2012-01-03, 21:50
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av SwiftDelete
Som jag sa... mer behövs inte tilläggas, för det vore totalt onödigt att slåss med allt och alla när man inte har något att försvara. De som inte hotar ens position i flocken är totalt ointressanta.

Så då är du alltså rent allmänt otrevlig som person mot allt och alla, du har ett ovårdat språk och är offensiv mot alla du skriver till här. Känner du dig hotad av alla som du ser som lägre än dig och kryper och fjäskar om du möter en HA medlem?

Du har inte fattat heller något om katter om du tror att du ska inta någon alfa-hane position i din relation till en katt. Kattdjur har ingen flockledare som hunddjuren har. Bara lejonen kan liknas vid sådant.
Beter du dig mot en katt som du gör mot en hund så kommer katten aldrig att bli din vän.
Bara det du svamlar om att "om en katt flög på ditt ansikte när du sover så skulle du skrapa ner den från väggen sen" talar för att du inte ska äga katt.
Citera
2012-01-03, 21:52
Bannlyst
senap i röven kanske?doppa svansen i stearin gapflabb
Citera
2012-01-03, 22:01
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB12P
senap i röven kanske?doppa svansen i stearin gapflabb

Jag förstår.
Du känner alltså "SwiftDelete"
Han har uppenbart stoppat svansen i senap och fyllt upp med stearin i röven.
Så kan det gå när inte kådisen är på.
Citera
2012-01-04, 07:34
Medlem
SwiftDeletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Så då är du alltså rent allmänt otrevlig som person mot allt och alla, du har ett ovårdat språk och är offensiv mot alla du skriver till här. Känner du dig hotad av alla som du ser som lägre än dig och kryper och fjäskar om du möter en HA medlem?

Du har inte fattat heller något om katter om du tror att du ska inta någon alfa-hane position i din relation till en katt. Kattdjur har ingen flockledare som hunddjuren har. Bara lejonen kan liknas vid sådant.
Beter du dig mot en katt som du gör mot en hund så kommer katten aldrig att bli din vän.
Bara det du svamlar om att "om en katt flög på ditt ansikte när du sover så skulle du skrapa ner den från väggen sen" talar för att du inte ska äga katt.

Vet inte vilken håla du bor i men här bor inga HA-medlemmar, därför har jag inte ens stört mig på dem. Men du verkar ju vara otroligt rädd för killar med skinnpajar. Det säger väl mer om dig än om mig?

Att ens diskutera HA i något annat sammanhang än i hur man bekämpar brottslighet är bara töntigt. Att idolisera andra män är fan gay...
Citera
2012-01-04, 07:37
Medlem
SwiftDeletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammig
Jag förstår.
Du känner alltså "SwiftDelete"
Han har uppenbart stoppat svansen i senap och fyllt upp med stearin i röven.
Så kan det gå när inte kådisen är på.

Om du sätter dig och tittar på kaninerna som springer runt i Teletubbies så kan jag spöa upp några kattungar undertiden. Det är väl trots allt bättre att vi båda är lyckliga...
Citera
2012-01-04, 07:56
Bannlyst
bryt av ett framben, sparka in den i väggen eller lås in han i frysboxen över natten
Citera
2012-01-04, 08:35
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
bryt av ett framben, sparka in den i väggen eller lås in han i frysboxen över natten

äckel
Citera
2012-01-04, 08:50
Medlem
Kyiwvis avatar
Du har helt klart problem med din skeppskatt ifall det stämmer som du berättat att du fått gå till doktorn och amputerat ena benet efter att den flugit på dig! Jag är nästan säker på att det ligger en förbannelse över besten och han klöser sönder dina segel när du sover. Jag rekommenderar att du fångar din skeppskatt i en säck och slänger till sjöss på djupt vatten, slå inte ihjäl den och ge den till kocken, för får mannarna smaka på köttet kan nog vad som helst hända!
Citera
2012-01-04, 08:57
Medlem
doedskarpens avatar
Prova att använda en blomspruta med vatten. Det gör inte ont och katter brukar verkligen inte gilla det.
Citera
2012-01-04, 09:29
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av SwiftDelete
Vet inte vilken håla du bor i men här bor inga HA-medlemmar, därför har jag inte ens stört mig på dem. Men du verkar ju vara otroligt rädd för killar med skinnpajar. Det säger väl mer om dig än om mig?

Att ens diskutera HA i något annat sammanhang än i hur man bekämpar brottslighet är bara töntigt. Att idolisera andra män är fan gay...

Det var en LIKNELSE din mupp som du inte ens förstod...och hur du drar slutsatsen att jag skulle vara rädd för någon är en gåta. Du är en gåta!
Du är en människa som slår djur, eller hur ska man tolka dina egna ord?!
Citat:
Citat:Bara lappa till den...

Är den dum så ska den få en smäll direkt... så pass hårt och direkt att den sticker och gömmer sig. Sen bara ignorera den tills den kommer tillbaka och ska bli "polare" igen. Katter är inte dummare än att de fattar att hugga matte är lika med smäll på käften. Dock ska verkanseld avfyras direkt utan snack...

Funkar även att förknippa ljud med stryk. Ska kattfan på något som han vet är fel så räcker det idag att knäppa med fingrarna för att han ska fatta. Han ryggar tillbaka direkt och går därifrån... jag slipper göra något mer och han slipper pryl. Har haft många katter och de lär sig fort... så slipper man bråka med dem och alla är glada. Slut citat.

Hela ditt inlägg är vidrigt, om jag kände dig skulle jag gladeligen anmäla dig för djurplågeri.
Citera
2012-01-04, 10:49
Moderator
^Eazs avatar
En sak som hjälpte med en katt vi hade för en herrans massa år sedan var att avbryta leken såfort den blev för våldsam, kort sagt gå därifrån och ignorera den, kom den efter och och skulle rivas, så fräste vi tillbaka och gjorde oss stora framför den.

Ibland när vi märkte att han höll på att gå över styr så tog vi helt sonika upp den och kelade med honom tills han lugnade ner sig.

Det tog tid, men han lärde sig att inte vara för våldsam (nu kan det självfallet vara så att han växte ifrån det och det inte alls hade något med vår uppfostran att göra, men jag föredrar att intala mig själv att vi helt enkelt gjorde rätt )
Citera
2012-01-04, 10:52
Medlem
seusss avatar
Tänkte flika in och tacka för alla hjälpsamma inlägg.. och mindre hjälpsamma.

Vi har bokat en tid på en klinik och så får vi se om det kan hjälpa oss vidare. Vi tänkte försöka ge det lite tid. Han är ju ungkatt så vi ska försöka härda ut under våren nu. Men vi har pratat om att skicka honom till landet som sista utväg, och då menar jag inte att avliva honom utan bokstavligen skicka honom till en släkting som bor på landet. Dessutom har de ett par katter redan så vi tänkte låta honom vara där för att se om det kanske är ensamhet, hunden och eller faktumet att vi bor i lägenhet som spökar. Trivs han, får han vara kvar. Om inte detta hjälpte alls blir det väl tyvärr att avliva honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in