2012-01-04, 12:52
Medlem
FarbrorLeifs avatar
Gjorde en bröstförstoring för ca 3 år sedan som blev åt helvete.
Fick häng som taxöron, bröstvårtor som pekar ned i backen och sk. dubbelbröst av den mildare varianten (dvs när inlägget sjunker ned under ens egna bröst).

Jag har tänkt "jaja, får väl skylla mig själv . Det kan inte bli perfekt. Sånt här kommer de inte att korrigera utan att jag får betala hela summan igen".
Så jag har levt med det i tre års tid. Men nu har jag börjat fundera...

Om man inte ÄR nöjd, borde de inte hjälpa en att korrigera ändå?
Tror ni att det är för sent efter 3 års tid??
Hur ser lagar och regler ut kring detta? Är det någon som vet?

Jag mailade kliniken igår och fick ett snudd på otrevligt svar tillbaka.
Citera
2012-01-04, 12:55
Bannlyst
Du skrev ju själv att du har fått svaret
Citera
2012-01-04, 12:59
Medlem
SiSeniors avatar
Vad svarade kliniken?
Citera
2012-01-04, 13:01
Medlem
FarbrorLeifs avatar
De kommer inte att ge med sig på en kostnadsfri korrigering efter 3 års tid utan en kamp.
Det jag vill veta är om de är skyldiga att hjälpa mig eller har det gått för lång tid?

Som när man köper ett par jeans. Då kan man alltid gå till Konsumentverket inom ett år eller vad det nu är om man inte är nöjd och vill ångra sitt köp. Are you with me?
Citera
2012-01-04, 13:05
Medlem
slackergurus avatar
Om du köpt en produkt har du ju 3 år på dig att reklamera. Vet dock inte om det gäller vid bröstoperation.
Citera
2012-01-04, 13:09
Medlem
jag tror nog du skulle ha reklamerat dem omedelbums. Nu är för sent.

Enda chansen är om kliniken tar från sitt goodwill-konto.

tror inte det finns några speciella regler, vad gäller detta, för kosmetiska ingrepp.

Reklamering ska ske snarast efter att eventuellt fel upptäckts. Avvaktar man i tre år, då har man inte uppfyllt sin del av det lagen kräver.
Citera
2012-01-04, 13:16
Medlem
FarbrorLeifs avatar
Undrar om 3 år gäller skönhetsoperationer också!

Är fruktansvärt dumt att jag har väntat så länge.
Citera
2012-01-04, 13:34
Medlem
Vilken klinik gäller det? Skriv ut här så alla kan få se hur de behandlar sina kunder. Skriv också ut kirurgens namn.

Har du anmält kirurgen till HSAN? Dels syns sådana anmälningar för alla kommande patienter, skulle kirurgen bli fälld syns en sådan anmärkning också. Du "hjälper" andra patienter. Jag antar att du själv kollade upp sånt här före du skulle operera dig? Du kanske inte ens är ensam om detta med denna kirurg...

Kolla upp din hem/drulleförsäkring, kanske kan du få ut pengar till en ny operation via dem?

Det finns många där ute som råkat ut för liknande, finns bl.a en tråd här http://www.plastikoperationsforum.se/forum/kropp/brostforstoring/uppdatering-om-mina-misslyckade-brost

Rekommenderar dig att bli medlem på ovannämnda sida och starta en tråd där med, finns mycket mer kunskap och hjälp där än vad Flashback kan erbjuda i ämnet.
Citera
2012-01-04, 13:34
Medlem
TheGamers avatar
Fast frågan är, varför gjorde du inget från början? Jag tycker nästan du får skylla dig själv som har dragit ut på det med tanke på att du märkte ju rätt snabbt att dom inte blev rätt.

Nu vet jag inte hur reglerna för detta men rekommenderar dig att be mod flytta denna tråd till Juridik istället så folk som har mer koll kan hjälpa dig men enligt min uppfattning kommer kliniken inte att korrigera detta åt dig med tanke på den långa tiden sen sist.
Citera
2012-01-04, 14:08
Medlem
Som sagt, är det KKL du ska anropa, då är din chans passé. Den lagen säger att du som kund ska inom rimlig tid reklamera en felaktig vara. Rimlig tid kan man anse vara några månader.

Men som sagt kanske det finns annan regel inom sjukvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in