2024-10-11, 20:11
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Efter de Deckers fina soel gick luften ur mig, jag hade mina aningar då Mike verkligen är en toppdartare. Som sagt rätt lamt, jag är glad åt Wade och Cullens segrar. Öppet som tusan med 2 belgare kvar att försvara fastlandet ära
Kvällens "spik" skulle kunna vara Cross v Joyce men fan vet.
Jag funderar hur Cullen kommer att tackla den metodiske DvD?

Jag tror inte heller att de Decker kommer att upprepa sitt spel mot Wade fullt ut.
Inte heller Humphries går säker mot Clayton här.
Verkligen kul med formatet som gör det så svårtippat.

Tippar att Wade maler ner De Decker. Cross städar av Joyce hyfsat enkelt. De andra två är jag mer osäker på. Dimi och Luke favoriter men inte på något sätt säkra.
Citera
2024-10-11, 21:04
Medlem
Millediablos avatar
De Decker hur bra som helst, vinner alla avgörande ben mot Wade. Semifinal för Mike, kul att liret funkar så bra som det gör så ofta i PC. Det kan bli en belgisk semi om Dimitri lyckas senare.
Förutom det blir Belgien en seriös utmanare i World Cup nu när Kim Huybrechts förmodligen är för långt bakom på rankingen (missar VM?)
Senast redigerad av Millediablo 2024-10-11 kl. 21:07.
Citera
2024-10-11, 21:18
Moderator
Hjv9s avatar
De Decker börjar se ut som en vinnare t.o.m. Hade jag aldrig trott även fast han haft bra form på golvet.
Citera
2024-10-11, 21:45
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
De Decker börjar se ut som en vinnare t.o.m. Hade jag aldrig trott även fast han haft bra form på golvet.
Håller med, det jag sett på Eurotouren har varit en ängslig/nervös Mike som inte alls kommit upp i nivå. Ett par enstaka undantag dock men det har stannat där i omgång 1 eller 2 oftast.

Tajt match nu mellan Joyce och Cross där Cross är huvudet före men Ryan flåsar på hyfsat i nacken...

Edit, stryk det nu jävlar är det full gas från Joyce🤩.

Edit 2, nu är det fajt, Rob trycker på med 2 max ojoj

Edit 3, satan i gatan vilken härlig match som Ryan Joyce vinner. Trygg i att veta att han är topp 5 på utgång med 1 pil kvar i hand. Passar formatet så bra att han kan nå finalen, vem vet?
Senast redigerad av Millediablo 2024-10-11 kl. 22:18.
Citera
2024-10-11, 23:11
Medlem
Millediablos avatar
Humpfries vinner till slut ganska komfortabelt och i bäst av 9 set lär Joyce få sina fiskar varma mot Luke.
Citera
2024-10-11, 23:45
Medlem
Millediablos avatar
Undrar vilka droger Dimitri går på ikväll?
Han verkar helt väck, konstigt att ingen annan ser skillnaden mellan Dimi i intervjuer dagen innan mot hur han ser ut på scen eller intervjuer efter match.

Jag skiter i om dom dragit ett par bärs men vafan det där ser inget vidare ut. PDC hävdar att dom gör kontroller vilket jag tror är nonsens med tanke på hur eventuella disciplina åtgärder drabbar spelares ekonomi/ranking.

Organisationen (DPA?) borde rimligtvis ha en organisation som hanterar sådana problem men också hjälpa spelare med problem. Snookern har infört ett sådant som hjälpt t.e.x Gould med mental hälsa (ej droger).
Citera
2024-10-12, 17:13
Medlem
Millediablos avatar
Ren belgisk semi ikväll mellan Dimi v Decker följt av Joyce v Humphries. Rena nattinéen svensk tid med start 21:30.

Bäst av 9 set/5 legs alltså så en liten höjning av orken (fokus) blir det oavsett vad spelarna tycker.
Enligt intervju med Joyce inga problem men facit säger att det oftare blir svackor ju längre matcherna är.
Inte bara därför men endast en galning eller slug person tror på att Humphries inte går till final.

I den första semin tror jag på Decker knock out men vi får se ikväll
Citera
2024-10-12, 17:41
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Undrar vilka droger Dimitri går på ikväll?
Han verkar helt väck, konstigt att ingen annan ser skillnaden mellan Dimi i intervjuer dagen innan mot hur han ser ut på scen eller intervjuer efter match.

Jag skiter i om dom dragit ett par bärs men vafan det där ser inget vidare ut. PDC hävdar att dom gör kontroller vilket jag tror är nonsens med tanke på hur eventuella disciplina åtgärder drabbar spelares ekonomi/ranking.

Organisationen (DPA?) borde rimligtvis ha en organisation som hanterar sådana problem men också hjälpa spelare med problem. Snookern har infört ett sådant som hjälpt t.e.x Gould med mental hälsa (ej droger).

Lite många Dimi Specials antagligen. PDC vill ju helst dölja så mycket som möjligt men alla som följer dart nära vet att det fortfarande är vanligt förekommande.

PDPA tänker du nog på. Många som tycker de gör för lite i allt möjligt. OD hade ngn intervju med Durrant om det som jag inte hunnit kolla på en.

Citat:
Ren belgisk semi ikväll mellan Dimi v Decker följt av Joyce v Humphries. Rena nattinéen svensk tid med start 21:30.

Bäst av 9 set/5 legs alltså så en liten höjning av orken (fokus) blir det oavsett vad spelarna tycker.
Enligt intervju med Joyce inga problem men facit säger att det oftare blir svackor ju längre matcherna är.
Inte bara därför men endast en galning eller slug person tror på att Humphries inte går till final.

I den första semin tror jag på Decker knock out men vi får se ikväll

Ja det borde bli lite övermäktigt för Joyce. Humphries måste vackla betänkligt för att han ska ha en chans tror jag. Är inte särskilt mkt som talar för Dimi heller så som Mike spelat.

Fint med senare start idag så man kan ladda upp med att kolla finalerna av WDF World Masters som börjar nu.
Citera
2024-10-12, 18:30
Moderator
Hjv9s avatar
13-åriga Lex Paeshuyse från Belgien vinner World Masters Youth samtidigt som vi har Van den Bergh mot De Decker i semifinal i World Grand Prix ikväll. Historisk dartdag för Belgien.
Citera
2024-10-12, 21:52
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
13-åriga Lex Paeshuyse från Belgien vinner World Masters Youth samtidigt som vi har Van den Bergh mot De Decker i semifinal i World Grand Prix ikväll. Historisk dartdag för Belgien.
Kul med nytt (13år) blod, tyvärr fanns ingen tid att kika på WDF idag, såg du det på Youtube? Förresten gick en Afrikansk stor turneringen nyligen på Youtube där var det dans i kubik😀
Citera
2024-10-12, 22:09
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Kul med nytt (13år) blod, tyvärr fanns ingen tid att kika på WDF idag, såg du det på Youtube? Förresten gick en Afrikansk stor turneringen nyligen på Youtube där var det dans i kubik😀

Ja precis. Haha ja kollade lite på den också när den var, synd att inte han kenyanen vann. Hade varit guld att ha på Ally Pally-scenen.

Hade glömt att man återgått till det längre formatet i semi och final som det var fram till 2013. Men inget mig emot, blir tuffare matcher och starkare känsla av en speciell och prestigefylld turnering.
Citera
2024-10-12, 22:42
Medlem
Millediablos avatar
Ja kenyanen var verkligen sevärd🤣
Det här går som tåget för Mike just nu, Dimitri har seriösa problem med ingångsdubbeln. 9-10 pilar som värst är katastrof, jag vill ha mer match....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in