2012-01-05, 18:55
Medlem
Som rubriken lyder undrar jag om det är skadligt med höga ljud när man har fått hål på trumhinnan.
Jag har alltså fått hål på trumhinnan och ska eventuellt ut ikväll, tänkte bara kolla om någon visste hur det ligger till
Citera
2012-01-05, 19:01
Medlem
Cameltotems avatar
Hade det när jag var liten, aldrig hört något problem med ljud. Gick ju på dagis så det var ju ungar som skrek hela tiden. Men däremot kanske vädret skulle vara värre för örat? Fuktigt kanske?
Citera
2012-01-05, 19:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doomhammer
Som rubriken lyder undrar jag om det är skadligt med höga ljud när man har fått hål på trumhinnan.
Jag har alltså fått hål på trumhinnan och ska eventuellt ut ikväll, tänkte bara kolla om någon visste hur det ligger till
Mitt tips är att du stoppar lite bommul i örat, för säkerhets skull.
Citera
2012-01-05, 19:22
Medlem
Du behöver inte oroa dig. Att du har hål i trumhinnan gör inte att ljudet går rakt in och spränger skallen din. Du hör inte bättre eller blir mer känslig för att du har ett hål med andra ord. När man får ett s k hål i trumhinnan så är det inte raka vägen fram för ljudet bara för det. Hålet är oftast så minimalt att det inte påverkar alls. Ljudvågorna har inte fritt spår in i örat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in