Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-02, 18:48
  #1
Avstängd
B4MB1s avatar
Hej, min vän sa att om man är gravid och någon utför oralsex(blåser in i fittan) på den gravida så kan kvinnan dö? hon sade att det handlade om de stora blodkärlen som kunde sprängas vid för "KRAFTIG BLÅSNING" är detta sant eller en myt? aldrig hört något liknande förut.
Citera
2012-01-02, 18:52
  #2
Medlem
Minxys avatar
Öh...det är en lögn.
Har varit gravid två gånger och aldrig har någon barnmorska eller läkare varnat mig för detta
Citera
2012-01-02, 18:53
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
En gammal sägen säger att luft kan ge blodpropp i blodkärlen i fittan.

Svårt att tro på då flickor kan fittprutta rejält!
Citera
2012-01-02, 19:39
  #4
Medlem
partyprinsessans avatar
Det är rätt farligt ja men det trodde jag man lärde sig i tonåren?

Källa utöver en massa andra källor om man googlar:http://se.babycenter.com/pregnancy/a...ringpregnancy/

läs långt ner om oralsexet...
Citera
2012-01-02, 19:52
  #5
Medlem
Nappes avatar
Blåsa i fittan?
Är det något folk brukar göra under oralsex? Är det jag som är konstig om jag aldrig provat det? Är det skönt för tjejen, eller bara en ball grej för att få lite musptuttar (varför man nu skulle vilja ha det...)
Citera
2012-01-02, 20:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4MB1
här idiot "Det enda du bör undvika är att din partner blåser in luft i slidan. Att blåsa in luft kan orsaka luftbubblor som blockerar blodkärl (s k luftemboli). Emboli kan få allvarliga konsekvenser för dig och bebisen. " http://se.babycenter.com/pregnancy/a...uringpregnancy

S.k air embolism kan vara farliga oavsett varifrån i kroppen dessa kommer och oavsett om man är gravid eller icke. Varför i helvete skulle man gå och blåsa luft i någon annan? Luft går in i fittan också vid sexet på grund av trycket...om du nu inte vet det. Idiot själv

Plus, dessa går in i blodet!
Citera
2012-01-02, 20:09
  #7
Medlem
Minxys avatar
Att blåsa in (trycka in) luft i blodkärlen är farligt för alla, gravida som ogravida. Men då snackar vi om luft i blodådrorna! Blodkärlen ligger inte direkt blottade inuti slidan.
Jag noterade på babycenters sida att dom inte anger att en legitimerad barnmorska eller läkare har läst igenom och kvalitetsgranskat det som står där.
Jag ställer mig tvivlande.
Citera
2012-01-02, 20:33
  #8
Medlem
SummerWines avatar
Hahah ja vemfan var det som sa det? Jag återkommer med mongot som nämnde det för mig första gången här på fb.

Nej, det är givetvis inte sant.

EDIT: Haha här har vi honom https://www.flashback.org/sp34466966 !

Man behöver ju inte nödvändigtvis ha haft samlag för att fatta att detta är omöjligt. Slemhinnan bör väl vara lika tun som bakom ögat eller på insidan av läppen kan jag tänka mig och inte fan dör man om man blåser upp kinderna....
__________________
Senast redigerad av SummerWine 2012-01-02 kl. 20:42.
Citera
2012-01-02, 20:36
  #9
Medlem
Tror man på detta har man inte haft sex, eller vet inte hur ett samlag går till. Tror ni det är helt lufttätt eller? Idioter.

Citat:
Ursprungligen postat av B4MB1
hörru antingen så är du såpass nördig och utan liv att du ens skriver ett sådant svar där vi båda ( förstår att du skojar, förhoppningsvis..) eller så är du dum i hela huvudet. pick your choice

Men vad fan tror du? Blir rädd för mänskligheten ibland...
__________________
Senast redigerad av kungmelvins 2012-01-02 kl. 20:39.
Citera
2012-01-02, 21:04
  #10
Avstängd
B4MB1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungmelvins
Tror man på detta har man inte haft sex, eller vet inte hur ett samlag går till. Tror ni det är helt lufttätt eller? Idioter.



Men vad fan tror du? Blir rädd för mänskligheten ibland...





pick your choice som sagt eller tänker du hitta på egen fakta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback