2012-04-12, 12:05
Medlem
poppimoppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Jag uppmanades häromdagen att skicka tips till polisen om kidnapparnas kontakter med Fletch och co.
https://www.flashback.org/sp36697040

Har inte tipsat ännu, tyckte det kändes en aning förmätet att inbilla sig att man listat ut saker som polisen missat. Men vem vet - de kanske inte har sett dessa samband? Trötte konstapel Ove kanske inte hänger med i svängarna när det gäller moderniteter som flash back?

Bättre ett tips för mycket än för lite, och bättre sent än aldrig...

Tycker att du ska tipsa, varför inte liksom? Bra research av dig imo, mycket bra! ¨

Edit: Glöm inte att hälsa från Flashback.
Senast redigerad av poppimoppi 2012-04-12 kl. 12:10.
Citera
2012-04-12, 12:18
Medlem
Jag har varit på rättegången sedan 09.00 imorse och kommer att vara där hela dagen. Fråga på om ni vill!
Citera
2012-04-12, 12:24
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ella56
Jag har varit på rättegången sedan 09.00 imorse och kommer att vara där hela dagen. Fråga på om ni vill!

Tack, kan du berätta lite om hur du uppfattar deras kroppsspråk
Citera
2012-04-12, 12:27
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Har Parasitens unibrows vuxit ut eller har hon fått tillgång till pincett på häktet?
Verkar EV lika arrogant som det låter i direktrapporteringen?
MD:s kroppspråk?

Tack på förhand!
Citera
2012-04-12, 12:28
Medlem
yxikaxi00s avatar
Citat:

Ska försöka sätta mig in i allt nu när jag har en lucka. Har nästan hunnit läsa hela liverapporteringen. Min fråga till dig är hur du uppfattade gärningsmännen? Hur såg de ut att må och hur har de reagerat nu under rättegångens inledningsfas? Beskriv gärna så noga du kan. Hur verkade de när de steg in i rättegångssalen och när de lämnade? Hur uppfattade du EV när han yttrade sig om att hans namn uttalades inkorrekt? Hur var hans ton? Hur reagerade de åtalade när handbojor sattes på dem?
Har du sett något avvikande hos gärningsmännen under rättegången? Är det fullsatt i rättegångssalen?
Har du möjlighet att spela in ljud från mobilen nu efter lunchen?

Edit: Minns du hur PN reagerade när kammaråklagaren tog upp hennes narkotikainnehav?
Senast redigerad av yxikaxi00 2012-04-12 kl. 12:32.
Citera
2012-04-12, 12:30
Medlem
Citat:

Berätta gärna lite om hur du upplever de misstänkta i rätten?! Hur hanterar de situationen? Att EV avbrutit åklagaren redan är knappast förvånande...

Hoppas du kan uppdatera tråden med något matnyttigt och intressant!
Citera
2012-04-12, 12:30
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Coolt med Flashback-reporter på plats!
Jag undrar också precis som Yoga-Millan över kroppsspråket.
Tydligen så sitter "Patrask" på raden bakom sina kumpaner, har verkligen ingen av herrarna vänt sig om mot henne eller har dom inte ens tittat på varandra?
Citera
2012-04-12, 12:32
Medlem
Citat:

Verkar Jönsonligan kommunicera med varandra via ögonkast, kroppsspråk etc? Är släkten där?
Citera
2012-04-12, 12:43
Medlem
Callass avatar
Citat:
Linda Hjertén, reporter:
Kvinnan är klädd i ljusblå skjorta och har håret i en tofs. Läkarstudenten har grå kavaj och glasögon och har klippt sig sedan häkningsförhandlingen. Fångvaktaren har svart tröja och rakat huvud samt glasögon.

Jag reagerade på att herrarna friserat sig.
Att raka bort allt hår brukar vara ett sätt att försvåra för ordningsmakten att utföra drogtester genom håranalys. Jag har inte sett i FUP att man skulle ha gjort det redan, förutom på offret. Tänkte att männen kanske blitt skraja för att råka ut för ytterligare en åtalspunkt... speciellt eftersom det blev så för Parasitou (dvs narkotikabrott, bruk).

@ella56
Hur kort var Elias hår nu?
Citera
2012-04-12, 12:54
Medlem
Någon anmärkningsvärt beteende?
Citera
2012-04-12, 13:06
Medlem
Jag kommer komma med en riktig redogörelse senare idag. Måste gå in nu.
Citera
2012-04-12, 13:10
Medlem
yxikaxi00s avatar
GM har som bekant sökt på "Hur mycket stilnoct är dödlig dos?" men det skulle kunna innebära att GM inte ville överdosera för att ta AÅ:s liv. De kanske enbart ville ha en riktlinje för att få vetskap om hur hur mycket Stilnoct de kan ge AÅ som max, för att det inte ska leda till död. Å andra sidan skulle det också kunna vara så att om GM hade fått lösensumman så skulle de ta död på AÅ med en dödlig dos av Stilnoct. Ordet grav förekommer i mindmapen så det är inte helt otänkbart att de hade tagit AÅ:s liv. Det är faktiskt mycket möjligt att de hade gjort det. AÅ visste om att PN var i hans lägenhet när han blev omtöcknad av pajen och AÅ såg också MD:s ansikte så att släppa AÅ fri kan de väl ändå inte ha haft planer på? EV ville ju ha ett hus nära vattendrag som vi har läst om. GM:s plan: Ge AÅ en dödlig dos av Stilnoct och dumpa kroppen i vatten? Det kan absolut ha varit en del av deras planering men som aldrig hann sättas i verk, som tur är.

Edit: Vi vet även om att GM hade tillgång till kniv och mycket medicin (ångestdämpande främst) i huset i Älglund, enligt FUP. Så absolut hade de kunnat ta AÅ:s liv på så sätt. Det här med sökningen av "tortyr med bilbatteri" är också skrämmande.
Senast redigerad av yxikaxi00 2012-04-12 kl. 13:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in