2012-01-04, 05:01
Medlem
Hej, befinner mig nu på Phuket i Thailand. Kom hit den 29 och ska vara här till den 13.

Efter typ 2 nätter såg jag att jag hade fått lite röda utslag, ser nästan ut som myggbet, fast lite mindre, men nu har jag även fått det på benen...

Någon som har en aning om vad det kan vara? Tack på förhand.
Citera
2012-01-04, 05:08
Medlem
Zelogaths avatar
Bor du på något halvskabbigt hotell/vandrarhem?
Det är möjligt att det är loppor kanske, ta och duscha ordentligt och se om du kan byta sängkläder, det kanske blir bättre..

Kan även vara vägglöss, värmeutslag, svårt att säga när man inte ser någon bild på utslagen!

att det är enbart nere vid fötterna/benen tyder ju dock på att det är något i vegetationen som har bitit dig, eller om du har gått genom några buskar du inte tål/varit "giftiga"
Citera
2012-01-04, 06:57
Medlem
Fick liknande som i din beskrivning kom fram till att det var sandloppor så har man gått mkt på stranden är det ganska lätt att få det
Citera
2012-01-04, 06:58
Medlem
Jag fick myggbett på mina armar, små som du beskriver. Kan du haft mygg på rummet och sovit med fötterna utanför?
Mina myggbett blev efter en tid infekterade, vilket kan bli väldigt otrevligt!
Vad det än är, se till att hålla det riktigt rent
Citera
2012-01-04, 11:10
Medlem
Trance & Acids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroem1894
Hej, befinner mig nu på Phuket i Thailand. Kom hit den 29 och ska vara här till den 13.

Efter typ 2 nätter såg jag att jag hade fått lite röda utslag, ser nästan ut som myggbet, fast lite mindre, men nu har jag även fått det på benen...

Någon som har en aning om vad det kan vara? Tack på förhand.

Sorry!
Senast redigerad av Trance & Acid 2012-01-04 kl. 11:11. Anledning: Min vän skriv medans jag drack kaffe. Förlåt.
Citera
2012-01-04, 12:00
Medlem
gambiafarfars avatar
Sandloppor, ingen tvekan. Finns salva mot det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in