• 1
  • 2
2012-01-04, 23:29
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Nu var det katter det handlade om, mina katter har lekt med tops hela sina liv och aldrig har de svalt något av dem, men olyckor kan ju såklart ske och alla djur är individer med olika egenskaper.

ja givetvis. jag tror katter är lite smartare än hundar men med katter (och speciellt kattungar) är ju olyckan framme ändå ibland.
var försiktig bara och ha dem under uppsyn så går det nog bra
Citera
2012-01-05, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747
ja givetvis. jag tror katter är lite smartare än hundar men med katter (och speciellt kattungar) är ju olyckan framme ändå ibland.
var försiktig bara och ha dem under uppsyn så går det nog bra

Jag är likadan! Mina katter leker gärna med tops och gummisnoddar m pga att det kan gå galet om de skulle råka svälja ngn av dem så får de inte leka med dem. Det finns så mycket annat de kan leka med. Men det är säkert olika
Citera
2012-01-05, 11:52
Moderator
evilhoneys avatar
Jag har en katt som "jagar" och käkar upp använda öronproppar(!) när han får chansen. Det tog ett tag innan jag förstod vart de försvann men sen upptäckte jag dem i kattlådan så de hade passerat hela systemet, numer är jag väldigt noga med att förvara öronproppat i stängda lådor som han inte kommer in i (inte nattduksbordet så han lärt sig öppna de lådorna för att komma åt hårsnoddar också).

I övrigt är tomma väskor, kartonger och papperspåsar tydligen utmärkta slott och kojor för katter och det roligaste men kan leka med är macdonaldssugrör som är kvar i papperstuben. Ingen mening med att försöka köpa fin-leksaker eller försöka styra lekarna, de gör ju ändå som de vill. =)
Citera
2012-01-05, 14:13
Medlem
Jag läser vad alla skriver och håller givetvis med om att man inte ger katter eller andra djur vad som helst att leka med. Jag känner att jag vill förtydliga att jag alltid har uppsikt över vad mina katter leker med, så gott det går. Slänger jag iväg en tops så leker de som galningar med den ett tag och när de är klara tar jag upp den och kastar bort den, att ha tops liggandes mitt på hallgolvet eller köksgolvet ser inte frächt ut om man får besök
Det är tydligt att många katter tycker en tops är otroligt fascinerande att leka med.
Förresten har jag köpt många småpåsar med kattleksaker och undviker numera de med små bollar av någon sorts skumgummi, jag såg snabbt att katterna hur lätt som helst tog munsbitar av dem och svalde det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in