2025-12-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Uselt av publiken under hela turneringen, att bua för full hals isf hurra för den man håller på är bara lågt. Det beror såklar på fylla, men man kan inte förvänta sig något annat av en sport som från början växt fram från öldrickande på pubar, det är också anledningen till att det aldrig kommer bli en olympisk gren.

Littler framstår som en aning arrogant och kaxig, det går inte hem hos alla. Det finns fler, Pikachu t ex, grym dartspelare men verkar vara en fullblodspsykopat och aspie i samma paket, en rutten personlighet går inte hem hos publiken hur bra man än är, då håller man hellre på underdogen.

Risken är att även GvV kommer gå samma väg, helt plötsligt har han växlat från sympatisk svärmorsdröm till en aggressiv tuffing och det passar honom inte alls, han har varken utseende eller utstrålning, men det verkar inte påverka hans nivå, än, men jag tror inte han klarar om publiken skulle vända sig emot honom på samma sätt som mot Pikachu. Håller GvV kommer han bli en av de allra bästa spelarna, tveklöst, hannhar en bit kvar än men han är ju bara barnet.

Ja otroligt töntigt av både Littler och Gerven....inte direkt snyggt att skrika till fansen att man inte bryr sig och att dom betalar hans vinst haha. Ja han Pikachu har skolskjutar-aura.

Hur som skulle mer än gärna åka dit ser ut vara otroligt roligt.

Nån här som har sett live? Och kan berätta lite mer
Citera
2025-12-30, 22:12
Moderator
Hjv9s avatar
Där här är vad vi lever för. Låt de spela hela natten.

Gäller att njuta för vi vet inte hur många fler gånger vi får se dessa två på topp på scen.
Citera
2025-12-30, 22:32
Moderator
Hjv9s avatar
Drömmen om en tredje titel lever. Kommer bli riktigt roliga kvartsfinaler.
Citera
2025-12-30, 23:36
Moderator
Hjv9s avatar
Inte mycket som stämde för Doets efter det eminenta första setet. Resten av matchen blev en trött tillställning.
Citera
2025-12-30, 23:52
Moderator
Hjv9s avatar
Kvartfinalerna blir då följande;

Luke Littler v Krzysztof Ratajski
Ryan Searle v Jonny Clayton
Luke Humphries v Gian van Veen
Gary Anderson v Justin Hood

Fyra engelsmän, en walesare, en holländare, en polack och en skotte. Tre sjuttiotalister, en åttiotalist, två nittiotalister och två 00-talister. Tre förhandsfavoriter, några etablerade spelare och en jätteöverraskning. Ganska bra spridning.
Citera
2025-12-31, 09:02
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Kvartfinalerna blir då följande;

Luke Littler v Krzysztof Ratajski
Ryan Searle v Jonny Clayton
Luke Humphries v Gian van Veen
Gary Anderson v Justin Hood

Fyra engelsmän, en walesare, en holländare, en polack och en skotte. Tre sjuttiotalister, en åttiotalist, två nittiotalister och två 00-talister. Tre förhandsfavoriter, några etablerade spelare och en jätteöverraskning. Ganska bra spridning.
Den enda matchen som på förhand känns spännande är Luke vs GvV, resten är spel mot öppet mål. Iofs är Hood en joker precis som han varit genom hela turneringen men jag tror Gary blir en hård nöt att knäcka.

Semi blir Littler/Clayton, Littler vidare.
Andra semin blir öppnare, men jag är ganska övertygad om att Gary är den ena. Tar GvV Humhpries så bör Gary vara en promenadseger, sen tror jag han har sitt livs chans mot Littler i en final. GvV's stora genombrott kommer tids nog, blir 2026 hans år?
Citera
2025-12-31, 11:43
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har inte lagt märke till hur mycket MvG har gått ner i vikt, kan det ha samband med att han förlorat lite av sin forna edge?
Citera
2026-01-01, 10:26
Medlem
Millediablos avatar
Jag har Searle som vinnare mot Clayton
Anderson mot Hood
Littler mot Ratajski
Humphries mot GvV

Det blir hårda kvartar
Citera
2026-01-01, 14:11
Medlem
Wajis avatar
Searle ser grymt fokuserad och Clayton måste få igång spelet. Annars bli det här enkel match för Searle.
Citera
2026-01-01, 14:54
Medlem
Vilken slakt av Searle
Citera
2026-01-01, 15:11
Moderator
Hjv9s avatar
Searle upp som provisorisk sjua i världen post-VM. Före Price, Wade, Noppert, Rock mfl. Borde iaf vara med i diskussionen om PL.
Citera
2026-01-01, 16:07
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Searle upp som provisorisk sjua i världen post-VM. Före Price, Wade, Noppert, Rock mfl. Borde iaf vara med i diskussionen om PL.
Absolut PL-material, erfaren och svårslagen och i fin form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in