2012-01-02, 06:09
Medlem
Började få ont i magen igår, inget jag direkt brydde mig om...

Men nu när jag vaknade i morse (vaknade av smärtan) så gör det något extremt ont i övre delen av magen, något så sjukt... har aldrig haft sån här smärta i magen och jag var allergisk emot laktos när jag mindre.

Det är en smärta som håller i sig i övre delen av magen, hjälper inte av att gå på toan eller något.. känns som att jag kan spy fast ändå inte.

Vad kan det vara?
Citera
2012-01-02, 06:22
Medlem
Gå till läkaren, kan vara blindtarmen. fick inflammation i den för ett par år sen jag å, det är en jävla smärta..
Citera
2012-01-02, 06:27
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadraten
Gå till läkaren, kan vara blindtarmen. fick inflammation i den för ett par år sen jag å, det är en jävla smärta..

Fast brukar inte man få problem på högersida under naveln när det är blindtarmen? Jag hade riktigt ont där och sluta till slut med sjukhus där dom konstatera att det inte var det, men dom trodde att blindtarmen var problemet med tanke på läget jag hade ont i.

TS: Sjukhus är det enda jag kan rekommendera dig, ta dig ditt så snabbt som möjligt då smärtan kan bli värre.
Citera
2012-01-02, 07:00
Bannlyst
Blindtarmen är det inte. Då har man ont i den nedersta delen av magen, eller på sidan.

Har man bestående smärtor i övre magen/magsäcken så rör det sig garanterat om magkatarr/magsår.

TS, gå till apoteket och köp hem Opremazol samt Samarin. Självmedicinera varje dag. Det är inte värt att ta upp onödig plats på sjukhuset från behövande. Går inte besvären över efter 2 veckor så är det läge att kontakta läkare.

Du kanske ska ändra din kost? Ingen rökning, ingen alkohol etc.
Citera
2012-01-02, 07:06
Medlem
Jag röker inte (Aldrig gjort), dricker knappt (endast vid tex. nyår). Dock så har jag gått på Diet Shakes fram tills stor helgerna och sedan börjat äta igen, ganska mycket som jag inte brukar äta.

Kan vara det som spökar med all stress?

Smärtan har gått över till en slags, 'Jag känner mig hungrig, men ändå inte och gör lite ont'. Innan kunde jag knappt andas.

Ska dock vara hemma idag tänkte jag (Vilket jag har lite ångest över) ifrån jobbet, men men...ska dra till apoteket när det väl öppnar kl 10.00.

Sjukhus är som sagt, sista utvägen (Läste lite om magsår och mitt bajs är brunt som vanligt.. så antar att det inte är akut).
Senast redigerad av TjurFitta 2012-01-02 kl. 07:20.
Citera
2012-01-02, 07:25
Medlem
TS, tror också på magkatarr. Om du inte legat i horisontalläge nu på ett tag är det därför du känner dig bättre: magsyran kommer inte åt det område som är inflammerat. Pröva sitta upp istället.

Köp omeoprazol ska du se att du är bättre snart!
Citera
2012-01-02, 07:33
Medlem
elimes avatar
Ja det låter precis som magkatarr. Har haft det ett par gånger och ibland kan det göra riktigt ont. Som nån nämnde, köp omeprazol och testa, brukar bli bättre inom en timme.
Citera
2012-01-02, 08:23
Medlem
Ratis avatar
Kan vara gallsten.
Citera
2012-01-02, 11:01
Medlem
Tycker också att det låter som magkatarr. Har också det då och då och det är inte direkt skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in