2012-01-06, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zekatl
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahah skämtar du eller??!?!?

Inte något en normalt funtad människa skulle skryta om - korrekt - men denna person är uppenbarligen inte en mycket störd människa.

Dessutom verkar du ha problem med källor/bevis, fram till dess att du kan producera bevis på hans "250+ frags" så står de 160 bekräftade morden fast.

Som många har nämnt gjorde Simo Häyhä något som får denna lilla amerikan att framstå som en balettdansande skolflicka. Simo's dödsoffer kan dessutom rättfärdigas, hans land invaderades - och han agerade i självförsvar, för att skydda sitt eget land. Eftersom Simo inte är en pengakåt själlös kapitalistisk amerikan, så åkte han hem efter kriget, helt utan att:
-Direkt skriva en bok för att kunna tjäna så mycket pengar som möjligt (och framställa sig som en hjälte efter att han mördat ett hundratal människor)
-Medverka i diverse radio och tv-shower för att promota sig själv och tjäna ännu mer pengar
-Göra sig känd (och därmed tjäna pengar) på att ha mördat oskyldiga människor

Simo pratade aldrig mer om händelserna, mer än att han gjorde vad han tvingades göra (försvara sig själv)...

Denna superfitta har inte bara tagit otroligt många oskyldiga människors liv, han åker dessutom runt och skryter om sina bravader för att kunna suga ut några sista dollar ur den dumma amerikanska massan som tror att han agerat i "självförsvar". Jag är inte troende, men är det någon människa på detta jordklot som förtjänar att skickas till helvetet så är det han och breivik...
Att åka runt hela jorden och invadera ett oskyldigt folk för att sedan kalla morden självförsvar är lågt, bara för att det sker i gigantisk skala minskar det inte dessa fruktansvärda dåd som jänkarna ideligen tror är rättfärdigar som självförsvar.

Jag brukar inte förolämpa mina motdebattörer men du är långt ute och cyklar, superlativens tangenter suger som magneter och jag försöker motstå att kalla dig diverse skällsord. Men jag tror faktiskt att du skulle passa bättre i USA hos exempelvis tea party rörelsen med dina lättpåverkade åsikter...

"When Mr Kyle finally pulled the trigger, the woman dropped the grenade. He shot her again as it exploded.
But after four deployments to Iraq, he learned to stop hesitating and start shooting straight.
With 255 kills, 160 of them officially confirmed by the Pentagon, the retired Navy Seal sniper is the deadliest marksman in US military history."

Så bara för att regeringen inte "godkänt" resterande 95 dödsskjutningar så har de aldrig ägt rum? Tror du på energifält och flygande stenar om vår regering prompt hävdat detta?

Oavsett vilket så försökte jag bara göra mig lustig i mitt första inlägg - något som du fullständigt verkar ha förbisett.
Citera
2012-01-07, 15:40
Medlem
Grym snubbe!

Tråkigt respons från FB:are här.

Tror fan att om en svensk lyckades döda så många fiender skulle vi vara stolta. Tja, förutom vänster-tardsen

Kan informera att en prickskytt som han Chris Kyle måste efter han skjutit någon skriva en rapport om varför han sköt, tid, vad personen gjorde, hur mycket kulan vägde etc. Så jag är säker att det var legitima mål.
Senast redigerad av St.Hollie 2012-01-07 kl. 16:03.
Citera
2012-01-08, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
"When Mr Kyle finally pulled the trigger, the woman dropped the grenade. He shot her again as it exploded.
But after four deployments to Iraq, he learned to stop hesitating and start shooting straight.
With 255 kills, 160 of them officially confirmed by the Pentagon, the retired Navy Seal sniper is the deadliest marksman in US military history."

Så bara för att regeringen inte "godkänt" resterande 95 dödsskjutningar så har de aldrig ägt rum? Tror du på energifält och flygande stenar om vår regering prompt hävdat detta?

Oavsett vilket så försökte jag bara göra mig lustig i mitt första inlägg - något som du fullständigt verkar ha förbisett.
Vad är det du inte fattar, i texten du själv citerar (!) står det att han har dödat 160 pers som bekräftats, några frågor?

Ska vi ta med obekräftade uppgifter i en debatt kan jag omyndigförklara dig här och nu och få dig bannad från fb så slipper vi vidare diskussion.
- Förstår du min parallell? Dina flygande stenar har lika mycket belägg som Chris 'extra 95' mord har.

Att du skriver "regeringen inte "godkänt"" visar hur lost du är, som att jänkarnas "regering" ska godkänna varenda mord i Irak.

Har aldrig sagt att de 95 'extra' personerna aldrig dött, utan helt enkelt att han inte skjutigt dem (eftersom det inte bekräftats - han kan ha gjort det, eller inte) Ska vi prata fakta eller rena spekulationer? 160pers känner vi till och resten är obekräftat. Har jag repeterat mig tillräckligt mycket eller behöver du samma budskap igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Dessa kommentarer är alltid lika underhållande att få från personen som uppvisat tecken på total saknad av egen skepticism - och som själv just svalt obekräftade uppgifter med hull och hår för att omedelbart uppfatta dessa som 'sanning'...!

Citat:
Ursprungligen postat av St.Hollie
Tråkigt respons från FB:are här.

Kan informera att en prickskytt som han Chris Kyle måste efter han skjutit någon skriva en rapport om varför han sköt, tid, vad personen gjorde, hur mycket kulan vägde etc. Så jag är säker att det var legitima mål.
"Tråkig" respons? Att flera människor här inte direkt svalt jänkarnas påbud om 'krig', 'självförsvar' och att denna Chris är en hjälte ser jag snarare som ett sundhetstecken från en annars barnslig och oeftertänksam majoritet.
Citat:
Tror fan att om en svensk lyckades döda så många fiender skulle vi vara stolta. Tja, förutom vänster-tardsen
Det verkar som att skjuta en människa alltid är positivt i dina ögon, så länge som skytten bär militärkläder och har order från sina politiker?

Hade en svensk dödat såhär många irakier (precis som Chris gjort) hade jag tyckt att det varit lika hemskt.
Hade en svensk dödat 5000 pers i självförsvar på svensk mark mot invaderade ryssar hade jag jublat och kallat honom hjälte.

Simo Häyhä kan jag kalla hjälte - till skillnad från detta 'low-life' till människa.
Citera
2012-01-08, 04:57
Medlem
Citat:
Är du seriös? Du menar att bara för att reglerna säger att man ska skriva rapport efter bekräftat 'dödsfall' - så rättfärdigas morden automatiskt?

Så det du menar är att de tusentals civila dödsoffer (som dog av amerikanska kulor och bomber) egentligen självdog/tog självmord precis innan de blev 'träffade'?

Vakna och inse sanningen, du verkar tro att allt är som det borde vara.

Jag är långt ifrån en foliehatt, men vissa människor verkar ju tro allt dem hör...

(missade svara på dessa meningar i förra posten)
Citera
2012-01-08, 10:10
Medlem
Jag förstår inte problemet. Han har ju bara gjort sitt jobb. Om det nu är så hemskt med allt USA gör, Så finns det säkert vettigare trådar att gråta i än denna.

Han valde att göra karriär inom försvaret, Blev SEAL och försvarar sitt land.
Han gör det ju för sitt land och männen/kvinnorna bredvid honom. Så han har ju bara gjort sitt jobb och han har gjort det väldigt bra. Man väljer ju inte sin strid heller.
Citera
2012-01-08, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zekatl
Är du seriös? Du menar att bara för att reglerna säger att man ska skriva rapport efter bekräftat 'dödsfall' - så rättfärdigas morden automatiskt?

Så det du menar är att de tusentals civila dödsoffer (som dog av amerikanska kulor och bomber) egentligen självdog/tog självmord precis innan de blev 'träffade'?

