2012-01-07, 14:39
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Varför det? Om du är intresserad så behövs det fler som oss, speciellt i dessa dagar när gud och envar ska ha en MSc i något. Det har gått superinflation i utbildning där alla tror att en fancy skola ska ge dom garanterat jobb och en höjdarlön.
Dock bör du minnas att valfri jurist/civ.ing./ekonom med tur/kontakter tjänar lika mycket som jag gör på drygt halva min arbetstid, och detta utan att riskera liv, hälsa och massiva böter bara för att göra sitt jobb, om nu det får det att känna dig bättre?

Väl talat, kamrat!
Citera
2012-01-07, 15:14
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolver
Väl talat, kamrat!

Well, jag blir mest fascinerad av hur folk låter sig blindslås av siffror. Ja, jag tjänar bra, inget tvivel om det! Men då har jag offrat minst ett bra förhållande för det, jag är i praktiken utbränd sedan minst två år tillbaka, jag har absolut inget liv vid sidan av jobbet, de få timmar jag har varje vecka orka jag inte göra något annat än att spela xbox och sova, att gå ut med vänner på något socialt är en lyx jag inte ofta kan unna mig och när jag gör det så går det ut över min återhämtning och nästa vecka blir etter värre!
I gengäld behöver jag en nyare bil då min gamla är i färd med att ge upp, och detta kan jag fixa på två månader, även i ett land där bilar är dyrare än köpesex, men det är ett pris att betala, och jag tvivlar skarpt på att de allra flesta är beredda att betala...

PS: läste din sig. Gratulerar, det är jävligt starkt gjort! Jag håller tummarna för dig helhjärtat!
Citera
2012-01-07, 15:54
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Well, jag blir mest fascinerad av hur folk låter sig blindslås av siffror. Ja, jag tjänar bra, inget tvivel om det! Men då har jag offrat minst ett bra förhållande för det, jag är i praktiken utbränd sedan minst två år tillbaka, jag har absolut inget liv vid sidan av jobbet, de få timmar jag har varje vecka orka jag inte göra något annat än att spela xbox och sova, att gå ut med vänner på något socialt är en lyx jag inte ofta kan unna mig och när jag gör det så går det ut över min återhämtning och nästa vecka blir etter värre!
I gengäld behöver jag en nyare bil då min gamla är i färd med att ge upp, och detta kan jag fixa på två månader, även i ett land där bilar är dyrare än köpesex, men det är ett pris att betala, och jag tvivlar skarpt på att de allra flesta är beredda att betala...

PS: läste din sig. Gratulerar, det är jävligt starkt gjort! Jag håller tummarna för dig helhjärtat!

Ja, jag menar det! Jag jobbar heltid inom restaurangbranschen och det är likt ditt ett slitjobb med obekväma, långa arbetstider och yrkesrelaterade slitskador samt en rätt sunkig kost. Arbetet blir till slut en livsstil, och jag kan tänka mig att våra ser rätt liknande ut. Fritiden för mig ser lika ut med Xbox och återhämtning, sällan jag kan gå ut och se en bio eller bara hänga på något schysst café med mina vänner. Skillnaden är dock att jag tjänar inga grova pengar, men jag har så att jag klarar mig med hushåll, bil och pengar på fickan

Tackar för stödet, jag fortsätter kämpa på!
Citera
2012-01-07, 15:57
Medlem
Revolvers avatar
Tilläggas att jag jobbar kvar inom restaurangbranschen för att jag är bra på det jag gör, och överlag så trivs jag med mina kollegor och mina chefer!
Citera
2012-01-07, 20:52
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolver
Ja, jag menar det! Jag jobbar heltid inom restaurangbranschen och det är likt ditt ett slitjobb med obekväma, långa arbetstider och yrkesrelaterade slitskador samt en rätt sunkig kost. Arbetet blir till slut en livsstil, och jag kan tänka mig att våra ser rätt liknande ut. Fritiden för mig ser lika ut med Xbox och återhämtning, sällan jag kan gå ut och se en bio eller bara hänga på något schysst café med mina vänner. Skillnaden är dock att jag tjänar inga grova pengar, men jag har så att jag klarar mig med hushåll, bil och pengar på fickan

Tackar för stödet, jag fortsätter kämpa på!

Bara säg till om du satsar på en alternativ karriär, din arbetsmoral hade passat in i åkerinäringen som hand i handske!
Citera
2012-01-08, 20:05
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichaelH
Det stör mig att lågutbildade tjänar så mycket pengar.

Såna som dig stör mig. Pröva att jobba "på golvet" som en vanlig industriarbetare, din (förmodliga) kostymbög.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in