2012-01-02, 02:30
Medlem
Hej,

Jag har feströkt lite då och då (Tidigare snusar i ett halvår, men lyckades sluta för lite drygt två år sen).

I morse när jag klev upp (runt 14.00) lite lagom bakfull så kände jag ett sjukt sug efter en cigarett.

Sagt och gjort gick jag ner och köpte mig ett paket Camel blå och en tändare, och tände omedelbart på cigaretten. Helt sjukt gott och det stillade mitt begär.

Jag kom hem, värmde en Billys pan pizza och tog en dusch och satte mig ner i datorstolen.

Efter ungefär två timmar kom samma krypande känsla av att jag måste ta en till cigg, och så har det fortsatt så.

Jag har idag alltså rökt snart 6-8 cigarretter, och verkligen känner den där absande känslan som jag hade när jag var aktiv snusare.

Så min fråga är väl typ om jag börjar bli beroende, så här snabbt? (med tanke på feströkning, som blev lite mycket under nyårsnatten, men som även har skett under andra fester det senaste halvåret).

Förstår mycket väl att ett beroende kan skapas olika snabbt för olika individer, men detta är lite väl?

Eller är det hela bara en inbillning? För just nu är jag nöjd och belåten efter en sista cigg för ikväll.

/ Smurfpappsen
Citera
2012-01-02, 02:41
Medlem
Julbordsspecials avatar
Det är helt individuellt, finns ingen speciell "regel" för när man blir beroende. Så ja, du kan mycket väl ha utvecklat ett cigarettberoende.

Tips: Sluta röka.
Citera
2012-01-02, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julbordsspecial
Det är helt individuellt, finns ingen speciell "regel" för när man blir beroende. Så ja, du kan mycket väl ha utvecklat ett cigarettberoende.

Tips: Sluta röka.

Oj vad snabbt svarat!

Men jo, precis något jag misstänker, och jadu. Att tända den där stickan är ju sjukt tillfredställande. Så god, så stillsam, och så socialt.

Förstår knappt hur jag inte kan ha "börjat tidigare", om det är någon som förstår mig?
Citera
2012-01-02, 02:57
Medlem
Nightfirees avatar
Mjo det är väll möjligt, prova att stå emot en hel dag och kolla hur det känns!
Citera
2012-01-02, 04:28
Medlem
RickyMcFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfpappan
Oj vad snabbt svarat!

Men jo, precis något jag misstänker, och jadu. Att tända den där stickan är ju sjukt tillfredställande. Så god, så stillsam, och så socialt.

Förstår knappt hur jag inte kan ha "börjat tidigare", om det är någon som förstår mig?

Haha, förstår precis känslan.

Det är alltid gött att ha en pinne mellan fingrarna då är påväg någonstans, väntar på bussen, pratar med vänner, väntar på något osv. Man hittar alla möjliga anledningar till det.
Och man undrar ibland hur man "klarade" sig innan man började röka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in