2017-03-22, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Det är ju just det jag menar även om Elias var motorn så borde samtliga få samma straff. Magnus den idioten gick till grannen och frågade efter mat och saft och lnade bara Alex till att kanske dö av svält.

Är det förresten någon som kan förklara hur utpressningen skullebgå till det framgick inte av P3

Minns inte vad som sades om hur utpressningen skulle gå till, tyvärr.

Ja, de är frågan om tre stycken jubelidioter och jag kanske var otydlig i det jag skrev, Parastou är givetvis lika skyldig som Elias. Syftade mer på att hon är en idiot som kastade bort sitt liv för en idé hon med största sannolikhet inte hade genomfört utan psykopaten Elias.

När man lyssnar på Elias så undrar man verkligen vad som försiggår i hans lilla obefintliga hjärna. Det var så tydligt att han ville prov på ett rent intellekt men det blev bara nonsens och svammel för att han är helt enkelt var för korkad.
Citera
2017-03-25, 15:37
Medlem
Såg Parastou idag med sin mamma på stan. Är hon redan frisläppt? Har inte följt diskussionerna.
Citera
2017-03-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howitt
Såg Parastou idag med sin mamma på stan. Är hon redan frisläppt? Har inte följt diskussionerna.

Permis antagligen. "Sta'n" = Linköping, antar jag?
Citera
2017-04-10, 18:06
Medlem
Schournalistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howitt
Det framgår av tråden att Parastou har permissioner på egen hand. Det finns till och med bilder från permissioner postade i tråden endast några sidor bakåt.

Jag bjuder härmed på Elias misskötsamhet i anstalt så här långt, varsågoda!
Citera
2017-04-10, 18:28
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schournalisten
Det framgår av tråden att Parastou har permissioner på egen hand. Det finns till och med bilder från permissioner postade i tråden endast några sidor bakåt.

Jag bjuder härmed på Elias misskötsamhet i anstalt så här långt, varsågoda!
45 sidor läng, Elias verkar ha stora problem med att följa regler.
Citera
2017-04-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Bara för att Åhman har kristet utseende och blev kidnappad är han inget fromt helgon. Han hade förmodligen inte ens läst natur så han hade ämbesbehörighet till annat än samhällsvetenskapliga ämnen. Han är en helt vanlig kille som blev kidnappad och hade han varit ett geni hade han givetvis antagit större utmaningar än vad som verkat vara fallet. Det har inget med ödmjukhet att göra. Ingen är väl så korkad att man väljer yrkesbana av ödmjukhet!!!!
Helt vanlig är han inte för han har rika föräldrar men varför tar du upp att han inte är from får han skylla sig själv menar du?
Citera
2017-04-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
45 sidor läng, Elias verkar ha stora problem med att följa regler.

Nä men hoppsan, vill minnas att jag skrev för ett bra tag sen att Elias kommer att missköta sig på kåken. Min teori var dock att det är av rädsla för o komma ut o till ett väntande Linköping.
Dock tror jag inte han kommer att bosätta sig i Linköping längre. Tippar på Västerås...
Citera
2017-04-15, 13:07
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel666
Nä men hoppsan, vill minnas att jag skrev för ett bra tag sen att Elias kommer att missköta sig på kåken. Min teori var dock att det är av rädsla för o komma ut o till ett väntande Linköping.
Dock tror jag inte han kommer att bosätta sig i Linköping längre. Tippar på Västerås...
Kom väl inte som en överraskning för någon att Elias missköter sig i fängelset. Han misskötte sig redan på häktet, det framgår av dokument som postats i tråden och misskötsamhetsrapporterna har dessutom postats - allt för så länge sedan som år 2013, alltså för snart fyra år sedan. Att hans misskötsamhet skulle bero på någon rädsla att komma ut är rent trams, skulle han i så fall redan på häktet ha tänkt ut en plan för att försöka vara kvar innanför murarna samtidigt som han kämpar febrilt i rätten för att bli frikänd? Dessutom är misskötsamheten inte nödvändigtvis sådan som gör att han friges senare än tänkt.

De misskötsamhetsrapporter som nu postats är bara en uppdatering för oss om Elias senaste hyss i fängelset.
Senast redigerad av DrBrasa 2017-04-15 kl. 13:24.
Citera
2017-04-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrBrasa
Kom väl inte som en överraskning för någon att Elias missköter sig i fängelset. Han misskötte sig redan på häktet, det framgår av dokument som postats i tråden och misskötsamhetsrapporterna har dessutom postats - allt för så länge sedan som år 2013, alltså för snart fyra år sedan. Att hans misskötsamhet skulle bero på någon rädsla att komma ut är rent trams, skulle han i så fall redan på häktet ha tänkt ut en plan för att försöka vara kvar innanför murarna samtidigt som han kämpar febrilt i rätten för att bli frikänd? Dessutom är misskötsamheten inte nödvändigtvis sådan som gör att han friges senare än tänkt.

De misskötsamhetsrapporter som nu postats är bara en uppdatering för oss om Elias senaste hyss i fängelset.

Fick se ett par bilder på honom tagna på en permission, trodde han skulle se för jäkla sliten ut men såg inte så illa ut. Dock var ju blicken rätt tom. Sen att han inte skulle vilja komma ut grejen, fick även veta av en källa att han sagt att han gärna stannar kvar på kåken då han inte ser någon mening med att komma ut. Han vet om att han inte har någon meningsfull framtid utanför murarna. Är tydligen sagt att han kommer ut någon gång under 2018. Han o parastou har tydligen ingen kontakt med varandra längre.
Citera
2017-04-16, 00:09
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Fick se ett par bilder på honom tagna på en permission, trodde han skulle se för jäkla sliten ut men såg inte så illa ut. Dock var ju blicken rätt tom. Sen att han inte skulle vilja komma ut grejen, fick även veta av en källa att han sagt att han gärna stannar kvar på kåken då han inte ser någon mening med att komma ut. Han vet om att han inte har någon meningsfull framtid utanför murarna. Är tydligen sagt att han kommer ut någon gång under 2018. Han o parastou har tydligen ingen kontakt med varandra längre.
Att Elias har bevakade permissioner vet vi redan, se detta inlägg. Ditt inlägg är värdelöst eftersom du inte presenterar några länkar till bilderna du refererar till.

Vad gäller "tydligen sagt att han kommer ut någon gång under 2018" så vet vi redan vad frigivningsdatumen för Elias och Parastou är, jag länkade det inlägget i mitt förra svar till dig! Länken hittar du här - men du klarar väl inte av att trycka på länkar...

Du är helt värdelös som helt uppenbart inte läser tidigare inlägg i tråden och du läser inte ens heller ordentligt de svar du får. Dessutom påstår du massa saker som du inte backar upp med en endaste källa eller länk utan alla dina påstår börjar med "tydligen".
Senast redigerad av DrBrasa 2017-04-16 kl. 00:23.
Citera
2017-04-16, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrBrasa
Att Elias har bevakade permissioner vet vi redan, se detta inlägg. Ditt inlägg är värdelöst eftersom du inte presenterar några länkar till bilderna du refererar till.

Vad gäller "tydligen sagt att han kommer ut någon gång under 2018" så vet vi redan vad frigivningsdatumen för Elias och Parastou är, jag länkade det inlägget i mitt förra svar till dig! Länken hittar du här - men du klarar väl inte av att trycka på länkar...

Du är helt värdelös som helt uppenbart inte läser tidigare inlägg i tråden och du läser inte ens heller ordentligt de svar du får. Dessutom påstår du massa saker som du inte backar upp med en endaste källa eller länk utan alla dina påstår börjar med "tydligen".

Kära barn, vaknat på fel sida?
Jag har läst varenda inlägg i denna tråd, vissa dagar noga, vissa dagar skummar jag igenom. Sen att jag kanske inte har koll på riktigt allt, är det nåt fel?
Vilka saker menar du att jag påstår utan att ange källa/länk?
Vissa av de saker jag påpekat i denna fråga har jag väldigt bra källor till. Jag har påpekat, sen om det är i tråden eller i pm till nån här minns jag ej att jag ALDRIG, kommer ange mina källor eller säga vem jag är mer än att jag har umgåtts en del med Elias förr om åren.
Citera
2017-04-16, 09:55
Medlem
Daniel.Lugos avatar
Citat:

Men du kan ju säga mer om i vilket sammanhang du sett bilderna. Vem som tagit dem. Alltså en vän, bekant eller någon journalist. Utan att outa någon. Också mer om källan som sagt att han pratat med Elias. Utan att outa denna.

Annars är du inte trovärdig.

Men det kanske är du som är källan och du har träffat honom utan att att ge någon vedergällning Elias har återigen gjort dig till sin bitch Kallade han dig odågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in