2005-01-17, 00:35
Medlem
Caves avatar
”Att ha som mål att överträffa en myt måste vara en utav de hårdaste utmaningar man kan anta eftersom man själv måste bli en myt och bräcka den gamla myten för att lyckas”

Nyss kikat på Alexander som var en klockren succé ur mina ögon. Ingenting saknades, storslagna slag, sammansvärjningar ut i det oändliga, vackra mystiska kvinnor och en man vars vilja tog honom från Makedonien till Indien. Frågorna som väcktes under filmen var många men som ett vingslag var de borta för att nästa sekund ersättas med nya. Beundrar filmskapares förmåga att återskapa historien utifrån deras fantasi och föra över deras bild till en bildskärm framför våra ögon. Var som tidigare nämnt många filosofiska frågeställningar som ramlade förbi under filmens gång men kommer inte ihåg någon just nu.

En fråga dock är om en person kan förändra världen på samma sätt idag som då? I en värld där det finns bomber som kan utplåna världen med en knapptryckning och arméer av vars storlek man aldrig kunnat drömma om tidigare. Kan en persons vilja och förmåga att uppbåda en sådan entusiasm och kämpaanda förändra världen och uppfylla en vision om en värld enad under en flagga?

Jag tror att det är möjligt om det sker med öppna kort och om alla människor ges samma möjligheter och rättigheter. Samt om syftet är satt över de mänskliga bristerna och så gudomligt rent och osjälviskt att ingen kan ifrågasätta det. En person vars ideal och förmåga är såpass självuppoffrande att denne blir ett föredöme för alla människor. Man kan nästan tro att jag pratar om någon ny Jesus här men här snackar vi inte religion utan en människa av världslig börd. Som aldrig behöver lyfta ett vapen för att få sin vilja fram och inte behöver någon som skyddar dennes rygg eftersom denne får alla att inse det förnuftiga i det denne säger. Tyvärr är detta en illusion eftersom det finns alltid människors vars sunda förnuft försvunnit och i dennes hjärna totalt kaos råder.

Men för att slutföra illusionen så tror jag att denne någon måste vara en kvinna utav många olika anledningar. Må så vara att män varit framträdande som världens stora män men jag tror att om kvinnor hade fått styra i deras ställe så hade fler liv skonats även om jag tror att de som hade dött. Hade fått gått hädan på plågsammare sätt. Kvinnor är...nu gör jag ett stort misstag igenom att försöka generalisera ett släkte bestående utav runtom 3 miljarder individer men men. Är enligt min uppfattning mer lämpade för att styra för de verkar i regel tänka mer innan de handlar och inte låta sig påverkas så mycket utav sina hormoniska impulser såsom män. Sen att kvinnor är mer utstuderade och sadistiska är något man får ta (vetenskapligt bevisat).

Finns ingen sol utan fläckar helt enkelt men slår man ihop och jämför mannen och kvinnans egenskaper så tror jag faktiskt att kvinnor slår oss på fingarna i det stora hela. Men vem vet vad som hade skett om kvinnorna dominerat männen och kanske utvecklats åt samma håll som männen på grund utav detta. Men jag kan vara helt ute och cykla! Det här är ju bara en reflektion En påbörjade tanke vars slut jag överlämnar åt läsaren att tolka enligt dennes intellekt och åsikter. Mitt syfte med alla mina reflektioner är att starta en process i läsarens hjärna där den endera kan såga mig helt eller hålla med mig eller ja vadsomhelst. Bara texten berör på något sätt så är jag nöjd.
Citera
2005-01-17, 16:38
Medlem
nebutsdutss avatar
du du du du di did ti, lalala la la..

Bra eller Anus?
Citera
2005-01-17, 21:43
Medlem
FFFs avatar
"Är enligt min uppfattning mer lämpade för att styra för de verkar i regel tänka mer innan de handlar och inte låta sig påverkas så mycket utav sina hormoniska impulser såsom män."

Är du fullkomligt vilse i pankakan?
Citera
2005-01-17, 22:34
Medlem
Nör kvinnorna får makten blir de precis lika jävliga som männen... Vi är trots allt bara människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in