Citat:
Ursprungligen postat av
ArgusOne
Den här tråden var ju inte direkt superlång och sprängfylld. ICA säljer denna vecka svenska med ben för 49 kr/kg. Givetvis ska jag käka skiten hela veckan. Köpte 3kg idag.
Vad för annorlunda och kul kan man göra med dem? Steka, i ugn, gratinerade, wok, inbakade, med ris, med potatis, med sås har man redan testat. Några lite mer spännande recept än att bara köra klassiker med brunsås och hasselbacks eller ris och gräddsås? Torrt i wok och sallad är inte intressant just nu.
Kan man fritera fanskapen? Går det att lägga på en pizza? Kan man baka in dem på något spännade sätt? En pajjävel kanske?
Bonusfråga:
Någon som har något wild and crazy att göra med 3kg revbensspjäll? Allt från någon thaimarinad till något helt nytt?
Yepp, när micron var ny, köpte morsan en där ett recept på micrad kotlettrad fanns med.. den blev alltid supergod! Först skulle den saltas o peppras, sen köras i micro 40 min halvfart. Sen penslas med marinad på soja, tomatpuré, pressad citron o farinsocker. Lite vatten o smör ibotten o sen köra 70% värme 20-30 min. När man stack i den, o den var mör så var den klar. Sås på vätskan.. lagom bit för detta är på dryga kilot med ben