Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Det håller inte det hon säger att hjärtat skulle reagera föra hjärnan vid en kontakt med t.ex en orm.
Detta då synbilden vi får från ögat sänds till hjärnan och det är där vi urskiljer vad det är för något, om det är farligt för oss och hur vi ska reagera.
Om man tog bort ögonen skulle man inte se ormen, dvs vi skulle inte ens veta att den var där om vi inte hör den, och således skulle ju inte hjärtat "reagera" alls.
Sedan känner man inte fysisk smärta i hjärtat när man förlorat någon, det kanske känns så för vissa...men det inbillar man sig bara. Det är ångest, inget annat.
MEN, sedan är inte hjärtat en muskel som styrs av hjärnan!
Hjärtat är nämligen en autonom muskel.
Dvs. den jobbar automatiskt.
Om nu hjärtat styrde hjärnan, hur kommer det sig att man kan bli hjärndöd?
Tack, det är precis vad jag sagt i stort sätt, men hon säger att de håller på att forska på att det finns energier som styr saker som det jag nämnde, grejen hon sa var att hjärtat reagerade redan innan bilden visats på skärmen så det fanns ingen chans att hjärnan kunde säga åt hjärtat att reagera på själva bilden utan att hjärtat snappat upp de "dåliga" energierna som ormen i det här fallet medfört sig... vet att det låter absurt men hon säger att det forskats på ämnet och jag undrade om någon visste något om det eller om det a bullshit bara?
Tack för ditt svar, preciate it