2012-01-03, 02:46
Medlem
Hej!

Sitter och gör en liten sida till min hemma server där jag kan ladda hem filmer osv... om jag laddar hem en film på servern via torrent så sparas de oftast uppdelade i mappar i rar format. Jag vill kunna trycka på denna mapp från hemsidan och så börjar den laddas hem till datorn man är uppkopplad på.

Det jag tänkt mig är som denna html function
<a href="rarfil.rar">Ladda Hem</a>

Men självfallet fungerar det ju inte! x)

Går det att dra hem en mapp via en länk/submit-knapp?
vad för function/script är det jag måste använda?

tack!
Citera
2012-01-03, 02:49
Medlem
Liottas avatar
Så fort en fil länkas så är det upp till webbläsaren hur den ska hanteras, vissa öppnas i webbläsaren och vissa laddas ner.

Testa att förtydliga sökvägen, antingen till en komplett "C:/.../.../rarfil.rar eller /fil.rar (eller om man använder backslash?)
Citera
2012-01-03, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liotta
Så fort en fil länkas så är det upp till webbläsaren hur den ska hanteras, vissa öppnas i webbläsaren och vissa laddas ner.

Testa att förtydliga sökvägen, antingen till en komplett "C:/.../.../rarfil.rar eller /fil.rar (eller om man använder backslash?)
Verkar som att jag inte förklarade nog bra! Det är ingen .rar fil som jag vill ladda hem! utan en mapp!

Edit: Låt oss säga att jag har en mapp som vi kallar music. I mappen music har jag en massa låtar som jag har laddat hem. Istället för att ladda hem varje enskild låt för sig som är inuti mappen så vill jag kunna ladda hem hela mappen från hemsidan där jag visar mappen.

dvs jag vill kunna trycka på mapp namnet som visas som en länk och då börjar den laddas hem!
Senast redigerad av GotYaGood121 2012-01-03 kl. 03:05.
Citera
2012-01-03, 03:05
Medlem
Liottas avatar
Mig veteligen går det inte att tanka ner mappar direkt, jag tror att de måsta komprimeras/förpackas innan.
Citera
2012-01-03, 03:06
Medlem
Okej! Tack för svar!
Citera
2012-03-01, 16:11
Medlem
Nookzs avatar
Sätt upp en FTP-server, som ju är till just för att föra över filer (File Transfer Protocol), i stället för en webbserver. Problem solved.
Citera
2012-03-04, 21:45
Medlem
Wget kan ladda hem alla länkar på en webbsida, bland annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in