2012-01-02, 00:12
Medlem
Har en liten tjej på 10 månader.. Vilken försäkring ska man välja? Har eg. knappt koll på varför jag ska ha en försäkring? Sjukvården är ju fri i Sverige så varför ska man ha en försäkring eg. ?
Citera
2012-01-02, 01:25
Medlem
H.E.L.s avatar
Trygg Hansa. Absolut bäst. Konstigt ni inte har det redan. Bjarne tecknas direkt vid födsel.
Skulle barnet bli sjukt eller dö så får ni ersättning. Skador o s v. Har inte med vård att göra.
Citera
2012-01-02, 14:38
Medlem
Molson Canadians avatar
Vi har valt Trygg & Hansa. Jag anser att de har de bästa villkoren. Dock måste även jag säga att det är konstigt att barnet inte redan har försäkring. Det kan försvåra för er att få till bra villkor i och med att försäkringen förmodligen inte tar med omständigheter som kan ha varit aktuella före tecknandet av försäkringen.
Citera
2012-01-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Har eg. knappt koll på varför jag ska ha en försäkring? Sjukvården är ju fri i Sverige så varför ska man ha en försäkring eg. ?

Vad händer om gud förbjude din lilla tjej skulle råka ut för en olycka och bli invalidiserad? Du måste bygga om huset för ett par hundra tusen eftersom du behöver rullstolsramper o s v. En ny handikappanpassad bil o s v..

en bra barnförsäkring kostar ca 160kr/månad. Trygga hansa är bra, även Skandia liv är bra. Jämför vad som passar dig bäst.
Citera
2012-01-02, 15:00
Medlem
Ronilles avatar
Vi har också Trygg Hansa och eftersom vi hade alla andra försäkringar där så fick vi andra förmåner etc. Men jag hade kollat runt innan dess och det är den absolut bästa. Vi är nöjda och den täcker bra.

Som andra redan skrivit, teckna försäkring idag. Gärna igår! Barn ska inte vara oförsäkrade!
Citera
2012-01-02, 15:09
Medlem
Tack ska ni ha! Surfar in på Trygg Hansa och kollar upp omgående!
Citera
2012-01-10, 16:45
Medlem
abbasovs avatar
tips också att jämföra barnförsäkringar mellan försäkringsbolagen. Det går snabbt att göra här till exempel.
Citera
2012-01-10, 16:58
Medlem
drunkkidcatholics avatar
Själv har jag Länsförsäkringar till allt, och har fått mycket bra hjälp av dem hittills då det hänt något. Har min gravidförsäkring hos dem nu, och så fort sonen föds blir det barnförsäkring där också. Har aldrig provat något annat försäkringsbolag, det finns säkert många andra som är bra, bäst är väl att jämföra villkoren mellan dem. Men somsagt, själv har jag bara positiva erfarenheter av Länsförsäkringar iaf.
Citera
2012-01-12, 19:21
Medlem
Vi har trygg hansa. Har fått ut på barnens försäkring vid tex akutbesök mm (när de läggs in).

titta inte på prislappen utan vad ni får för pengarna.
Citera
2012-01-13, 01:26
Medlem
Tack igen för era synpunkter!
Citera
2012-01-13, 18:13
Bannlyst
Vi valde också Trygg Hansa, först deras gravidförsäkring (inte den som är gratis), och då är ju barnet försäkrat tills dess att det är ett halvår. Sen är det bara att fortsätta med den.
Citera
2012-03-02, 11:27
Medlem
http://www.Gjensidige.se har väldigt bra villkor på sin barnförsäkring!

För er som aldrig hört talas om dem förr så är det Norges största försäkringsbolag som har fått fotfäste även i Sverige. Tror inte man behöver vara orolig att inte få ersättning. Dom gjorde över 3 miljarder i vinst förra året och är listad på Oslobörsen. GJF.OL

Dom har även Villa/Hem försäkring, bilförsäkring, mc-försäkring mm. och 20% mängdrabatt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in