2005-01-17, 11:07
Medlem
jazzares avatar
Hur lång tid tar det innan man kan ha sex med sin tjej efter att hon börjat ta P-piller?
Citera
2005-01-17, 11:10
Medlem
kurdiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzare
Hur lång tid tar det innan man kan ha sex med sin tjej efter att hon börjat ta P-piller?

Det är olika från preparat till preparat.

Om du minns vad hennes ppiller heter kan du alltid slå upp det på www.fass.se och läsa där.
Citera
2005-01-17, 14:48
Medlem
Plastk0tt3s avatar
hmm..när jag började med p-piller så började jag första dagen jag fick mens. och det var så man skulle göra, man kunde alltså inte börja med det direkt, utan fick helt enkelt vänta tills jag fick mens, och sen har/hade jag inte sex under mens-dagarna så det var "säkert" när mensen var över. Så var det iaf när jag började med mina, tuggar Follimin 28. Men annars är det nog säkert runt efter 2 dagar.
Citera
2005-01-17, 16:02
Bannlyst
Min tjej fick dem och började ta dem på första dagen av mensen.
Den skulle då genast börja verka.
Citera
2005-02-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzare

så fort man har tagit ett piller är kroppen skyddad för graviditet. ni kan börja direkt
Citera
2005-02-20, 16:54
Medlem
Maliks avatar
Jag hänvisar till http://www.intellectualwhores.com/fo...15945&start=30 där en herre vid namn Pureghetto yttrar visdomsorden:

"Just use condoms ffs. Are you really going to trust a woman to do something properly?"
Citera
2005-02-21, 17:23
Medlem
Citat:
så fort man har tagit ett piller är kroppen skyddad för graviditet. ni kan börja direkt

Absolut inte! Det tar minst en vecka från man har ätit första pillret tills man kan ha säkert oskyddat penetrationssex. Det är också därför man måste skydda sig i en vecka om tjejen missar ett p-piller en enda dag alternativt om hon kräks upp pillret en enda dag.
Citera
2005-02-21, 20:50
Medlem
Säkre Sammys avatar
Har hört att det tar två tunga veckor för pillrena att börja verka...
Citera
2012-01-21, 23:02
Medlem
Solidisfasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sister bliss
Absolut inte! Det tar minst en vecka från man har ätit första pillret tills man kan ha säkert oskyddat penetrationssex. Det är också därför man måste skydda sig i en vecka om tjejen missar ett p-piller en enda dag alternativt om hon kräks upp pillret en enda dag.

Nu har det ju gått 7 år, men jag vill understryka att det visst kan vara verkbart efter 1 dagen, OM kvinnan ifråga börjar äta pillret första gången på dagen hon fått sin mens.

Taget från Ungdomsmottagningen, som har koll om någon. (http://www.umo.se/Att-ta-hjalp/Fraga...llren-verka/):

Citat:
När börjar p-pillren verka?
Fråga: Jag undrar när p-pillrena börjar verka om man nyss har börjat med dom?

Svar: Om man börjar med sina p-piller på mensens första dag så har man skydd mot graviditet redan efter den första tabletten. Men om man börjar med sina p-piller på en annan dag i menscykeln så har man skydd först efter sju dagar.

Det är viktigt att komma ihåg att p-piller inte skyddar mot några könssjukdomar. Så om den man har sex med inte har testat sig så behöver man ändå använda kondom.

Om du har fler funderingar kring p-piller så kontakta gärna en barnmorska på en ungdomsmottagning.
Citera
2012-01-21, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sister bliss

Jodå, om man gör rätt och börjar på sin första mensdag
Citera
2012-01-22, 11:31
Medlem
Roxanas avatar
E&S -----> Medicin och hälsa /mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem