2012-01-01, 14:31
Medlem
Otems avatar
Hej.

Jag har sammanfattat dödsolyckor sedan i Juli 2010 i en egen lista. Nu behöver jag hjälp med information om en olycka som skall ha inträffat mellan Nybro och Orrefors i Juli år 2011 för att färdigställa listan, jag kommer sedan publicera listorna på wikipedia för folk som har intresse och för dom som vill läsa om dödsolyckorna i den svenska trafiken, Så nu till olyckan. Enligt mina uppgifter skall personen bara blivit allvarligt skadad i olyckan efter att bilen har voltat flera varv ner i ett dike. Fick reda på ca 3 Månander senare att personen hade avlidit.

När avled personen? Kan ju varit allt från 31 juli 2011 och frammåt tills jag fick reda på det?
Någon som har en fullständig artikel om olyckan? har letat mycket själv men inte hittat något bra.
Någon som har någon bild från olyckan? Anledning till olyckan? Rattfylla? Väjt för Älg,Rådjur.
Sjukdomsfall? Väjt för annat fordon? m.m

Har inte läst någon om olyckan från nån tidning, fick reda på olyckan från polisen.se
Citera
2012-01-01, 15:02
Medlem
mrnemtrixs avatar
http://www.sydostnyheter.se/tidigare_publicerat_material.htm

Om du bläddrar ner på denna sida tills det aktuella datumet så finns det en notis och bilder på en olycka vid den aktuella platsen. Man svårt skadad....känns som om det borde vara rätt!

Google is your friend!
Citera
2012-01-01, 15:06
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrnemtrix
http://www.sydostnyheter.se/tidigare_publicerat_material.htm

Om du bläddrar ner på denna sida tills det aktuella datumet så finns det en notis och bilder på en olycka vid den aktuella platsen. Man svårt skadad....känns som om det borde vara rätt!

Google is your friend!

Tack så mycket för informationen, Jag är rätt säker på att det är denna olycka jag letar efter
Datum och Orterna verkar ju stämma. Det som gör mig tveksam är att bilen ser ju inte direkt så skadad ut?.....Bildlänken ''Klicka här'' fungerar heller inte.
Senast redigerad av Otem 2012-01-01 kl. 15:09.
Citera
2012-01-01, 15:27
Medlem
Davideks avatar
Prova kanske maila journalisten för mer info
Citera
2012-01-01, 15:57
Medlem
mrnemtrixs avatar
Säg att föraren suttit obältat och bilen har trots allt snurrat minst ett varv, krockvåldet har troligtvis varit stort. Speciellt när man far runt i bilen.

Jobbar själv på räddningstjänsten och har sett en del helt utan skador som varit stendöda.

När en bil voltar så brukar det inte uppstå så stora personskador enligt min egen erfarenhet men detta beror mest på att personerna i bilen är bältade, att det inte tar tvärstopp och att nya bilar har väldigt bra "slårunt" skydd.

Problemet blir när folk inte använder bälte att dom far runt i bilen, slår i alla hårda ytor och i värsta fall slungas ur bilen och får den över sig.

Jag minns speciellt en trafikolycka där det låg 5-6 personer utspridda på en åker efter en vansinnesfärd utan bälten i hastigheter långt över 100km/h vid avåkningen. Helt makalöst överlevde alla men med handikapp för resten av livet.

Lycka till med ditt arbete!
Citera
2012-01-02, 17:09
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrnemtrix
Säg att föraren suttit obältat och bilen har trots allt snurrat minst ett varv, krockvåldet har troligtvis varit stort. Speciellt när man far runt i bilen.

Jobbar själv på räddningstjänsten och har sett en del helt utan skador som varit stendöda.

När en bil voltar så brukar det inte uppstå så stora personskador enligt min egen erfarenhet men detta beror mest på att personerna i bilen är bältade, att det inte tar tvärstopp och att nya bilar har väldigt bra "slårunt" skydd.

Problemet blir när folk inte använder bälte att dom far runt i bilen, slår i alla hårda ytor och i värsta fall slungas ur bilen och får den över sig.

Jag minns speciellt en trafikolycka där det låg 5-6 personer utspridda på en åker efter en vansinnesfärd utan bälten i hastigheter långt över 100km/h vid avåkningen. Helt makalöst överlevde alla men med handikapp för resten av livet.

Lycka till med ditt arbete!

Okej jag litar på dig, Tack för din information!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in