silversked i munnen samt kanske inte har haft det så lätt med att komma upp sig i arbetslivet så måste man tyvärr ta dom jobb man får för att kunna försörja sig SPECIELLT om man är ensamstående med ett barn. Det är retsamt att få elaka kommentarer när dom faktiskt inte vet ett skit om hur det ser ut i mitt liv. Jag frågade för att få vettiga svar, och kanske få känna mig bättre till mods, inte bli nedklankad och hånad. Människor e idioter, d e sånt man får låta rinna av sig, ja vet. Men den dagen kändes det inte rättvist att jag skulle få den skiten så ja uttryckte mig lite överdrivet istället.

Mitt besult över det hela är att jag ska släppa det och gå vidare, inte hämnas, inte bry mig. Sen kan ja ju i å för sig berätta för folk om min erfarenhet så dom vet vilket skit ställe det är där och hur dom behandlar sin personal. Men kände ju trots allt från första början att jag var för bra för stället samt hade för mycket kunskap och erfarenhet för den lön jag fick. Men inte fan trodde jag att det där dricksystemet ens existerade, hel sjukt! Bäst att fråga då nästa gång man går på arbetsintervju vilket dricksystem dom har då. Alltid lär man sig nå nytt.
Citera
2012-01-07, 23:55
Medlem
LikeAGloves avatar
Det är praxis på restauranger att man samlar in all dricks och sedan slår ut den på alla anställda, det var det redan när jag var i branschen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in