2012-01-06, 11:06
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
http://www.bra.se/extra/pod/?action=...le_instance=12

De som finns med i denna undersökning är i huvudsak barn till invandrare från andra europeiska länder. Barnen till senare års flyktinginvandrare är för unga för att ingå i urvalet.

Ville bara flagga för detta först: vi har alltså inga undersökningar om andra generationens mellanösternfolk och negrer. Lägg detta på minnet. Nå.

Invandrarbarnen är överrepresenterade i brottslighet jämfört med svenskar, de ligger på en nivå som är ungefär 50 procent högre.

Principen är densamma, ju högre grad av anpassning till det svenska samhället desto mindre risk att hamna i brottslighet. Ser ingen anledning till varför de dokument jag länkade till inte gäller för invandrargrupper från andra nationer.
Citera
2012-01-06, 11:08
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60cmSlak
Du sa att man kan argumentera för att vita borde känna en moralisk skuld att hjälpa andra eftersom vi har det bättre, trots att de allra flesta av oss aldrig direkt gjort någon fattig utlänning illa. Enligt din logik borde man då kunna argumentera för att invandrare borde ha en moralisk skyldighet att hålla sig borta eftersom invandrare begår fler brott per capita än svenskar, inte sant?
Nej, jag skrev att du kan argumentera för att du har ett medmänskligt ansvar att hjälpa till. Vad det har med det du skriver om har jag absolut ingen aning om. Vad jag skrev och vad du påstår är två helt olika saker.
Citera
2012-01-06, 11:08
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion

Fast du skrev att invandrare har en skyldighet att inte komma till Sverige eftersom att det ökar brottsligheten. Då menar du att laglydige Ahmed har en skyldighet att inte komma till Sverige eftersom att hans närvaro kommer att öka brottsligheten.

Du måste verkligen lära dig orsak och verkan, Orzion. Jag svarade på DITT inlägg att det är ett argument att vi vita har en moralisk skyldighet gentemot icke-vita pga. oförrätter begångna av en minoritet vita INNAN vi föddes.

Vidare: om det kan räknas som ett argument så kan givetvis det jag säger, helt enligt samma regler som DU har satt upp, räknas som ett argument.

Jag hävdar inget sådan moraliskt ansvar för blattarna - de agerar i egenintresse, och den laglydige Muhammed kan inte sägas begå något moraliskt fel (såvida han inte har barn: att tvinga sina barn att leva hos främmande folk är inte rätt, och otaliga undersökningar visar att barn till exilfolk far illa oftare i livet än andra). Däremot hävdar jag att vi vita svenskar äger ett moraliskt ansvar att se till att blattarna inte kommer hit, och att de flesta av dem som redan är här lämnar landet så fort som möjligt. Det största moraliska felet har begåtts av de krafter som har luckrat upp våra gränser och förvandlat dem till såll. Samt förstås de invandrare som begår brotten.
Senast redigerad av Cimmerian 2012-01-06 kl. 11:15.
Citera
2012-01-06, 11:09
Medlem
Citat:
Nej, jag skrev att du kan argumentera för att du har ett medmänskligt ansvar att hjälpa till. Vad det har med det du skriver om har jag absolut ingen aning om. Vad jag skrev och vad du påstår är två helt olika saker.
Nej, det är samma sak. Om vita har ett medmänskligt ansvar att hjälpa fattiga enbart för att vi är vita, så har invandrare ett medmänskligt ansvar att dra härifrån eftersom de är invandrare, och invandrare begår brott i högre grad än svenskar. Vad är skillnaden?
Citera
2012-01-06, 11:10
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Nej, det är samma sak. Om vita har ett medmänskligt ansvar att hjälpa fattiga enbart för att vi är vita, så har invandrare ett medmänskligt ansvar att dra härifrån eftersom de är invandrare, och invandrare begår brott i högre grad än svenskar. Vad är skillnaden?
Fast nu tillskriver du mig åsikter som jag inte har.
Citera
2012-01-06, 11:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian

"De som finns med i denna undersökning är i huvudsak barn till invandrare från andra europeiska länder. Barnen till senare års flyktinginvandrare är för unga för att ingå i urvalet."

Det här ska jag lägga på minnet. Det verkar som att ytterligare en mångkulturell myt kan avlivas.

