2012-01-01, 23:30
Medlem
french.toasts avatar
Jag är nyss hemkommen från ett nyårsfirande uppe i fjällen. Veckan har bestått av bärs, bastu och bubbelpool. Men under lördagen upptäckte jag att jag var väldigt öm i bröstvårtorna. Och under bröstvårtorna är det en liten knöl. Det är en varsin knöl på exakt samma ställe strax underbröstvårtan. Jag har googlat lite men har inte lyckats ställa någon "själv-diagnos". Tänkte skriva ett inlägg och kolla om någon annan har haft likadant som mig. Jag ska ringa till VC imorn och få det undersökt av en läkare.
Citera
2012-01-01, 23:55
Medlem
har haft exakt det som du beskriver, det försvann efter några veckor. nån som vet vad det är?? men det är iaf borta nu, men man blir ju lite fundersam. vad jag själv tror så har det nåt med köttlarna att göra iaf o helt ofarligt.
Citera
2012-01-02, 00:03
Medlem
french.toasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille90
har haft exakt det som du beskriver, det försvann efter några veckor. nån som vet vad det är?? men det är iaf borta nu, men man blir ju lite fundersam. vad jag själv tror så har det nåt med köttlarna att göra iaf o helt ofarligt.

Okej. Då är det säkert ofarligt. Men det är nog bäst att låta en läkare ta en titt på det ifall att. Jag har ju frikort hos sjukvården så det kostar ingenting heller. Kontaktade du någon läkare?
Citera
2012-01-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av french.toast
Okej. Då är det säkert ofarligt. Men det är nog bäst att låta en läkare ta en titt på det ifall att. Jag har ju frikort hos sjukvården så det kostar ingenting heller. Kontaktade du någon läkare?

Jag kontaktade inte läkare, även om vissa personer tyckte att jag skulle det. Gör det du, om du ändå har frikort är det ju lika bra, så får vi ju veta vad det, säkert många andra som haft det oxå, jag vet ett par till. berätta gärna här sen vad det är lycka till!!
Citera
2012-01-02, 16:51
Medlem
iPhone43s avatar
Jag hittade ett inlägg från en sida fast det är ju dock vid 14-15 års åldern men...

Killars bröst förändras liksom tjejers i puberteten. Nästan hälften av alla killar i 14-15-årsåldern får bröstkörtlar som visar sig eller som känns som en liten knöl under ena eller båda bröstvårtorna. Bröstkörtlarna kan även kännas lite ömma, men det är helt ofarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in