2012-01-04, 20:42
Medlem
Flashbackhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Ja pappan också, men efter förlossningar så brukar barnet ges till mamman först eftersom hennes lukt anses vara viktigast. Det är vad jag har fått lära mig på BB.

Fast ett barn som är född i femte månaden kan man inte ha på det sättet, den behöver sin kuvös och allt som hör till den.
Citera
2012-01-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Okej... Men detta hotell eller avdelningslägenheten... Vem bekostar det? Staten? Föräldrarna själva?

Betalas av landstinget. Avdelningslägenhet har jag bara varit med om att det är patientföreningar som har köpt bostadsrätt i närheten. Som sedan avdelningen kan låna ut till föräldrar. Vissa avdelningar av IVA karaktär har i anslutning till avdelningen övernattningsrum som föräldrar/anhöriga kan använda sig av. Men de är i stort sett en säng, och väldigt spartanskt.
Citera
2012-01-04, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackhoran
Fast ett barn som är född i femte månaden kan man inte ha på det sättet, den behöver sin kuvös och allt som hör till den.
Läs mitt tidigare inlägg i tråden också.
Citera
2012-01-04, 20:53
Medlem
Flashbackhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Okej... Men detta hotell eller avdelningslägenheten... Vem bekostar det? Staten? Föräldrarna själva?

Oj det vet jag faktiskt inte men när mitt barn låg inne på sjukhus så fick vi bo på ett sånt och då fick vi betala 70 kr per dygn för hela familjen, så jag kan tänka mig att det gäller samma här
Citera
2012-01-04, 20:54
Medlem
Citat:
Oj det vet jag faktiskt inte men när mitt barn låg inne på sjukhus så fick vi bo på ett sånt och då fick vi betala 70 kr per dygn för hela familjen, så jag kan tänka mig att det gäller samma här

Var det inte så att hemlandstinget bekostade hotell till en föräldrer. Men om ni ville ha barn, sambo etc med så fick ni betala extra för det?
Citera
2012-01-04, 20:55
Medlem
Flashbackhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Läs mitt tidigare inlägg i tråden också.

Ehh jaa gjorde det men fakta är ju ändå att ett sånt litet barn behöver sin kuväs, det du pratar om har ju inget med tråden att göra, du pratar om direkt efter förlossningen och det finns inget barn som är så förtidigt född som inte behöver sin kuvös hela tiden.
Citera
2012-01-04, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ehh jaa gjorde det men fakta är ju ändå att ett sånt litet barn behöver sin kuväs, det du pratar om har ju inget med tråden att göra, du pratar om direkt efter förlossningen och det finns inget barn som är så förtidigt född som inte behöver sin kuvös hela tiden.
Jag pratar inte om direkt efter en vanlig förlossning. Kängurumetoden tillämpas på prematurbarn, dvs så fort de är mogna att vara ute från kuvösen lite då och då.
Citera
2012-01-04, 21:35
Medlem
Flashbackhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwarf98
Var det inte så att hemlandstinget bekostade hotell till en föräldrer. Men om ni ville ha barn, sambo etc med så fick ni betala extra för det?

Vet faktiskt inte vem som betalade resten, nej vi fick inte betala extra utan vi fick ett rum och till gång till sängar att ställa in men behövde inte betala extra för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in