Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-31, 20:48
  #1
Medlem
Hej, har 80mg Oxy . Hur mkt ska doseras för IV 1/3 av tabben och utan det gröna bindningskapseln runt? Några tips?
Citera
2011-12-31, 21:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitechristmas
Hej, har 80mg Oxy . Hur mkt ska doseras för IV 1/3 av tabben och utan det gröna bindningskapseln runt? Några tips?
Ta bort det gröna och lös 1/3 av tabben?
Citera
2011-12-31, 21:09
  #3
Medlem
andibullas avatar
http://www.youtube.com/watch?v=UsnYfOxMqd8
Citera
2012-01-01, 02:53
  #4
Medlem
Tog 0,3 tjack också! Nice.. Ok eller ?
Citera
2012-01-01, 03:24
  #5
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitechristmas
Hej, har 80mg Oxy . Hur mkt ska doseras för IV 1/3 av tabben och utan det gröna bindningskapseln runt? Några tips?


Det gröna är bara färg och har inget med "bindningskapseln"(vad de nu är men antar att du menar bindningsmedel) att göra. Ta en handduk eller papper och ta bort färgen bara.
Citera
2012-06-30, 21:40
  #6
Medlem
youlaugh.s avatar
Lånar tråden lite här..
Har lite planer på att kanske panga i mig oxy för första gången framöver jag också men även jag funderar på vilken dos?
Jag tål ganska mycket redan första gången av de flesta substanser (tyvärr).
Vet att första gången jag provade oxycontin så tuggade & snortade jag 70mg sammanlagt, och kände ändå att jag skulle kunna ha tagit mer för jag noddade knappt över huvudtaget men tog det säkra före det osäkra liksom. Kanske även har korstolerans med andra opioider som tramadol iofs, för det hade jag ganska hög tolerans för vid tillfället om jag inte minns fel..

Förstår väl att det är svårt att bara kasta ut en dos att utifrån vad jag säger, men jag är ute efter så hård rush som möjligt utan att riskera OD. Skulle nog bli fly förbannad om jag iv:ar för första gången och tar en dos som visar sig vara för liten.
Citera
2012-06-30, 21:43
  #7
Medlem
KimNicoles avatar
Är det inte bara att fylla på ifall det blir för lite? Har iofs ingen erfarenhet med Oxy, men den enda opin jag vet man inte kan fylla på är ju kodein.
Citera
2012-06-30, 22:15
  #8
Medlem
youlaugh.s avatar
jo men som sagt så vill jag "helst" få en dos jag är nöjd med utan att behöva krångla liksom..
Citera
2012-06-30, 23:06
  #9
Medlem
KimNicoles avatar
Förstår vad du menar. Antingen får du vänta på att någon mer kunnig kommer med bra tips, eller så kan du helt enkelt "play it safe" och trappa upp dosen långsamt, även om det är bökigt. All lycka i världen till dig!
Citera
2012-06-30, 23:10
  #10
Medlem
Koggamojjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
jo men som sagt så vill jag "helst" få en dos jag är nöjd med utan att behöva krångla liksom..

Kan inte hjälpa dig med dos, men ta en normaldos av övre kanten, dvs en hög normaldos, vad det nu kan vara, och lös upp den. Sen när du ska injicera så skjut i dig hälften, vänta med nålen i armen tills du känner av full effekt och skjut i dig mer ifall det var för lite. Du behöver visserligen krångla litegrann genom att vänta någon/några minuter men du slipper ju gå upp och förbereda på nytt.
Citera
2012-07-01, 02:49
  #11
Medlem
Raseras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Lånar tråden lite här..
Har lite planer på att kanske panga i mig oxy för första gången framöver jag också men även jag funderar på vilken dos?
Jag tål ganska mycket redan första gången av de flesta substanser (tyvärr).
Vet att första gången jag provade oxycontin så tuggade & snortade jag 70mg sammanlagt, och kände ändå att jag skulle kunna ha tagit mer för jag noddade knappt över huvudtaget men tog det säkra före det osäkra liksom. Kanske även har korstolerans med andra opioider som tramadol iofs, för det hade jag ganska hög tolerans för vid tillfället om jag inte minns fel..

Förstår väl att det är svårt att bara kasta ut en dos att utifrån vad jag säger, men jag är ute efter så hård rush som möjligt utan att riskera OD. Skulle nog bli fly förbannad om jag iv:ar för första gången och tar en dos som visar sig vara för liten.


Skulle rakt av säga åt dig att panga 40mg oxy. Om det är som du säger att du inte är direkt känslig för opioider så är det nog ingen risk för od.

Ingen kan ju säga vad en exakt dos för någon annan ska vara, men tror det blir en lagom dos. Sen lär du känna kroppen och lär dig vilka doser exakt som är just dina doser.

Skjöt i 40mg oxy på en normalstor kompis och han tyckte det var riktigt nice och fin dos.
En gång innan hade vi provat skjuta 20mg men då blev han inte i närheten lika mysig.

När jag själv tog det första gången iv skjöt jag 20mg, kännde att detta gillar jag skarpt, men visste att jag skulle kunna ta mkt större doser. Tog 40mg efter det och det fick bli standarddosen i början av oxy injicerandet. Sen upptäckte man ju att det var mycket trevligare att skjuta 80mg etc men det är en annan femma.
Notera att jag har gått på opioider i 4år, med varierande tollerans. Den har dock alltid varit högre än ekonomin tillåter..

Jag tror 40mg är the golden number när det kommer till att testa oxy iv. Om man inte är vansinnigt kännslig för opioider.
Citera
2012-07-01, 09:13
  #12
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasera
Skulle rakt av säga åt dig att panga 40mg oxy. Om det är som du säger att du inte är direkt känslig för opioider så är det nog ingen risk för od.

Ingen kan ju säga vad en exakt dos för någon annan ska vara, men tror det blir en lagom dos. Sen lär du känna kroppen och lär dig vilka doser exakt som är just dina doser.

Skjöt i 40mg oxy på en normalstor kompis och han tyckte det var riktigt nice och fin dos.
En gång innan hade vi provat skjuta 20mg men då blev han inte i närheten lika mysig.

När jag själv tog det första gången iv skjöt jag 20mg, kännde att detta gillar jag skarpt, men visste att jag skulle kunna ta mkt större doser. Tog 40mg efter det och det fick bli standarddosen i början av oxy injicerandet. Sen upptäckte man ju att det var mycket trevligare att skjuta 80mg etc men det är en annan femma.
Notera att jag har gått på opioider i 4år, med varierande tollerans. Den har dock alltid varit högre än ekonomin tillåter..

Jag tror 40mg är the golden number när det kommer till att testa oxy iv. Om man inte är vansinnigt kännslig för opioider.

Det var ett sånt här svar jag var ute efter, så tack!

att toleransen är större än ekonomin känner man igen, så jävla drygt!
polarna blir väcka på 20-30mg oxy medans jag inte är i närheten av nöjd.
gäller nästan alla droger och det är så fruktansvärt tröttsamt!!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback