2012-01-05, 07:20
Medlem
medusaworms avatar
HEJ!

Har varit svårt sjuk i en hel vecka, hög feber, ont i öronen !,rejäl slem hosta ,med snuva( täppt i näsan, andningssvårigheter, jävligt mycket snor !)

tyckte att det var nog nu , så sökte upp vad jag kanske hade för något.

Kom till att jag har influensa som har gått över till bakterieinfektion ( öroninflammation )

& IDAG vid kl 8 så ska jag ringa till vårdcentralen, så läkaren där kan undersöka mig

Behöver nu rå med tips vad jag kan köpa för tabletter och skit för att kunna få en skön återhämtnings vecka ! ( Dock inte allt för skön, då jag kanske börjar kolla på teletubbies )
Citera
2012-01-05, 07:49
Medlem
negerbarns avatar
Utan läkares recept kan du inte bli så go på, om det var det du var ute efter. Annars får du ju pencillin om du har öroninflammation. Utöver det kanske alvedon, men rådgör med läkaren först
Citera
2012-01-05, 07:54
Medlem
medusaworms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Utan läkares recept kan du inte bli så go på, om det var det du var ute efter. Annars får du ju pencillin om du har öroninflammation. Utöver det kanske alvedon, men rådgör med läkaren först

dock så har jag läst att det finns olika nivåer av penicillin man kan få, berors på hur starkt viruset är..

Är viruset utklädd till HE-Man och slaktar hela mitt immunförsvar så antar jag får en en special penicillin som STATEN inte har släppt än <3
Citera
2012-01-05, 08:00
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medusaworm
dock så har jag läst att det finns olika nivåer av penicillin man kan få, berors på hur starkt viruset är..

Är viruset utklädd till HE-Man och slaktar hela mitt immunförsvar så antar jag får en en special penicillin som STATEN inte har släppt än <3

Du blir inte go på pencillin heller. Du luktar illa och kanske mår illa. Det du kan bli go på som du har åtmindstonde liten chans att få är hostmedicin, ifall du har irriterande hosta i samband med detta. Det finns med etylmorfin, efedrin , eller en blandning av de båda. Etylmorfin är det du söker, det blir du sjukt avslappnad och go på, men ändå inte borta, om du inte dricker typ halva flaskan på en gång. Cocclina är namnet och skrivs ut vid rethosta.

Lycka till.
Citera
2012-01-05, 08:12
Medlem
medusaworms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Du blir inte go på pencillin heller. Du luktar illa och kanske mår illa. Det du kan bli go på som du har åtmindstonde liten chans att få är hostmedicin, ifall du har irriterande hosta i samband med detta. Det finns med etylmorfin, efedrin , eller en blandning av de båda. Etylmorfin är det du söker, det blir du sjukt avslappnad och go på, men ändå inte borta, om du inte dricker typ halva flaskan på en gång. Cocclina är namnet och skrivs ut vid rethosta.

Lycka till.

Tack så mycket. Men ringde precis vårdcentralen, och fick inte någon tid att komma till dem.

Tydligen så är det något virus i samhället
Citera
2012-01-05, 08:37
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medusaworm
Tack så mycket. Men ringde precis vårdcentralen, och fick inte någon tid att komma till dem.

Tydligen så är det något virus i samhället

Om det cirkulerar en känd men ofarlig influensa i samhället så är det nog så att dom inte tar in ALLA för undersökning.

Du får helt enkelt ta hand om dig på eget vis. Kom ihåg och ät. Bland annat C-vitamin och vitlök är bra för immunförsvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in