Naturligtvis har "arabers och negrers barn" en lägre brottslighet eftersom man ju mätt brottsligheten hos finnars och andra europeers barns brottslighet! Dvs man har inte mätt brottsligheten hos arabers och negrers barn, men ändå används det som ett argument i debatten!
Citera
2012-01-06, 11:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
Principen är densamma, ju högre grad av anpassning till det svenska samhället desto mindre risk att hamna i brottslighet. Ser ingen anledning till varför de dokument jag länkade till inte gäller för invandrargrupper från andra nationer.

Du kan ha rätt rent teoretiskt, men det Sverige som skapade dessa barn är inte samma Sverige som kommer skapa det nya Sveriges barn. I områden som Rosengård (+ 100 områden till) gör det nog varken från eller till om Mohammed föddes i Irak eller om Mohammed föddes i Sverige.
Citera
2012-01-06, 11:13
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern

Att DU inte ser någon anledning betyder inte att det inte finns en anledning. Notera överriskländerna i BRÅ's studie. Vilka länder toppar ligan? Åh, just det - precis de länder som INTE togs med i undersökningen om andra generationens invandrares brottslighet.

Logiskt är att se all anledning till att barnen till denna extrema överriskgrupp är ännu mer brottsliga, och det helt i enlighet med den logik som finns i texterna du själv länkar till.

Och vad gäller anpassning så kan vi ju fråga oss hur detta ska gå till, hur vi ska kunna upplösa den etniska segregationen som tycks generera massor av brott? Om vi studerar USA så har negrerna där blivit rikare, men samtidigt MER segregerade sedan medborgarrättsrörelsens dagar... samt mer brottsliga. Och dessa svarta är födda i landet av föräldrar som är födda i landet och så vidare, tillbaka flera generationer.
Citera
2012-01-06, 11:13
Medlem
Citat:
Fast nu tillskriver du mig åsikter som jag inte har.
Varför har jag i så fall ett medmänskligt ansvar att hjälpa till, du har ju ingen aning om vem jag är och hur mycket jag ö h t kan hjälpa till? Du antar att jag kan det utan grund, enligt samma logik kan man i så fall anta att en invandrare som tänker flytta hit gör bäst i att låta bli eftersom vi har en massa invandrare här som begår brott.
Citera
2012-01-06, 11:16
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Varför har jag i så fall ett medmänskligt ansvar att hjälpa till, du har ju ingen aning om vem jag är och hur mycket jag ö h t kan hjälpa till? Du antar att jag kan det utan grund, enligt samma logik kan man i så fall anta att en invandrare som tänker flytta hit gör bäst i att låta bli eftersom vi har en massa invandrare här som begår brott.
Du kan argumentera för att du bör hjälpa till om du har möjlighet eftersom att vi som människor bör hjälpa andra människor i nöd.
Citera
2012-01-06, 11:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Du kan argumentera för att du bör hjälpa till om du har möjlighet eftersom att vi som människor bör hjälpa andra människor i nöd.

Men varför ska svenskar offras? Denna hjälp innebär ju att svenskar mördas, rånas, misshandlas, våldtas mm.

Varför bryr du dig inte om dem? Varför värderar du utomeuropeers liv högre än svenskars liv?
Citera
2012-01-06, 11:21
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Även om det får effekten att andra människor dör, våldtas, misshandlas eller rånas?

Kan vi då verklighen tala om att göra gott?

Vi VET att vita svenskar dör, våldtas, rånas och misshandlas som en konsekvens av att vi släpper in svartmuskiga människor i landet. Detta är ett faktum.

Alltså måste du vara en krämare i människoliv för att kunna behålla din ståndpunkt. Du måste säga att dessa vita svenskars offer är något du är redo att acceptera för att blattar ska kunna komma hit och leva i vårt land.

Du kan SÄGA att du inte accepterar det, men konsekvenserna av vad du stödjer är ändå ett faktum, och kommer inte att upphöra att vara ett faktum förrän du accepterar mina lösningar och mitt sätt att se på det hela.

Likväl som du blir glad om just Sverige vinner någon landskamp i någon sport - och genom att bli det så erkänner du kollektiv tillhörighet och kollektiv subjektivitet - så blir JAG glad om färre vita svenskar råkar ut för skada och harm.

Du gör inte det, och i slutänden finns det ett ord för din sort: förrädare. Hårda bud, men inte desto mindre sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in