2012-01-03, 16:37
Bannlyst
Jag kom nyss på en teori, anledningen till att man blir bakis är väl för att kroppen blir uttorkad? Dricker man mycket vatten under kvällen brukar man må bättre dagen efter. Eftersom öl är så mycket vätska och alltså har en väldigt okoncentrerad alkoholhalt, bör det då inte bidra till att kroppen blir mindre uttorkad än om man hade druckit sprit eller vin där man inte behöver dricka lika mycket vätska för att få i sig samma mängd alkohol.

Tror ni detta kan stämma eller har jag helt fel?
Citera
2012-01-03, 16:42
Medlem
SiSeniors avatar
Fel. De är inte enbart uttrokning som leder till bakfylla.
Sen är de inte säkert att öl leder till mer "vätska" än sprit. De beror på hur starka groggar du gör.
Citera
2012-01-03, 16:51
Medlem
Stoppa pressarna! inexile har gjort en revolutionerande upptäckt! Om man dricker vätska under kvällen blir man mindre bakfull! Detta har INGEN NÅGONSIN gjort förrut!!!!!!!

Ja, det du skriver stämmer till stor del, men det är ju å andra sidan inte hela sanningen. En del blir väldigt bakfulla av vissa saker, och en hyfsat stor del av bakfyllan är en lätt träspritförgiftning, vilket är anledningen till att en återställare kan fungera.
Senast redigerad av patwotrik 2012-01-03 kl. 16:55.
Citera
2012-01-04, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fel. De är inte enbart uttrokning som leder till bakfylla.
Sen är de inte säkert att öl leder till mer "vätska" än sprit. De beror på hur starka groggar du gör.
Visst, men rent generellt. Om man jämför dricka öl mot att exempelvis shota.
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Stoppa pressarna! inexile har gjort en revolutionerande upptäckt! Om man dricker vätska under kvällen blir man mindre bakfull! Detta har INGEN NÅGONSIN gjort förrut!!!!!!!

Ja, det du skriver stämmer till stor del, men det är ju å andra sidan inte hela sanningen. En del blir väldigt bakfulla av vissa saker, och en hyfsat stor del av bakfyllan är en lätt träspritförgiftning, vilket är anledningen till att en återställare kan fungera.
Rolig du var då.. Fast eftersom BLAND ANNAT mer vätska leder till värre baksmälla så bör öl vara att föredra framför ren sprit?
Citera
2012-01-04, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inexile
Rolig du var då..
Du förtjänade den
Att man blir mindre bakfull om man ser till att få i sig vätska under kvällen är allmänbildning.
Citat:
Fast eftersom BLAND ANNAT mer vätska leder till värre baksmälla så bör öl vara att föredra framför ren sprit?
Du skrev fel men menade rätt, men som jag sa så är det en generell regel som inte alltid behöver stämma. Jag dricker en del jäkligt tunga öler som håller över 10% och ibland långt över det. Sådan öl skulle jag säga är värre om du jämför med en ren vodka. Om du däremot jämför en Corona med tequila så är tveklöst tequilan värre.

Testa! Sen vet du.
Senast redigerad av patwotrik 2012-01-04 kl. 03:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in