Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-01-03, 20:56
Medlem
stavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiitty
Jag har sådan grav astma att jag får åka in med ambulans då och då, och ändå har jag rökt i flera år.

Citat:
Ursprungligen postat av pesa
Känner igen det där.....
Har rökt i närmare trettio år, trots hyggligt svår astma.
(Absolut inget jag rekommenderar någon att försöka sig på)

Det här är intressant... Jag känner två personer som har astma. En kille, runt 25 och en tjej, drygt 40. Båda blev tillsagda av sjukvårdspersonal att sluta röka, båda gjorde detta (olika tillfällen). Efter ett tag (kortare tid för tjejen) blev båda sämre, med andnöd och sånt jobbigt.
Nu röker båda två igen, ganska måttligt iofs, men dagligen. Så det där är nog väldigt olika från person till person!

Ps Prova mentholcigg förresten, kanske känns skönare i halsen? Ds
Citera
2012-01-04, 02:34
Medlem
kiittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stava
Det här är intressant... Jag känner två personer som har astma. En kille, runt 25 och en tjej, drygt 40. Båda blev tillsagda av sjukvårdspersonal att sluta röka, båda gjorde detta (olika tillfällen). Efter ett tag (kortare tid för tjejen) blev båda sämre, med andnöd och sånt jobbigt.
Nu röker båda två igen, ganska måttligt iofs, men dagligen. Så det där är nog väldigt olika från person till person!

Oj, det lät udda. Men du har nog rätt, antagligen så ställer kroppen in sig så att den tolererar rökning. Dock är min astma bättre i de perioder då jag röker mindre, så det kanske är individuellt?

Mentholcigg är det som gäller för mig! Gröna blend för att vara exakt!
Citera
2012-01-04, 02:42
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Jag är föredetta rökare, och har astma. Medicinerade ganska bra och peffade runt 200 ungefär. Idag peffar jag 500, har inte haft en enda lunginflammation och det kan ta veckor innan jag behöver ta min behovsmedicin. Känner inte av min astma nämnvärt längre.

Slutade röka sommaren 2010 då jag visade vissa tecken på lungsjukdomen KOL. Det bästa jag kunde göra.
Senast redigerad av SkitArgDuva 2012-01-04 kl. 02:46.
Citera
2012-01-04, 05:55
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starsky10
Feströkte bara på nyårsafton och fick nu en enorm hosta som aldrig slutar! Hostar i princip hela tiden och ingenting får det att sluta.
En sak är ju säker, med tanke på dom enorma besvär du har fått skall du aldrig mer röra en ciggarett. Men det har du nog förstått själv nu.

Tror inte det är så mycket att göra i nuläget, det kommer att gå över av sig självt tids nog.
Citera
2012-01-05, 02:14
Medlem
Citat:
Testa alla halstabletter du kan tänka dig.
Du hostar på grund av en retning som din kropp inte är van vid, och på grund av astman har du sedan tidigare lite känsliga luftrör.

Testade faktiskt detta och har gått runt med en halstablett i munnen nästan hela tiden senaste dygnet och det hjälper faktiskt. Jag hostar absolut inte lika ofta då och det känns allmänt som om de blir bättre och bättre för varje dag som går!

Jätte skönt att man får så många och bra svar! Var jävligt nojig ett tag om jag ska vara ärlig
Citera
2012-01-05, 02:15
Medlem
Citat:
Testa alla halstabletter du kan tänka dig.
Du hostar på grund av en retning som din kropp inte är van vid, och på grund av astman har du sedan tidigare lite känsliga luftrör.

Testade faktiskt detta och har gått runt med en halstablett i munnen nästan hela tiden senaste dygnet och det hjälper faktiskt. Jag hostar absolut inte lika ofta då och det känns allmänt som om de blir bättre och bättre för varje dag som går, även fast jag såklart förstår att halstabletterna inte fått botat hostan utan mer gjort den lindrigare.

Jätte skönt att man får så många och bra svar! Var jävligt nojig ett tag om jag ska vara ärlig
Citera
2012-01-05, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stava

Inte ett dugg konstigt. De flesta rökare blir sämre under en period efter rökstopp när kroppen återhämtar sig. Det passerar efter ett tag.
Citera
2025-12-22, 20:31
Avstängd
sluta med antirökpropaganda
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem