2012-01-05, 14:52
Medlem
Skyishs avatar
Klämde tummen igår och har haft mycket ont sedan dess. Nageln är helt blå men jag blöder inte, har även sår på tummen. Vad göra? Det bultar som fan men vågar ej göra hål i nageln. När bör man kontakta vårdcentral? Risk för att förvärra skadan?
Citera
2012-01-05, 14:59
Medlem
svartmarknads avatar
Haha fyfan lider med dig det där gör så jäkla ont va, men när jag har gjort liknande saker så är det bara och vänta ut, har man otur lossnar nageln
Citera
2012-01-05, 14:59
Medlem
MjauC4Ts avatar
Gå till läkaren för fan ! :P
Citera
2012-01-05, 15:31
Medlem
Gå till läkarn så kommer dom borra ett litet hål i nageln för att släppa på trycket. Tro mig det kommer kännas värt det efteråt och känns inte alls när dom gör det. Om du gör det själv så tänk på att göra det för hand. Vart med när ett snille gjorde det med en maskin haha
Citera
2012-01-05, 17:15
Medlem
supraas avatar
Det är bara att borra ett hål i nageln ta ett litet borr bara
Citera
2012-01-05, 17:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Klämde tummen igår och har haft mycket ont sedan dess. Nageln är helt blå men jag blöder inte, har även sår på tummen. Vad göra? Det bultar som fan men vågar ej göra hål i nageln. När bör man kontakta vårdcentral? Risk för att förvärra skadan?
Vänta ett par dar. Svullnaden kulminerar inom ett dygn, sedan blir det bättre. Käka Alvedon eller Ipren och joxa inte på egen hand...
Citera
2012-01-05, 17:22
Medlem
Skyishs avatar
Ska till VC imorgon då det börjat bulta på som fan nu och jag måste hålla handen högt upp för att underlätta smärtan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in