2012-01-03, 05:11
Bannlyst
Tja det är så att jag har en j*vla maestro kort i fickan som jag börjar bli rätt sur på, varje gång jag ska köpa något från utlandet genom internet då är det alltid så att man behöver visa kort och maestro inte är tillgänglig, därför har jag tänkt att åka till banken imorn (SEB) och byta från Maestro till visa..

Då är frågan kommer det att funka?
får jag betala något?
HUr långt tid tar det?
Pengarna som jag har i min maestro kort kommer dom att överföra direkt till visa kortet?

Tack för mig !
Citera
2012-01-03, 05:21
Medlem
Flytande_argots avatar
Om du ändå ska hålla på och skaffa ett nytt kort så rekommenderar jag att du skaffar ett Mastercard på ICAbanken. Funkar lika bra som VISA.

Kan bli ett billigare alternativ. Kostar 20 kronor per månad.
Citera
2012-01-03, 05:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Om du ändå ska hålla på och skaffa ett nytt kort så rekommenderar jag att du skaffar ett Mastercard på ICAbanken. Funkar lika bra som VISA.

Kan bli ett billigare alternativ. Kostar 20 kronor per månad.

Nae jag har inte lust att dra in i ICA banken, jag ska in i närmaste SEB bank och fixa där, har absolut ingen lust att bli meddlem i en ny bank...
Citera
2012-01-03, 05:50
Medlem
Slupens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodySimpson
Pengarna som jag har i min maestro kort kommer dom att överföra direkt till visa kortet?

Tack för mig !

Pengarna sitter inte pa Maestro kortet utan ligger pa ditt bankkonto. Om du vill ha ett betalkort med full funktionalitet ska dy byta till MasterCard eller Visa. Maestro ar profilerat som ett billigt ungdomskort utan hojda siffror i Sverige.

Det sker alltsa ingen overforing mellan korten och du kan anvanda ditt visa sa fort det ar hemskickat till dig Hur lang tid det tar beror pa din bank och deras rutiner.
Citera
2012-01-04, 08:41
Medlem
SchackMatts avatar
Tills du har bytt kort till Visa eller MasterCard kan du prova att välja MasterCard när du handlar online och knappa in detaljerna för ditt Maestro. Det fungerar ibland. Maestro är i princip ett MasterCard utan kreditmöjlighet och - kraftigt förenklat - passerar igenom i princip samma kanaler som MasterCard.
Citera
2012-01-04, 15:49
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slupen
Pengarna sitter inte pa Maestro kortet utan ligger pa ditt bankkonto.
han måsta skaffa ett helt nytt konto eftersom hans nuvarande är kopplat till hans morsa
Citera
2012-01-04, 16:10
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4d9
han måsta skaffa ett helt nytt konto eftersom hans nuvarande är kopplat till hans morsa
Var har du den informationen ifrån? Står inte i TS inlägg i vart fall.

Spelar egentligen ingen roll om du skaffar Mastercard eller Visa, här i norra europa har dom bägge lika bra täckning. Och om du har planer på att åka utomlands inom närmaste året så bör du även skaffa ett ICA Bankkort. (Billiga uttag utomlands).
Citera
2012-01-05, 04:12
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Var har du den informationen ifrån? Står inte i TS inlägg i vart fall.
jag hade ett likadant för inte så många år sedan
Citera
2012-01-05, 04:14
Medlem
Neroxxs avatar
OOPS!! Dubbel post!
Citera
2012-01-05, 04:15
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4d9
jag hade ett likadant för inte så många år sedan

Fast du vet att man kan ha maestro även fast man har ett eget konto.
Det finns en del fördelar med att ha VISA kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in