Vakna och inse sanningen, du verkar tro att allt är som det borde vara.

Jag är långt ifrån en foliehatt, men vissa människor verkar ju tro allt dem hör...

(missade svara på dessa meningar i förra posten)

Det är inte oskylidiga som skjuts. De Chris skjuter måste vara beväpnade och utgöra ett hot. Vilka oskyldiga människor går runt med vapen och skjuter på folk?

Det är du som sväljer alla konspirations teorier. Jag har kritiskt utvärderat situation och kommit fram med en slutsats.
Citera
2012-01-08, 13:59
Medlem
SteelPizzas avatar
Citat:
Det är inte oskylidiga som skjuts. De Chris skjuter måste vara beväpnade och utgöra ett hot. Vilka oskyldiga människor går runt med vapen och skjuter på folk?

Det är du som sväljer alla konspirations teorier. Jag har kritiskt utvärderat situation och kommit fram med en slutsats.

Så du menar att de andra soldater och även prickskyttar som hävdar att flera US snipers sköt ihjäl både kvinnor och barn t.ex. i fallujah ljuger?
Citera
2012-01-08, 14:25
Medlem
Citat:

Hur tänker du?
Faktum är att otroliga mänger med oskyldiga barn, kvinnor och män har mördats, men mördare saknas eftersom det 'inte borde' vara amerikanare?

Jag kan självfallet omöjligt ha följt och kontrollerat vår Chris och hans 160 offer - vilket är anledningen till att jag klumpar ihop Chis offer med resten av den amerikanska styrkan, som har mördat enorma mänger oskyldiga människor.

Jag hoppas du förstår att din logik kan appliceras på alla amerikanska trupper, ingen får officiellt skjuta någon utan anledning, men det sker ändå.
Citera
2012-01-08, 14:36
Moderator
T-80Us avatar
Återigen står insurgenter och motståndsfolk för den ABSOLUTA MAJORITETEN av dödsoffer i Irak efter det att kriget mot Saddams Irak avslutats (Invasionen och kriget= 19 mars 2003-1 maj 2003). Det ska man betänka när man snackar om hur amerikanska soldater mördar folk hej vilt.

Det gör naturligtvis inte eventuella amerikanska övergrepp och rena mord bra, men det borde sättas in i sitt sammanhang.

Underligt nog har inte en enda skribent här inne tagit upp insurgenternas övergrepp, något jag finner mycket vinklat, då de "mördat" bra många fler civilister än de amerikanska styrkorna...
Citera
2012-01-08, 15:22
Medlem
chibarikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Återigen står insurgenter och motståndsfolk för den ABSOLUTA MAJORITETEN av dödsoffer i Irak efter det att kriget mot Saddams Irak avslutats (Invasionen och kriget= 19 mars 2003-1 maj 2003). Det ska man betänka när man snackar om hur amerikanska soldater mördar folk hej vilt.

Det gör naturligtvis inte eventuella amerikanska övergrepp och rena mord bra, men det borde sättas in i sitt sammanhang.

Underligt nog har inte en enda skribent här inne tagit upp insurgenternas övergrepp, något jag finner mycket vinklat, då de "mördat" bra många fler civilister än de amerikanska styrkorna...

Bra inlägg, vill även tillägga. Tänk er nojjan att kriga mot en gerilla som gömmer sig bland civilbefolkningen. Du måste hela tiden vara på helspänn för angrepp som kan komma från vilka som helst. Detta leder tyvärr till att oskyldiga dör.
Citera
2012-01-09, 00:14
Medlem
SteelPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U

Du tror inte att det beror på att det inte är ämnet för strängen?

Citera
2012-01-09, 00:21
Medlem
1772s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteelPizza
Du tror inte att det beror på att det inte är ämnet för strängen?

Ämnet för strängen är en prickskytte som innehar ett rekord; inte att ni ska böla över elaka jänkare.

Jag är anti-neocon och Ron Paul-supporter; men att hålla på som ni gör är bara trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in