2005-01-17, 08:38
Medlem
Humor på hög nivå!

Citat:
Metroskandalen: "Citatet är en myt"

Enligt tyska tidningen Zeit är det en sägen att Heinrich Lübke, Tyskland president 1959-1969, ska ha sagt ”good evening ladies, gentlemen and niggers” under ett statsbesök i Afrika. Det skriver di.se.

RASISMAFFÄR Som Dagens PS kunde rapportera tidigare på torsdagen avgår MTG:s VD Hans-Holger Albrecht ur styrelsen för Metro International. I ett pressmeddelande säger han sig ångra att han vid ett tal på en middag inlett med orden ”good evening ladies, gentlemen and niggers”.

”Jag tar ansvar för mitt olyckliga uttalande och dess oavsedda konsekvenser", sa Albrecht och lämnade därmed sina uppdrag i styrelsen för Metro International.

Albrecht försvarar sig med att han bara citerade vad Heinrich Lübke, Tyskland president 1959-1969, ska ha sagt under ett statsbesök i Afrika. Men nu uppger tyska Zeit, enligt di.se, att det saknas bevis för att Lübke verkligen ska ha sagt så i något sammanhang. Det handlar om en myt, menar Zeit.

"Det är förmodligen ord som felaktigt tillskrivits honom", skriver Zeit enligt di.se.

http://www.dagensps.se/artikel.asp?articleID=7020
Citera
2005-01-17, 20:40
Medlem
Är det ingen annan som tycker att Hans-Holgers uttalande var roligt?
Citera
2005-01-17, 20:47
Medlem
Headquakes avatar
Lite kul att han säger det i Afrika med.
Citera
2005-01-17, 22:19
Medlem
Rubbermans avatar
Är detta enbart fokuserat på den humoristiska aspekten förselår jag att vi flyttar denna tråd till Humor.
Varsågoda.
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in