I september 2011 fick jag en rad massa sjukdomar. LP utfördes då två gånger. Första gången gjorde väldigt ont, med kraftiga strålningar ut i benen. Var väldigt dålig och allmänt sjuk när första LP togs, men jag kom ihåg att jag fick riktigt, riktigt ont i ländryggen timmarna efter. Läkarna visste inte vad det var, så jag röntgades, men inga konstigheter upptäcktes.
Ett par dagar senare var jag fortfarande väldigt dålig, då beslöt sig läkarna för att göra ännu ett LP. Detta LP blev dock totalt misslyckat, tror läkaren stack 3-4 gånger men "träffade" aldrig rätt. Denna LP var mycket lindrigare och medförde endast en bråkdel obehag jämfört med första (var i och för sig påverkad av ketogan denna gång). Efter något (alternativt båda) av dessa prover fick jag postspinal huvudvärk. Den höll i länge, ungefär 6-7 veckor.
Efter drygt två månader började sjukdomarna och den postspinala huvudvärken släppa, och jag kunde börja röra på mig i små mängder. Hade dock fortfarande stora problem med att böja ryggen framåt.
Har nu under ett par veckor kunnat träna någorlunda. Ryggen känns successivt bättre, men det går mycket långsamt. Är väldigt stel i ländryggen och känner sporadiskt av strålningar ut i högerbenet. Ibland när jag går/cyklar kan det hugga till i benet och jag blir nästintill lamslagen i benet för en sekund eller två. Kan detta ha något med LP att göra? Eller är det helt enkelt bara så att jag fortfarande är stel?
Senast redigerad av the-gafferr 2012-01-01 kl. 22:56.